09130000627

627 1010 0319

بهترین راه برای خرید سنگ ساختمان

استعلام فوری قیمت سنگ


سنگ ساختمانی یکی از مصالح محبوب و پرکاربرد در صنعت ساخت‌وساز به شمار می‌آید. امروزه با وجود مصالح جدید و متنوع دیگر، سنگ ساختمانی‌ همچنان یکی از محصولات پرطرفدار در میان سازندگان ساختمانی و طراحان دکوراسیون است. در حال حاضر به دلیل وجود سنگ‌های متعدد با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، خرید سنگ ساختمانی به نوعی چالش در میان مشتریان تبدیل شده است. در واقع داشتن اطلاعات ‌کافی در مورد سنگ‌ها و آگاهی از خصوصیات و کاربردهای آن‌ها در هنگام خرید، بسیار مهم و ضروری خواهد بود.

 زیرا امروزه سنگ‌های متنوعی در بازار وجود دارند. که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای مخصوص به خود را دارند. و خرید نادرست و اشتباه می‌تواند پیامدهای مالی و غیر مالی متعددی را به همراه داشته باشد. بنابراین ما قصد داریم تا در این مقاله از اصفهان سنگ مرکز خرید سنگ نما، شما را با انواع سنگ ساختمانی، خصوصیات و کاربردهای آن آشنا نماییم. تا در زمان خرید سنگ، با مشکل خاصی روبه‌رو نباشید.


برای پاسخ دادن به این سوال، در ابتدا باید بگوییم که جواب آن تنها به یک گزینه ختم نخواهد شد. در واقع نمی‌توان گفت فلان سنگ بهترین سنگ ساختمانی است. و می‌توان در تمام موارد از آن بهره‌برداری نمود و آن را مورد استفاده قرار داد. زیرا همان‌طور که می‌دانید، ساختمان‌سازی سیطره وسیعی از ساخت‌وساز را در برگرفته و بخش‌های مختلف یک بنا را پوشش می‌دهد.

 در نتیجه یک سنگ واحد، به تنهایی نمی‌تواند در بخش‌های مختلف یک ساختمان مورد استفاده واقع شده و بهترین باشد. به عنوان مثال سنگی که در نمای خارجی ساختمان کاربرد دارد و می‌تواند برای آن قسمت بهترین انتخاب باشد، در قسمت کف‌پوش، سنگ پله، سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه مناسب نخواهد بود. در حقیقت انتخاب بهترین سنگ ساختمانی با توجه به نوع کاربری سنگ و البته موارد دیگری مانند کیفیت و نوع فرآوری سنگ، خصوصیات فیزیکی و شیمیایی آن و… میسر است.

بهترین انتخاب برای نمای ساختمان
بهترین انتخاب برای نمای ساختمان


در سال‌های اخیر سنگ تراورتن بهترین انتخاب برای نمای خارجی ساختمان و گاها حتی نمای داخلی آن بوده است. تراورتن پیشینه‌ای بسیار قدیمی دارد و در ساخت بسیاری از بناهای تاریخی روم باستان زیاد بکار میرفت. تا جایی که تراورتن با نام سنگ رومی یا کلاسیک نیز شناخته می‌شود. این سنگ در سال‌های اخیر کاربرد بالایی در تزئین نمای ساختمان پیدا کرده است. در حالی که تا پیش از آن پوشش نمای ساختمان با استفاده از گرانيت انجام می‌شد. دلیل این امر نیز به عیب بزرگ تراورتن یعنی جذب بالای آب در آن بازمی‌گردد. که با پیشرفت تکنولوژی تا حدود بسیار زیادی برطرف شد. این سنگ، متخلخل و سبک بوده، به راحتی به ملات می‌چسبد. مقاومت بالایی در برابر تغییرات جوی و نور خورشید دارد و در برابر فشار و ضربه نیز مقاوم است. در نتیجه استفاده از این نوع سنگ در فضاهای خارجی از جمله تزئین نمای یک بنا کاملا معقول و مقرون به‌صرفه است. علاوه بر آنکه اجرای نمای خاص و لوکس با سنگ‌های نمای تراورتن نیز امکان‌پذیر است. زیرا برای اجرای نماهای کلاسیک معمولا از تراورتن استفاده می‌شود و نمای کلاسیک نیز بسیار زیبا و گران‌قیمت است. بنابراین راز نمای ساختمان‌های لوکس استفاده از تراورتن است.


همان‌طور که بیان شد تراورتن علاوه بر نمای خارجی، می‌تواند گزینه‌ای مناسب و زیبا برای تزئین نمای داخل ساختمان نیز به شمار آید. زیرا سنگ تراورتن در رنگ‌های متنوع از جمله رنگ‌های روشن و زیبایی مانند سفید و کرم که برای داخل ساختمان نیز مناسب است، وجود دارد. به علاوه این سنگ ساب‌پذیری فوق‌العاده‌ای داشته و به راحتی به درجه بالایی از درخشندگی می‌رسد. در نتیجه کاربرد آن در نمای داخلی ساختمان می‌تواند نمایی منحصربه‌فرد ایجاد نماید.

 علاوه بر آن، به دلیل آنکه برای پوشش دیوارهای داخلی بنا نیازی به استحکام بالا یا مقاومت در برابر شرایط جوی و… وجود ندارد، از سنگ‌های دیگری مانند مرمریت، گرانیت و ترامیت نیز می‌توان استفاده کرد. هر یک از این نوع سنگ‌ها زیبایی و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و می‌توانند برای تزئین بخش‌هایی از دیوارهای داخلی ساختمان مانند دیوارهای حیاط، پارکینگ، سالن پذيرايی، حمام و دستشویی و آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرند.


یکی از پرکاربردترین مکان‌هایی که سنگ ساختمانی در آن مورد استفاده قرار می‌گیرد، سنگ‌فرش فضاهای مختلف از جمله فضاهای داخلی ساختمان‌ها، فضاهای خارجی مانند پیاده‌روها و مکان‌های عمومی مانند مترو، سینما، و… و لابی هتل‌ها است. در حال حاضر سنگ‌های متنوعی در بازار‌ وجود دارند که برای کف‌پوش کاملا مناسب هستند، اما توجه داشته باشید که هر مکانی، سنگ مخصوص با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را می‌پسندد. در حال حاضر سنگ‌های تراورتن، مرمر، مرمریت، گرانیت و چینی همگی برای پوش کف مناسبند، اما هر کدام از آن‌ها در اماکن خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال در ساختمان‌های مسکونی که تردد بالایی هم ندارند، همه انواع این سنگ‌ها کاربرد خواهند داشت، اما در این میان زیبایی سنگ مرمر و مرمریت از سنگ‌های دیگر بالاتر است. در فضاهای داخلی عمومی با تردد بالا مانند مترو، بیمارستان، اداره‌جات و… بهتر است از سنگ مقاومی مانند گرانیت استفاده کرد. در صورتی که مدنظر شما، ساخت یک بنای لوکس و مدرن بدون در نظر گرفتن هزینه‌های آن باشد، می‌توانید در بخش‌هایی از بنای خود از سنگ لوکس و گران‌قیمتی مانند مرمر استفاده نمایید. علاوه بر آنکه این سنگ در کف‌پوش اماکن مقدس مانند حرم امام رضا و حضرت معصومه نیز کاربرد به‌سزایی دارد.

خرید سنگ برای نما از کارخانه
قیمت سنگ نما درب کارخانه


در بسیاری از موارد طراحان داخلی یا مالکان ساختمان ترجیح می‌دهند تا برای پوشش سطح کابینت و کانتر آشپزخانه از سنگ ساختمانی طبیعی استفاده کنند. اما باید در نظر داشت ‌که همه انواع سنگ‌های ساختمانی برای این منظور مناسب نخواهند بود. در واقع سنگ مناسب برای کابینت و کانتر آشپزخانه، سنگی است که علاوه بر زیبایی، در برابر خط و خش، ضربه و حرارت نیز کاملا مقاوم باشد. زیرا این سنگ به طور مداوم در برابر انواع ضربه و فشار به دلیل اجسام سنگین آشپزخانه، سایش به خاطر وجود اجسام نوک تیز و حرارت به خاطر پخت‌وپزهای مداوم قرار دارد. بنابراين سنگ مورد استفاده باید در مقابل این موارد مقاومت بالایی از خود نشان دهد. در این میان بهترین نوع سنگ برای سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه سنگ مرمریت، گرانیت و کوارتز خواهد بود. این سنگ‌ها به ویژه سنگ مرمریت در برابر فشار، سایش و حرارت مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهند و علاوه بر آن زیبایی خارق‌العاده‌ای هم دارند.


 یکی از مکان‌هایی که معمولا در بخش‌هایی از آن از سنگ ساختمانی استفاده می‌شود، آسانسور است. زیرا سنگ‌ها معمولا زیبایی بسیار زیادی داشته و می‌توانند ظاهر آسانسور را تحت تاثیر قرار ‌دهند. اما با این حال تمام سنگ‌های ساختمانی نیز برای کاربرد در آسانسور ساختمان مناسب نخواهند بود. در حال حاضر بیشترین سنگ‌هایی که در این مکان مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: سنگ تراورتن، مرمریت و سنگ گرانیت.

 این سه نوع سنگ در برابر فشار و ضربه مقاوم هستند، به راحتی تمیز می‌شوند و طرح و رنگ‌های منحصربه‌فردی دارند که می‌توانند ظاهر بسیار چشم‌نوازی را در این بخش از ساختمان ایجاد نمایند. هر چند سنگ مرمر نیز می‌تواند در آسانسور مورد استفاده قرار گیرد و اتفاقا از تمام انواع سنگ‌های دیگر نیز زیباتر خواهد بود، اما به دلیل قیمت بسیار بالا معمولا تنها در بناهای بسیار لوکس مانند هتل‌های گران‌قیمت و با درجه کیفی بالا به کار برده می‌شود.


قیمت سنگ ساختمانی معمولا متاثر از عوامل گوناگونی است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
کیفیت سنگ
قیمت سنگ تحت تاثیر عامل مهمی به نام کیفیت قرار دارد. سنگ‌ها در هنگام استخراج و با توجه به برندی که دارند، دارای کیفیت‌های مختلفی هستند که در قیمت سنگ کاملا موثر است.
نوع فرآوری و سورت سنگ
سنگ‌های ساختمانی معمولا در سورت‌های مختلفی به نام سورت سوپر، ممتاز، درجه یک و دو دسته‌بندی می‌شوند و قطعا سورت‌های سوپر و ممتاز دارای بالاترین قیمت و سورت‌های درجه یک و دو کمترین قیمت را دارند.
ابعاد و ضخامت سنگ
سنگ‌ها معمولا در ابعاد و ضخامت‌های مختلفی تولید می‌شوند که هرچقدر این ابعاد بزرگ‌تر و ضخامت آن نیز بیشتر باشد، هزینه خرید سنگ ساختمانی افزایش می‌یابد.


هنگام خرید و انتخاب سنگ‌های ساختمانی، توجه به این نکته که سنگ از کدام فروشگاه یا کارخانه سنگبری خریداری می‌شود، تاثیر زیادی در قیمت آن خواهد داشت. به عنوان مثال به منظور راهنمایی برای خرید سنگ‌های تراورتن قیمت مناسب یا هر نوع سنگ دیگر، بهتر است از اصفهان سنگ مرکز فروش سنگ استفاده نمود. در این حالت واسطه از میان رفته، مشاوره‌ها تخصصی‌تر شده و قیمت نیز مناسب‌تر خواهد بود.


سنگ ساختمانی از هزاران سال پیش تا کنون کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان‌سازی داشته است. امروزه نیز به دلیل تعداد بالای معادن سنگ‌ با تنوع در طرح و رنگ و ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگر، سنگ همچنان در ردیف پرکاربردترین مصالح ساختمانی به شمار می‌آید. نکته‌ای که در این بین باید مدنظر قرار گیرد این است که، همه انواع سنگ‌های ساختمانی برای کاربرد در تمام بخش‌های یک ساختمان مناسب نبوده و با توجه به خصوصیات هر کدام از آن‌ها، هر نوع سنگ را می‌توان برای استفاده در مکان خاصی مورد استفاده قرار داد‌.

 مثلا سنگ تراورتن بهترین گزینه برای نمای بنا و سنگ‌های مرمریت و گرانیت انتخابی هوشمندانه برای کف‌پوش فضاهای مختلف خواهند بود. هر یک از این سنگ‌ها علاوه بر کاربری‌های متفاوت، ویژگی‌های ظاهری و غیر ظاهری مختلفی نیز دارند که در قیمت خرید آن‌ها  تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. شما با آشنایی کامل با خصویات، نوع کاربری و قیمت این سنگ‌ها به راحتی می‌توانید سنگ موردنظر خود را انتخاب و خریداری نمایید.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ