09130000627

627 1010 0319

خرید سنگ نما از تهران

استعلام فوری قیمت سنگ


خرید سنگ در تهران
ممکن است یک چالش نسبتا بزرگ برای افراد باشد. تنوع بالای سنگ‌هایساختمانی و از طرفی وجود فروشگاه‌های متعدد موجود در سطح شهر تهران موجب این امر می شود. و خریداران به ویژه آن‌هایی که شناخت کافی از انواع مختلف سنگ ندارند، برای خرید سنگ موردنظر خود دچار سردرگمی می‌شوند.

کشور ایران به دلیل دارا بودن معادن بسیار زیاد و متنوع سنگ‌های ساختمانی، به یکی از قطب‌های مهم تولید سنگ در دنیا تبدیل شده است.
وجود معادن مختلف در نقاط مختلف کشور و تنوع بسیار بالای سنگ‌های استخراج شده، باعث شده تا کشور علاوه بر تامین نیازهای داخلی، بخش عظیمی از تولیدات خود را نیز را به کشورهای دیگر صادر نماید. عرضه بخش بزرگی از این تولیدات در شهر تهران به عنوان پایتخت ایران، انجام می‌گیرد. در واقع در حال حاضر شهر تهران در حال رقابت با بزرگترین و مجهزترین بازارهای سنگ کشور محمود آباد اصفهان است.


سنگ ساختمانی طبیعی یکی از محصولاتی که است از هزاران سال پیش تا کنون کاربرد گسترده‌ای در ساخت‌وساز ساز داشته است. در واقع ابتدایی ترین و مستحکم‌ترین پناه‌گاه‌های قدیمی همگی از سنگ ساخته شده‌اند. در حال حاضر نیز با وجود محصولات متنوع دیگری مانند آجر، سیمان، سرامیک، شیشه، سنگ‌مصنوعی، چوب و کامپوزیت، همچنان استفاده از سنگ‌های طبیعی در صنعت ساختمان‌سازی از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است.


سنگ طبیعی همان‌طور که از نام آن پیداست از دل طبیعت به دست می آید. و واکنش‌های فیزیکی و شیمیایی مختلف باعث شده تا به انواع متفاوتی مانند سنگ آذرین، رسوبی و دگرگونی تقسیم‌بندی شوند. در هر کدام از این نوع سنگ‌ها نیز نمونه‌های مختلفی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود قرار می‌گیرند. به عنوان مثال سنگ گرانیت در دسته سنگ‎های آذرین قرار دارد. و سنگ تراورتن از جمله سنگ‎های رسوبی است. به طور کلی مهم‌ترین سنگ‌های طبیعی ساختمانی که کاربرد گسترده‌ای در صنعت ساختمان‌سازی دارند عبارتند: از سنگ گرانیت، سنگ مرمر، مرمریت، تراورتن، سنگ چینی، کواتزیت و…


مزایا استفاده از سنگ های طبیعی
1-ظاهر بسیار زیبا و منحصربه‌فرد
سنگ‌های طبیعی به ویژه برخی از انواع آن که نامشان ذکر شد، زیبایی فوق‌العاده‌ای به محیط می‌دهند و بدین ترتیب استفاده از آن فضای بنا را زیبا و متمایز خواهد کرد.
2-استحکام بسیار بالا
سنگ‌های ساختمانی در مقایسه با دیگر محصولات ساختمانی از استحکام بسیار زیادی برخوردار ند و به راحتی دچار تخریب نخواهند شد.
مقام در برابر تغییرات آب‌وهوایی
بسیاری از سنگ‌های طبیعی مقاومت بالایی در مقابل تغییرات آب‌وهوایی دارند و مالک ساختمان از این بابت اطمینان کافی خواهد داشت که عمر این متریال کوتاه نیست.
نظافت آسان سنگ
سنگ‌های ساختمانی
به ویژه زمانی که در حالت پولیش یا ساب فرآوری شده باشند، به راحتی تمیز شده و اثری از آلودگی بر روی آن باقی نخواهد ماند.


وزن بالا
یکی از مهم‌ترین موارد منع که استفاده از سنگ‌های طبیعی ساختمانی را چالش بر انگیز می‌کند، وزن نسبتا سنگین آن‌ها است. این امر موجب می‌شود تا استخراج، حمل و نقل و نصب این محصول با مشقت و سختی فراوان انجام گیرد.
نگهداری و تعمیرات
به منظور حفظ ظاهر و نمای ساختمان و عمر طولانی آن، سنگ‌ها نیازمند نگهداری و تعمیرات منظم هستند.
هزینه نسبتا بالا
هزینه خرید سنگ طبیعی در مقایسه با بسیاری از محصولات دیگر نسبتا بالا است و خریدار مجبور است بودجه متناسبی را برای آن اختصاص دهد.

خرید سنگ ساختمانی از تهران
خرید سنگ ساختمانی از تهران


در سال‌های اخیر خرید سنگ ساختمانی اگرچه از جهاتی سخت به نظر می رسید و خریدار را تا حدودی دچار سردرگمی می‌کرد، اما از طرفی دیگر نیز وجود بازارهای متعدد در سطح کشور و به ویژه شهر اصفهان با ارسال سنگ به تمام نقاط کشور و ارسال سنگ به تهران موجب شد تا خرید سنگ تا حد زیادی آسان‌تر از سال‌های گذشته باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشت، این است که امروزه بهترین مکان‌های خرید سنگ، محل‌هایی هستند که انواع مختلف سنگ مانند گرانیت، تراورتن، مرمر، مرمریت، چینی و… .با کیفیت‌های متفاوت را در معرض خرید قرار می‌دهند. و همچنین تولیدکنندگان از نقاط مختلف کشور در آن‌جا دارای نمایندگی یا غرفه باشند.
در نتیجه می‌توان گفت که بهترین محل برای خرید سنگ بازارهای سنگ هستند که امروزه در شهرهای مختلف ایران و به ویژه شهر تهران مشغول فعالیت هستند. بنابراین در حال حاضر خرید سنگ در تهران به راحتی انجام می‌پذیرد. و به دلیل اضافه شدن گزینه خرید آنلاین در سال‌های اخیر، نیازی به طی مسافت‌های طولانی برای تهیه سنگ مورد نظر نیز نخواهد بود.


خرید سنگ می‌تواند از مکان‌های مختلفی مانند کارخانه‌های سنگبری، فروشگاه، مغازه و مواردی از این قبیل انجام گیرد. اما در نظر داشته باشید که برای خرید سنگ می‌توان از مکان‌هایی به نام بازار سنگ نیز استفاده کرد. در کشور ایران چنین بازارهایی معمولا در شهرهای بزرگ و به ویژه در شهر تهران وجود دارد.

خرید از بازار سنگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. به عنوان مثال در بازار سنگ مانند تمامی بازارهای دیگر، مغازه‌های متعددی با برندهای مختلف وجود دارند. به طور قطع فروشندگان برای جذب مشتری سعی در ارائه محصولات با کیفیت، زیبا و متنوع را داشته و ضمانت‌های مختلفی را برای محصولات خود در نظر می‌گیرند. در این صورت مشتریان به راحتی می‌توانند از میان هزاران سنگ متنوع با مزایای گوناگون، سنگ مورد نظر خود که از هر نظر دارای بهترین شرایط است را انتخاب و خریداری نمایند.


کشور ایران دارای منابعی بسیار غنی و متعدد از سنگ‌های ساختمانی است‌. اما این معادن در یک جا قرار ندارند و در نقاط مختلف کشور پراکنده شده‌اند. استان‌ها و شهرهای مختلفی در کشور ایران وجود دارند که دارای معادن متعددی با سنگ‌های متفاوت هستند. به عنوان مثال شاید بتوان استان اصفهان را در صدر این لیست دارای معدن سنگ قرار داد. و پس از آن به استان‌های مرکزی، فارس، یزد، خراسان، آذربایجان شرقی و غربی و… اشاره کرد.

اما اگر بخواهیم به شهر خاصی که دارای معادن بسیار متنوعی است اشاره کنیم، می‌توانیم شهرهایی مانند محلات، نجف‌آباد، آذرشهر و… را نام برد.
در حال حاضراستان اصفهان را می‌توان به دلیل داشتن معادن متعدد، کارخانه‌های سنگبری بسیار پیشرفته و مجهز و قرار گرفتن در مرکز کشور و شاهراه‌های اصلی به عنوان قطب صنعت سنگ ایران به حساب آورد. همچنین بخش بزرگی از سنگ‌های استخراج شده در سایر شهرها نیز به اصفهان منتقل می‌شوند. در کارخانه‌های آن مورد فرآوری قرار می گیرند. و سپس به سایر نقاط کشور ارسال می‌شوند.


اما از طرفی بازارهای سنگ ایران محدود به اصفهان نشده و در شهر تهران نیز بازار سنگ قرار دارد. خرید سنگ در تهران به راحتی انجام می‌گیرد. تهران به عنوان پایتخت ایران، وسعت و جمعیت بسیار زیادی دارد. و همین امر باعث شده تا بهترین و بزرگترین بازارها از اجناس گوناگون در این شهر برپا باشد. و به راحتی در دسترس عموم مردم قرار گیرند. گستردگی این شهر موجب شده تا برای هر نوع محصول نه تنها یک بازار، بلکه بازارهای متعددی وجود داشته باشد.
به عنوان مثال در حال حاضر بازار سنگ شمال تهران، بازار سنگ غرب تهران، بازار سنگ البرز، بازار سنگ شورآباد، بازار سنگ پایتخت، شهرک صنعتی شمس‌آباد، بازار سنگ البرز، شهر سنگ، بازار سنگ مرکزی تهران و… در سطح شهر تهران در حال فعالیت هستند. هر کدام از این بازارها ویژگی‌ها و مختصات جغرافیایی خاص خود را داشته و دسترسی اهالی همان منطقه به بازار را کاملا راحت کرده‌اند. اما در این میان، بازار سنگ شمس آباد نه تنها در تهران بلکه در کل کشور دارای شهرت بسیار زیادی است.


بازار سنگ شمس‌آباد را می‌توان بزرگ‌ترین بازار سنگ ‌در تهران و ایران دانست. از مزایای بازار سنگ شمس آباد و خرید از آن می‌توان به موارد متعددی از جمله موارد زیر اشاره کرد:
وسعت زیاد بازار و در نتیجه تنوع سنگ‌های ساختمانی
در سال‌های اخیر به دلیل تنوع بازارهای مختلف، خرید سنگ در تهران بسیار آسان‌تر از قبل است. به ویژه آنکه‌ بازار شمس آباد به عنوان بزرگ‌ترین بازار سنگ کشور نیز در این شهر قرار گرفته و انواع مختلف سنگ‌های ساختمانی را در خود جای داده است.

خرید سنگ ساختمانی از تهران
خرید سنگ ساختمانی از تهران


بازار سنگ شمس‌آباد محیطی را فراهم‌ آورده تا علاوه بر عرضه تولیدات داخلی، امکان فروش سنگ‌های وارداتی نیز در آن فراهم باشد.


از آن‌جایی که اکثر تولیدکنندگان سنگ در این بازار دارای غرفه هستند، امکان خرید بی واسطه از آن‌ها و حذف هزینه‌های اضافی برای خریداران وجود دارد.


خرید سنگ در تهران و به ویژه در بازار سنگ شمس آباد به دلیل عرضه سنگ‌های کمیاب و خاص در آن، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید سنگ است.


سنگ‌های ساختمانی یکی از محصولاتی هستند که اگرچه جزو نیازهای اولیه هر انسانی قرار ندارند. و افراد دائما با آن سروکار ندارند، اما به هر حال در صنعت ساخت‌وساز استفاده فراوانی از آن می‌شود.

بنابراین همواره نیاز به وجود بازارهای مختلف سنگ در تمام دوره‌ها احساس میشود. به ویژه در سال‌های اخیر این امر شدت گرفته است. به نحوی که در حال حاضر بازارهای متعددی در شهرهای مختلف کشور و مخصوصا در شهر تهران ایجاد شده‌اند.
این‌گونه بازارها، افراد را از طی کردن مسافت طولانی برای رسیدن به کارخانه بی نیاز میکند. و خرید را برای مشتریان راحت کرد. به عنوان مثال در حال حاضر خرید سنگ‌ در تهران تا حدودی به راحتی خرید سایر اجناس است.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ