09130000627

627 1010 0319

قیمت سنگ نمای سفید

استعلام فوری قیمت سنگ

سنگ نمای سفید پر طرفدارترین و رایج ترین انتخاب برای نما در سنگ های ساختمانی است. قیمت سنگ نمای سفید به همین دلیل است که نسبت به سایر سنگ های کمی بیشتر است.

هرچند کاربرد سنگ به عنوان نمای ساختمان قدمتی طولانی دارد. اما این استفاده در سال‌های اخیر افزایش بسیار زیادی داشته است. به همین دلیل آشنایی با ویژگی‌ها و قیمت انواع سنگ نما، از جمله قیمت سنگ نمای سفید از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا سنگ نمای سفید در حال حاضر به یکی از محبوب‌ترین و پر کاربردترین سنگ‌های نما در داخل و خارج از کشور تبدیل شده است. و توانسته است نظر تعداد زیادی از معماران و طراحان فضای داخلی و خارجی را به خود جلب نماید.

 سنگ نمای سفیدی که امروزه از معادن ایران استخراج می‌شود، انواع متفاوت و ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد. بنابراین توجه به این خصوصیات در هنگام انتخاب و خرید سنگ بسیار مهم است. در واقع اهمیت این موضوع به اندازه‌ای است که، انتخاب نادرست می‌تواند منجر به تغییر و تخریب سنگ شده و هزینه‌ صرف  شده برای آن را به هدر دهد. ما در این مقاله قصد داریم 10 نکته مهم برای انتخاب سنگ نمای سفید را بیان کنیم. اگر شما هم به دنبال خرید سنگ سفید هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی های سنگ سفید برای نما
ویژگی های سنگ سفید برای نما


به طور کلی نما، به آن بخش از ساختمان اطلاق می‌شود که در معرض دید افراد در معابر عمومی قرار دارد. در واقع نما خارجی ترین بخش ساختمان است. که به نوعی نشان دهنده ماهیت درونی ساختمان است. و به راحتی می‌تواند توجه افراد مختلف را به خود جلب نمايد. برخلاف گذشته، در حال حاضر نمای ساختمان به اندازه فضای داخلی آن اهمیت یافته است.

 امروزه طراحان فضای خارجی، نما را به عنوان شناسنامه بنا در نظر میگیرند. و آن را معرف هویت کلی ساختمان می‌دانند. به همین دلیل انتخاب سنگ نمای مناسب، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، و بهتر اینکه بر اساس اصول و قواعد کلی معماری و ساختمان‌سازی انجام گیرد. به علاوه این نکته نیز باید مدنظر قرار گیرد که نمای ساختمان‌ها به طور کلی، بر زیبایی و فضای شهر نیز تاثیرگذار است و هرچقدر سنگ نما با دقت و وسواس بیشتری انتخاب شود، بر جذابیت شهر افزوده خواهد شد.


امروزه سنگ‌ نما سفید برای طراحی و اجرا در ساختمان‌های کلاسیک، رومی و مدرن کاربرد دارد، که با توجه به سلیقه فرد مورد استفاده واقع می‌شود. استفاده از سنگ نمای سفید گاهی به صورت مجزا و گاهی با تلفیق دیگر عناصر نما از جمله شیشه و آجر صورت می‌گیرد.

که در هر دو حالت زیبایی منحصربه‌فردی خواهد داشت. به طور کلی بیشترین کاربرد سنگ‌ نمای سفید در منازل ویلایی یک طبقه، دو طبقه و دوبلکس است. زیرا علاوه بر آنکه سنگینی سنگ اجازه کاربرد آن در ساختمان‌های بلندتر را نمی‌دهد، زیبایی آن نیز در بناهایی با ارتفاع بیشتر، کمتر به چشم می‌آید.

 اگرچه استفاده از این نوع سنگ در مناطقی با آب و هوای متفاوت کاربرد فراوانی دارد، اما بیشترین کارایی آن در نواحی گرمسیری است. زیرا رنگ سفید در عدم جذب گرما و خنک نگه داشتن محیط داخلی و خارجی ساختمان تاثیر به‌سزایی دارد. همچنین باید عنوان کرد که علاوه بر پوشش دیوارهای بیرونی، سنگ نمای سفید برای دیوار پارکینگ و حیاط نیز مورد استفاده قرار گرفته و محبوبیت زیادی دارد.

چه سنگ هایی برای نما استفاده می شود
سنگ های سفیدی که در ساختمان مورد استفاده قرار میگید


انواع سنگ نمای سفید


سنگ مرمریت سفید


یکی از انواع سنگ نماهای سفید و زیبا، سنگ مرمریت سفید است. این سنگ به دلیل ساب پذیری بالا، درخشش فوق‌العاده‌ای دارد و به راحتی نظر افراد را به خود جلب می‌کند. قیمت سنگ نمای سفید مرمریت، در مقایسه با رنگ‌های دیگر بالاتر بوده و محبوبیت بیشتری هم دارد.‌


یکی از مشهورترين انواع سنگ‌های سفید برای نمای ساختمان، سنگ تراورتن سفید است. این سنگ با تخلخل بالا و وزن کم، گزینه مناسبی برای نمای ساختمان بوده و یکی از مشهورترین انواع آن، تراورتن سفید ابیانه است. از لحاظ هزینه نیز قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن در حال حاضر بسیار ارزان و به صرفه است.


سنگ چینی سفید


سنگ چینی را می‌توان یکی از سفیدترین سنگ‌های موجود در بازار دانست. این سنگ در دنیا از محبوبیت بالایی برخوردار است و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن باعث شده تا به یکی سنگ‌های مناسب برای استفاده در نمای ساختمان تبديل شود.

ترامیت سفید یکی دیگر از انواع سنگ‌های‌ ساختمانی مناسب برای نما است. که از لحاظ ویژگی، مابین سنگ مرمریت و تراورتن قرار می‌گیرد. قیمت ترامیت سفید در مقایسه با سنگ‌های دیگر پایین‌تر است و به همین دلیل هم طرفداران خاص خود را دارد.


1)زیبایی سنگ

 سنگ نما دائما در معرض دید قرار دارد، پس بهتر است زیباترین نوع آن مورد استفاده قرار گیرد.
2)ساب پذیری بالا
هر چقدر صیقل پذیری این سنگ بالاتر باشد، درخشش آن نیز بیشتر خواهد بود.
3)مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی
سنگ ‌نمای سفید همواره در مجاورت تغییرات آب و هوایی است و باید نسبت به چنین شرایطی کاملا مقاوم باشد.
4)وزن پایین
 سنگ در مقابل مصالح دیگر وزن بالاتری دارد، اما به هر حال بهتر است انواع سبک‌تر آن در نما مورد استفاده قرار گیرد.
5)قیمت سنگ
 سنگ ‌نمای سفید در مقایسه با رنگ‌های دیگر از قیمت بالاتری برخوردار است.
6)عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید

سنگ نمای سفید نباید در برابر نور خورشید دچار تغییر رنگ شود.
7)شرایط آب و هوایی ساختمان

 نوع منطقه‌ای که ساختمان در آن‌جا واقع شده است، در هنگام انتخاب سنگ اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد.
8)نظافت آسان
 سنگ نما در معرض آلودگی قرار دارد و باید به راحتی تمیز شود.
9)جذب پایین آب
سنگ ‌نمای سفید، بسیاری از اوقات در معرض برف و باران است. پس بهتر است آب کمی را جذب کرده تا باعث تغییر حالت سنگ نگردد.
10)عایق صوتی و حرارتی
بهترین سنگ‌ نمای سفید سنگی است که در مقابل صوت و حرارت عایق مناسبی باشد.

قیمت سنگ سفید درب کارخانه
خرید سنگ نمای سفید

در هنگام خرید سنگ نمای سفید مانند هر محصولی دیگر، لازم است موارد متعددی مدنظر قرار گیرند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

میزان هزینه‌ای که برای خرید سنگ نما اختصاص داده شده است، در انتخاب آن تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. به عنوان مثال قیمت سنگ نما رومی سفید با نوع کلاسیک و مدرن آن متفاوت است و باید مورد توجه واقع شود.

توجه به نوع شرایط آب و هوایی ساختمان برای خرید سنگ نمای مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. 

قیمت سنگ نمای سفید وابستگی زیادی به وزن آن دارد. هرچقدر سنگ سبک‌تر باشد، قیمت آن بالاتر خواهد بود. به علاوه در صورتی که تعداد طبقات ساختمان بیشتر باشد، لازم است سنگی با وزن پایین‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

4)فروشگاه معتبر

امروزه فروش سنگ نمای سفید ساختمان در فروشگاه‌های متعددی انجام می‌گیرد که لازم است به اعتبار آن فروشگاه توجه ویژه‌ای بشود. در حال حاضر خرید حضوری و همچنین خرید آنلاین سنگ نما با بهترین قیمت را می‌توانید به راحتی از طریق صنایع سنگ اصفهان انجام دهید.

به طورکلی انواع مختلف سنگ نمای سفید، دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. برخی از آن‌ها در دسته سنگ‌های نسبتا گران‌قیمت قرار گرفته و برخی دیگر قیمت مناسب‌تری دارند. به عنوان مثال سنگ نمای سفید مرمریت و چینی قیمت بالایی داشته و در مقابل، سنگ تراورتن و سنگ ترامیت ارزان‌تر هستند. برای نمونه، قیمت تراورتن ابیانه سفید و سنگ سفید کردستان سوپر که از نوع سنگ‌های ترامیت محسوب می‌شود بسیار مناسب‌تر از سنگ چینی سفید ازنا یا مرمریت سفید سبزوار است.

قیمت سنگ، یکی از مهم‌ترین عواملی است که در هنگام انتخاب و خرید آن مورد توجه هر فرد قرار می‌گیرد. بنابراین بهترین گزینه آن است که ابتدا تعیین کنید قادر به پرداخت چه مقدار هزینه برای خرید‌ هستید. و پس از آن، فاکتورهای دیگری مانند کیفیت، وزن سنگ، شرایط ساختمان و… را مدنظر قرار داده و انتخاب خود را بر آن اساس انجام دهید. به این ترتیب می‌توانید مطمان باشید که روش درستی را در پیش گرفته‌اید و از قیمت سنگ نمای ارزان نیز اطلاعات کافی در اختیار دارید.

سنگ نما و به ویژه سنگ نمای سفید، یکی از مصالحی است که در سال‌های اخیر برای کاربرد به عنوان نمای ساختمان با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو بوده است. زیبایی و در عین حال دوام و استحکام بالای این سنگ باعث شده است تا مورد توجه سازندگان متعددی قرار گرفته و به دیگر نقاط دنیا نیز صادر گردد. سنگ نمای سفید دارای انواع متعدد با ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که باعث می‌شود، برای استفاده در فضاهای داخلی مانند حیاط و فضای خارجی و همچنین شرایط متفاوت آب و هوایی مناسب باشد. اگرچه این نوع سنگ کاربردهای متنوعی دارد اما بیشترین استفاده آن برای ویلاهای یک تا دو طبقه و دوبلکس است.

 قیمت سنگ نمای سفید در انواع مختلف آن کاملا با یکدیگر فرق دارد، اما به طور کلی امروزه خرید سنگ نمای سفید با قیمت مناسب نیز به راحتی امکان‌پذیر است. در واقع با انتخاب سنگ نمای سفید و ارزان با یک تیر دو نشان زده‌اید زیرا در عین آنکه سنگ ارزان و به‌صرفه‌ای را انتخاب کرده، زیبایی ساختمان را هم مدنظر قرار داده‌اید. شاید به همین دلیل است که سنگ نمای سفید در میان سایر سنگ‌های نما محبوبیت بالایی داشته و روز به روز نیز بر تعداد طرفداران آن افزوده می‌شود.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ