09130000627

627 1010 0319

بهترین سنگ برای نما

استعلام فوری قیمت سنگ

بهترین سنگ نما برای ساختمان، سنگی است‌که به جز زیبایی، باعث محافظت و مقاومت ساختمان

می شود. سنگ تراورتن از بهترین سنگ های نما محسوب می شود. زیرا متخلخل است و وزن

سبکی دارد. تراورتن به علت خلل و فرجی که دارد، به راحتی به وسیله ملات به دیوار و محل

مورد نظر می چسبد.

سنگ گرانیت از سنگ های خوب دیگر نما است. که دوام و استحکام بالایی در مقابل شرایط آب و هوایی دارد. در کل سنگ نمای خوب سنگی است؛ که بدون ترک و پوسیدگی باشد و ضخامت خوبی برای اسکوپ کردن داشته باشد. همین طورباید بگوییم سنگ نما با نمای انتخاب شده توسط طراح ساختمان همخوانی داشته باشد.

بهترین سنگ نما، سنگ تراورتن است. زیرا به جز زیبایی، دارای تنوع بالا، عایق صدا و

حرارت و مقاومت خمشی و فشاری است.

از بهترین سنگ های تراورتن برای نمای ساختمان می توان به این سنگ ها اشاره کرد:

سنگ حاجی آباد یکی از انواع سنگ های ساختمانی است،که بیشتر برای سنگ نما استفاده می شود. دارای زمینه رنگ شکلاتی تیره تا روشن و سفید است و از رنگ روشن آن بیشتر در نما استفاده می شود. سنگ حاجی آباد عمر طولانی دارد و در تمام شرایط جوی استفاده می شود.

این سنگ از جذاب ترین سنگ های نما است که رنگ سفید آن بسیار چشم نواز است. سنگ عباس آباد سنگی گران و شیک محسوب می شود؛ که انتخاب خوش سلیقه ها است. رنگ این سنگ استخوانی روشن مایل به سفید است که مقاومت و صیقل پذیری بالایی دارد.

این سنگ  دارای نمایی شیک و زیبا و طرفداران بسیاری دارد. آتشکوه دارای زمینه رنگ روشن است. سنگ آتشکوه به دو شکل موج  دار برای نمای مدرن و همین طور بی موج برای نمای کلاسیک و رومی تولید می شود.

از سنگ های مناسب نما سنگ سیلور است زیرا تخلخل زیادی دارد. زمینه این سنگ دودی است که هاله های سفید رنگی دارد و جذابیت سنگ را دو چندان کرده است. سیلور به دو صورت موج دار و بی موج فرآوری می شود.

سنگ مناسب نمای ساختمان
سنگ مناسب نمای ساختمان

بهترین سنگ نما؛ سنگی است که دارای وزن سبک و تخلخل باشد. از سنگ گرانیت بیشتر در نمای داخلی استفاده می شود. زیرا در نمای بیرونی به علت وزن بالایی که دارد کمتر استفاده می‌شود. گرانیت زمینه رنگ مختلفی از صورتی تا خاکستری تیره  و همین طور سیاه دارد. سنگ گرانیت از سنگین ترین سنگ ها محسوب می شود. و مقاومت و استحکام بالایی دارد. این سنگ به جز استحکام بالا در ساختمان، به علت تنوع رنگی، نقش کلیدی در تزئین ساختمان را ایفا می کند.

دوام و مقاومت بالا

مقاومت زیاد در مقابل آب و مواد شیمیایی

سطح صاف و زیبا

رنگ های سنگ

سنگ گرانیت برای نمای ساختمان معایبی دارد که عبارت است از:

وزن بالا و چسبندگی ناچیز

عایق نبودن صدا و حرارت

دارای تشعشع های مضربرای بدن انسان

زنگ زدن در نوع های خاص

پله

سنگ فرش

دیوار پوش

کف پوش

نمای ساختمان

محوطه سازی

سنگ قبر

سنگ آسانسور

پیشخوان آشپزخانه

بهترین سنگ نما برای بنا سنگ تراورتن است زیرا این سنگ از بهترین گزینه ها برای نمای خارجی و داخلی است. یک سنگ نمای خوب باید مقاومت زیادی در برابر نفوذ آب داشته باشد و هنگام قرارگیری در محیط های طبیعی و همین طور شیمیایی صدمه نبیند. قبل از خرید سنگ نما باید انواع آن را شناخت و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار داد. یک سنگ نمای مرغوب و بدون ترک سنگی است که صدایی شبیه شیشه بدهد. این سنگ ها باید مقاومت و استحکام بالایی داشته باشند زیرا همواره در معرض اشعه خورشید، باران و برف، سرما و گرما، گرد و غبار و رطوبت قرار می گیرند.

از سنگ های مناسب دیگر نما می توان به سنگ های گرانیت، مرمر، سند استون و مرمریت اشاره کرد. سنگ مرمر از سنگ های گران قیمت و زیبا برای نما محسوب می شود. و چون گران قیمت است به ندرت استفاده می شود. سنگ مرمر از بهترین و با دوام ترین سنگ ها برای نما به حساب می آید و دارای رنگ های زرد، سبز و سفید است. سنگ سند استون از گزینه های مناسب دیگر در نما است که از کانی ها و ماسه های  مختلفی تشکیل شده است. سند استون مقاومت بالایی در مقابل هوازدگی دارد.

بهترین سنگ نما برای مناطق شرجی سنگی است که نفوذ کمی در برابر آب و رطوبت

داشته باشد. یکی از سنگ های مناسب این مناطق سنگ تراورتن است زیرا بافت متراکمی

دارد و تخلخل آن مناسب است. تراورتن چسبندگی خوبی به ملات دارد و همین گزینه باعث می شود که سنگ جذب رطوبت و آب کمی داشته باشد. سنگ مناسب نما سنگی است که

دوام کافی را در برابر تغییرات جوی داشته باشد و از هر نوع پوسیدگی و خوردگی جلوگیری می کند. سنگ های تراورتن دره بخاری، تکاب و عباس آباد از سنگ های مناسب برای مناطق شرجی و معتدل هستند که کاربرد زیادی نیز دارند. سنگ های مناسب دیگر برای مناطق شرجی عبارتند از:

مرمریت

رستیک

آنتیک

گرانیت

ویژگی های سنگ نمای مناسب مناطق شرجی عبارتند از:

استحکام در برابر رطوبت

دوام

زیبایی

سنگ های نامناسب مناطق مرطوب و شرجی سنگ های آهک، مرمر و ترورتن متخلخل

است.

سنگ نمای مناطق سردسیر
سنگ نمای مناطق سردسیر

بهترین سنگ نما برای مناطق سردسیر سنگی است، که تخلخل کمی داشته باشد. زیرا در این

مناطق بارش برف و یخبندان وجود دارد و باعث متلاشی شدن سنگ می شود. سنگ مقاوم

 برای مناطق و مکان های یخبندان سنگ تراورتن طرق است. تراورتن سنگی مرغوب و مناسب

فرآوری است و همین طورباید رزین شده نیز باشد.

تراورتن به جز جنس خوب برای مقاومت در مقابل سرما، عایق گرمایی مناسبی نیز به شمار می رود.

هنگام خرید سنگ نمای مناسب مناطق سردسیر باید به این پارامترها توجه کنید که عبارتند از:

درجه کیفیت

نوع سنگ

جنس سنگ

مقدار تخلخل

جذب آب

رنگ سنگ

هنگام انتخاب سنگ برای این مناطق باید به کیفیت فرآوری آن توجه کرد. استفاده از مواد درجه یک در سنگ باعث می شود که سوراخ، شکاف و پوسیدگی در آن وجود نداشته نباشد. و از یخ زدگی و جذب آب جلوگیری کند. پرداخت در سطح سنگ برای مکان های سردسیر بهتر است به به صورت هوند، تیشه ای، چرمی و سوزنی انجام شود. سنگ های جاهای سرد باید بدون تخلخل باشند و آب را جذب نکنند.

بهترین سنگ نما در مناطق گرمسیر سنگ هایی با رنگ روشن هستند زیرا سنگ هایی بارنگ تیره جذب بیشتری از گرما را دارند و مناسب نیستند. سنگ ها با رنگ تیره در اثر تابش نور خورشید رنگ ها را کمرنگ و مات می کند. سنگ های مناسب برای مناطق گرمسیر عبارتند از:

تراورتن

این سنگ به علت خلل های نامنظم و لایه های متنوع در سطح خود مقاومت بالایی در مقابل انقباض و انبساط در مناطق گرم و خشک را دارد.

 مرمر

این سنگ عایقی کارآمد برای سرما و گرما است و به علت مقاومت زیاد در مقابل

نور و گرما، بهترین گزینه برای مناطق گرمسیر است.

گرانیت

گرانیت با وجود رنگ های روشن و مقاومت و استحکام بالا، از گزینه های مناسب برای مناطق گرم و خشک است.

از مطمئن ترین و ماندگارترین سنگ های نما در مناطق گرم می توان به تراورتن اشاره

کرد. تراورتن جذب آب پایین و در مقابل گرما و تنش های حرارتی مقاومت بالایی دارد.

بهترین سنگ نما برای ساختمان سنگی است که به جز زیبایی، ایمنی و محافظت بنا را نیزبر عهده داشته باشد. از بهترین سنگ های نما می توان به تراورتن اشاره کرد زیرا متخلخل است و وزن سبکی دارد.

یکی از بهترین و بزرگترین مراکز سنگ نما، اصفهان سنگ است با شماره 09130000627-03191010627 می باشد. شما می توانید از این مرکز فروش سنگ، انواع سنگ های ساختمانی به خصوص سنگ های تراورتن حاجی آباد، عباس آباد، آتشکوه و سیلور را با بهترین قیمت می توانید از این مجموعه بزرگ خریداری نمایید.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ