09130000627

627 1010 0319

سنگ های ساختمانی ارزان

استعلام فوری قیمت سنگ

سنگ ساختمانی ارزان انواع مختلفی دارد . در این مقاله از اصفهان سنگ قصد داریم، اصطلاح بوک مچ و فور مچ را که یکی از اصطلاحات تخصصی صنعت سنگ است بپردازیم. سنگ های ساختمانی در دسته های متعدد دسته بندی میشوند. سنگ های مرمر، لاتریت، بازالت، تراورتن، کوارتزیت، سنداستون، گرانیت و گنیس می باشد. از این سنگ ها رد بخش های مختلف ساختمان به صورت مصالح ساختمانی استفاده می کنند.

هر چند قیمت سنگ ساختمانی اهمیت زیادی دارد، اماسنگ ها باید با دوام، سخت و بدون ترک و حفره و هر گونه نقصی باشند. زیرا استحکام ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهند. سنگ های ساختمانی به جز ویژگی های خاصی که دارند، دارای کاربردهای گوناگونی نیز هستند. برخی سنگ ها در چیدمان داخلی و همین طور به عنوان سنگ نمای ساختمان ها به کار می روند. و برخی دیگر در ساخت قسمت های بنیادی تر سازه کاربرد دارند.

تعریف سنگ های بوک مچ-فورمچ
انواع سنگ فور مچ و بوک مچ

بوک مچ و فور مچ چیست و آیا این سنگ ها در دسته سنگ ساختمانی ارزان قرار دارند ؟

به طریقه چیدمان چند نوع اسلب سنگ به صورتی که خط ها و طرح های موجود در اسلب به شکل متقارن ادامه پیدا کند، بوک مچ گفته می شود.

اصطلاح بوک مچ به معنی کتاب باز شده است و این مدل قرارگیری اسلب ها در کنار همدیگر به شکل قرینه گویای این مسئله است. قرارگیری کنار هم دو برگ اسلب به شکل قرینه بوک مچ را تشکیل می دهد.

قرار گرفتن چهار برگ اسلب در جوار هم فورمچ را به وجود می آورد. در فراوری اسلب های بوک مچ و فورمچ اول بعد از استخراج سنگ ها از معادن، به شکل اسلب و همین طور تایل با قطر دو تا سه سانتی متر برش می خورند.

بعد از آن عملیات ساب به صورتی انجام می شود، که اسلب اولی بریده شده از یک سمت ساب داده می شود. و اسلب کناری سمت دیگر در طرف مخالف ساب می خورد. بعد از این مراحل، با شماره گذاری کردن دقیق اسلب ها به شکل جفت هایی که 2تایی و 4تایی هستند، قابی جذاب از بوک مچ به وجود می آید. همین طور برای زیاد شدن استحکام و دوام این مدل از اسلب ها، قبل از مراحل ساب خوردن، تزریق کردن اپوکسی انجام می شود.

کاربرد سنگ بوک مچ و فور مچ
کاربرد سنگ بوک مچ و فور مچ

سنگ های ساختمانی به سه دسته سنگ های طبیعی آذرین، رسوبی و دگرگونی تقسیم می شود. و تنوع زیاد آن ها باعث خصوصیات و ویژگی های گوناگونی شده است. معمولا از اسلب بوک مچ در طراحی کردن محیط های بزرگ مثل سنگ فرش هتل ها، تالارها، اتاق های کنفرانس، دیواره ها و سالن های ورودی استفاده می شود. در حال حاضر مدل جدیدی از بوک مچ به شکل تایل در بازار ارائه شده که درمحیط های کوچک مثل دیواره و همین طور کانتر آشپزخانه ایده آل است. پیشنهاد ما به شما استفاده از این اسلب ها در ابعاد بزرگ است زیرا موجب می شود رگه ها در سنگ در یک راستا قرار بگیرد و جذابیت خیره کننده ای به محیط بدهد.

کاربردهای بوک مچ و فور مچ به صورت کلی شامل این موارد است:

  • سنگ فرش کردن سالن های وسیع مثل سالن های پذیرایی، هتل ها و تالارها
  • دیوارهای داخل ساختمان، آسانسورها و شومینه
  • مرکز های تجاری شیک
  • محیط های دکوراتیو و محیط پشت تلوزیون
  • حمام مستر و سرویس های بهداشتی
  • کف ساختمان و ورودی ها

برای فراوری سنگ ساختمانی بوک مچ و فور مچ نمی شود از هر مدل سنگی استفاده کرد.

سنگ های بوک مچ و فور مچ را نمیتوان در دسته سنگ های ساختمانی ارزان به حساب آورد.

از سنگ هایی برای فراوری بوک مچ و فور مچ استفاه می کنند که طرح های گوناگون و زیبایی داشته باشد. طرح سنگ ها باید به صورتی باشد که بتوان به شکل قرینه کنار هم چید و طرحی کامل و مدرن را پدید آورد. سنگ هایی که می شود در تولید اسلب بوک مچ و فور مچ به کار برد. شامل سنگ های چینی، مرمر، تراورتن و بعضی از سنگ های مرمریت است. مابقی سنگ ها دارای طرح هایی ساده هستند که توانایی تبدیل شدن به اسلب بوک مچ و فور مچ را ندارند. در اینجا به طور خلاصه خصوصیات مربوط به هر مدل سنگ را بیان می کنیم:

  • سنگ چینی:

این نوع سنگ شیک و خاص و دارای توناژ طوسی و خاکستری است. از این مدل سنگ در محیط های تجاری و اداری استفاده می شود.

  • سنگ مرمر:

این مدل سنگ دارای طرحی منظم و شفاف است و از خصوصیات این سنگ می توان به قابلیت نور پردازی آن اشاره کرد.

  • سنگ تراورتن:                                                                 

تراورتن طرحی سنتی دارند و وقتی کنار هم قرار می گیرند طرحی جدید را رقم می زنند. سنگ های تراورتن زیبا و خاص هستند و طرفداران زیادی دارند.

سنگ های طبیعی که برای ساختمان سازی مورد استفاده قرار میگیرد، برای پوشش دیوارهای درون ساختمان، زیرسازی کردن جاده ها، نمای ساختمان، کف خیابان ها و پیاده رو و همین طور دیزاین های مختلف داخلی نیز استفاده می شود.

تفاوت سنگ بوک مچ و فور مچ
تفاوت سنگ بوک مچ و فور مچ

سنگ ساختمانی که قابلیت بوک مچ شدن را دارا باشد، از کوپ آن می شود، چند نوع زوج اسلب که قرینه هستند به دست آورد. همین طور اگر 2 تخته سنگ در کنار همدیگر قرار بگیرند طرح کتاب باز یا بوک مچ و اگر به شکل 4تایی باشند به آن فور مچ گفته می شود.

در بعضی موردها نیز سنگ ها به شکل زنجیر وار کنار همدیگر قرار می گیرند و این الگو تجدید می شود. البته همچین چینشی از سنگ اسلب، دیواری خیلی پهن می خواهد که به اندازه کافی دارای فضا باشد. ولی آن چه عادی تر است کاربرد اسلب بوک مچ است و در موردهایی که بلندی سقف زیاد باشد، فورمچ آن دارای نمایی جذاب تر خواهد بود. در مدل فورمچ از 4 اسلب استفاده می شود و دارای دو خط تقارن است. به عنوان نمونه اگر به صورت مجدد حرف V را در نظر گرفت، در فور مچ به شکل XX در می آید. تنها فرق بوک مچ و فور مچ مربوط به مدل آن ها است. که یکی از آن ها 2 سنگ اسلب و یکی دیگر از 4 سنگ تشکیل یافته است.

سنگ ساختمانی اسلب در مقایسه با سنگ های تایل که سنگ ساختمانی ارزان تری محسوب میشود، از لحاظ وزن و ابعاد سنگین تر است و پس طبیعی است که قیمت بالاتری دارند.

یکی از دلایل مشهود تفاوت قیمت بین اسلب و تایل، صرفه هزینه های بالاتری برای فراوری و همین طور زیاد شدن پرتی و از بین رفتن سنگ در کارخانه سنگ می باشد. به همین علت نرخ تمام شده اینجور سنگ ها از نمونه هایی که اندازه کمتری دارند بیشتر است.

سنگ های بوک مچ و فور مچ چون مدل اسلب هستند، نرخ بالاتری نسبت به دیگر سنگ ها دارند. البته به جز برش در سایز اسلب، مدل فراوری این سنگ ها و همین طور برش به شکلی که طرح هایی زیبا و قرینه در آن ها دیده می شود، خود موجب زیاد شدن قیمت آن ها می شود. کلا فرایند بوک مچ و فور مچ مرحله های پیچیده و وسیعی دارد که به همین دلیل نیز قیمت بالایی دارند.

قیمت سنگ بوک مچ و فور مچ
قیمت سنگ بوک مچ و فور مچ

مهمترین موضوع در خرید سنگ ساختمانی فوق این است که :قیمت این مدل اسلب ها به آیتم های گوناگونی بستگی دارد که عبارتند از:

  • مدل سنگ
  • نقش و طرحی که توسط بوک مچ و فور مچ از آب در می آید
  • کیفیت برش و فراوری
  • قطر سنگ
  • ساب پذیری
  • اندازه سنگ
  • حمل و نقل
  • نوسانات بازار
  • نوع بوک مچ و فور مچ
  • مواد به کار رفته جهت فراوری

سنگ ساختمانی در ایران مراکز خرید زیادی دارد. و بسیاری مجموعه ها مدعی عرضه سنگ ساختمانی ارزان هستند. امایکی از مراکز مهم خرید سنگ نما که خود تولید کننده سنگ های ساختمانی ارزان میباشد، اصفهان سنگ است. این مرکز خرید سنگ تنوع زیادی از سنگ ها را دارا ست و انواع سنگ ساختمانی ارزان و با قیمت منصفانه را ارائه می دهند.

شهر اصفهان یکی از قطب های تولید کننده انواع سنگ در ایران است و بیش از دو هزار کارخانه سنگبری را در خود جای داده است. انواع سنگ ها اعم از تراورتن، مرمریت، گرانیت، چینی، مرمر و غیره در کارخانه های اصفهان و با ابعاد گوناگون تایل و اسلب ارائه می شوند.

خرید مستقیم سنگ ازکارخانه اصفهان سنگ خیلی مقرون به صرفه است زیرا بدون واسطه انجام می شود. خرید آنلاین و اینترنتی انواع سنگ از اصفهان سنگ روشی عالی و با صرفه است و محصول دلخواه شما را در اسرع وقت به دستتان می رساند. این مرکز خرید سنگ مراکزی معتبر و شناخته شده است و هر نوع سنگی را با کیفیت و قیمتی مناسبی عرضه می کنند.

افراد خاصی هستند که از بوک مچ و فور مچ به علت ایجاد طرح های جذاب و خاص در بخش های مختلف ساختمان استفاده کنند چون به هر حال سنگ ساختمانی ارزان قیمتی نیست.

تنها گزینه ساخت بوک مچ و فور مچ سنگ های اسلب هستند.این سنگ ها شامل تراورتن، مرمر، چینی و انواعی از مرمریت ها هستند.

سنگ هایی مانند لایم استون، گرانیت و سند استون که طرح هایی ساده و یکدست دارند، قابلیت این که بوک مچ و فور مچ را فراوری کنند، را ندارند. از این مدل فراوری برای هر نوع سنگ ساختمانی می توان استفاده کرد و فقط مختص سنگ خاصی نمی شود. هر نوع سنگی به شکل اسکوب کامل و همین طور بدون گره و نقص و با کیفیت مناسب و بالا به سنگبری منتقل شده و قابلیت فور مچ و بوک مچ را دارد. سنگ هایی که طرح ساده و یکدست دارند برای این فرایند انتخاب مناسبی هستند.

بهترن مرکز خرید سنگ نما، که می توانید از آن سنگ های ساختمانی با قیمت منصفانه تهیه کنید اصفهان سنگ است. سنگ ساختمانی بوک مچ و فور مچ به این معنی است که این کار نمونه ای از فراوری سنگ های ساختمانی است.

این کار طرح هایی جذاب و خاص را بر روی سنگ های اسلب که نقش و نگار دارند به وجود می آورد. این مدل سنگ های بوک مچ و فور مچ کاربردهای زیادی دارد که عبارتند از: سنگ دیوار لابی، سنگفرش سالن های پذیرایی در هتل و تالار، سنگ دیوار راه پله، فضای دکوراتیو و نمای ساختمان های شیک. سنگ هایی مانند تراورتن، چینی، مرمریت و اونیکس قابلیت فرایند بوک مچ و فور مچ شدن را دارند. قیمت سنگ های بوک مچ و فور مچ به عواملی مانند نوع فراوری و برش، ابعاد و قطر سنگ، ساب پذیری و نوع آن بستگی دارند.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ