09130000627

627 1010 0319

بازار سنگ ساختمانی

استعلام فوری قیمت سنگ


سنگ ساختمانی اصفهان یکی از محبوب‌ترین و پرآوازه‌ترین سنگ‌های ساختمانی در داخل و خارج از کشور به شمار می‎‌آید. کیفیت و تنوع سنگ‌های ساختمانی در اصفهان به اندازه‌ای است که تجار و کارشناسان حوزه سنگ در سایر کشورها نیز به خوبی با آن آشنایی دارند. استان اصفهان به دلیل داشتن معادن بسیار متعدد از سنگ‌های متفاوت و همچنین کارخانه‌های سنگبری فراوان با پیشرفته‌ترین و به‌روزترین تجهیزات، مهم‌ترین قطب تولید و فرآوری سنگ کشور در صنعت سنگ‌های ساختمانی به حساب می‌آید.

 به علاوه قرار گرفتن این استان در نقطه مرکزی کشور و اتصال راحت و سریع به سایر شهرها و استان‌ها باعث شد، تا خرید و فروش سنگ در این منطقه نیز بسیار راحت‌تر از سایر شهرها و استان‌های دیگر انجام گیرد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع سنگ‌های ساختمانی اصفهان، معادن، بازار، مراکز خرید و قیمت آن آشنا نماییم. لطفا با ما همراه باشید.


همان‌طور که بیان شد، استان اصفهان دارای معادن بسیار زیادی از سنگ‌های ساختمانی مختلف است. پهناور بودن این استان و شرایط آب‌وهوایی متنوع آن باعث شده تا سنگ‌های به دست آمده از آن، تنوع بالایی در رنگ، جنس و طرح داشته باشند. به عنوان مثال نه ‌تنها از نواحی گرم و خشک و کویری آن سنگ‌های متنوعی با کیفیت بالا استخراج می‌شود، بلکه در مناطق سرد و کوهستانی مانند سمیرم و فریدن نیز سنگ‌های ساختمانی بسیار زیبا و با کیفیتی به دست می‌آید.

 اگر بخواهیم به مهم‌ترین معادن سنگ ساختمانی اصفهان اشاره نماییم، باید معدن گرانیت نطنز، تراورتن طرق، معدن مرمریت مشکی نجف‌آباد، سنگ تراورتن سفید ابیانه، سنگ‌ مرمریت گلدن بلک کاشان، سنگ مرمر خور و بیابنک و معدن سنگ مرمریت سمیرم اشاره نماییم.

تمام این سنگ‌ها و هم‌چنین بخش قابل توجهی از سنگ‌های استخراج شده از شهرهای دیگر در کارخانه‌های سنگبری اصفهان از جمله کارخانه‌های منطقه محمودآباد، نجف‌آباد و… با تجهیزات پیشرفته و به روز، مورد فرآوری قرار میگیرد. و آماده عرضه به بازار سنگ می‌شوند.

خرید سنگ ساختمانی از شهرک صنعتی محمودآباد
خرید سنگ ساختمانی از شهرک صنعتی محمودآباد


کیفیت سنگ ساختمانی اصفهان متاثر از عوامل متعددی است. اینکه سنگ از کدام معدن استخراج شده یا در واقع برند آن چیست و نوع سنگ و ویژگی‌های ظاهری و غیر ظاهری آن کدام است. اما در حالت کلی یک سنگ خوب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:


ظاهر زیبا و چشم‌نواز
یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی یک سنگ خوب، داشتن ظاهری چشم‌نواز است. در واقع اولین نکته‌ای که هر خریداری را در ابتدا جذب خود می‌نماید، ظاهر سنگ ساختمانی است.


مقاومت فشاری، سایشی و ضربه‌ای سنگ‌ ساختمانی از دیگر مواردی است که در مورد یک سنگ، مهم و تاثیرگذار است.
جذب پایین آب
هر سنگی که میزان جذب آب پایین‌تری داشته باشد، از لحاظ کیفی مناسب است.
مقاومت در برابر حرارت
سنگ‌های با کیفیت اصولا در برابر آتش و حرارت بسیار مقاوم هستند.
مقاومت بالا در برابر  تغییرات آب‌وهوایی،  نور خورشید و مواد اسیدی
سنگ‌های ساختمانی با کیفیت معمولا در برابر تغییرات جوی، نور خورشید و برخورد با مواد اسیدی تغییر شکل نداده و دچار آسیب و تخریب نمی‌شوند.
نظافت آسان
یکی دیگر از فاکتورهای یک سنگ با کیفیت، می‌تواند نگهداری و نظافت آسان آن باشد. این ویژگی به طور قطع  از هزینه‌های بعدی، مانند تعمیر، تعویض و… می‌کاهد.


استان اصفهان با دارا بودن معادنی بسیار متنوع از سنگ‌های ساختمانی و فعالیت تعداد بسیار بالایی از کارخانه‌ها و سنگبری‌ها( بالغ بر ۲۰۰۰ واحد) به یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید سنگ در کشور تبدیل شده است. همه این موارد باعث شده تا سنگ ساختمانی اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها از بازار بسیار پررونقی بهره‌مند باشد. به‌گونه‌ای که بسیاری از افراد از نقاط مختلف کشور برای خرید سنگ مورد نظر خود کیلومترها راه را طی نموده تا از بازار سنگ بزرگ ومتنوع اصفهان بهره‌مند شوند.

 هرچند در سال‌های اخیر گزینه خرید آنلاین نیز به به سایر گزینه‌ها افزوده شد. و افراد می‌توانند بدون نیاز به حضور در فروشگاه یا بازار سنگ خرید خود را به راحتی انجام دهند. اکثر فروشگاه‌ها و بازارهای اصفهان نیز این گزینه را با  خدمات ۲۴ ساعته و مشاوره‌های رایگان و تخصصی فعال نموده، تا عموم مردم به راحتی بتوانند از آن استفاده نمایند. در این حالت همه چیز به صورت آنلاین انجام میگیرد. و مشتری در زمان و مکان تعیین شده سنگ‌ مورد نظر خود را دریافت خواهد نمود.


همان‌طور که بیان شد، سنگ‌های ساختمانی تولیدی در استان اصفهان عموما از کیفیت‌های نسبتا خوبی برخوردار هستند. بنابراین خرید سنگ از اصفهان می‌تواند با اطمینان نسبتا بیشتری صورت گیرد. هر چند در نهایت بهتر است قبل از هرگونه خرید سنگ با کارشناسان متخصص آن حوزه نیز مشورت کرد.

اگر شما قصد خرید سنگ ساختمانی اصفهان را دارید، ابتدا بهتر است تعیین کنید بودجه در نظر گرفته از جانب شما چقدر است و همچنین نوع کاربری سنگ چیست. زیرا در این صورت می‌دانید که باید سراغ چه نوع سنگ و با چه کیفیت و قیمتی بروید.

به عنوان مثال اگر به دنبال خرید سنگ مرمریت آن هم از نوع مشکی آن هستید، به طور قطع کارشناسان حوزه سنگ شما را به خرید سنگ مرمریت مشکی نجف‌آباد دعوت می‌نمایند‌. یا اگر می‌خواهید سنگ گرانیت با کیفیتی را تهیه نمایید، بهترین گزینه برای شما سنگ گرانیت نطنز خواهد بود‌. در هر حال استان اصفهان قابلیت خرید انواع سنگ‌های ساختمانی با رنگ‌ها و کیفیت‌های گوناگون را داراست و شما به هیچ‌ عنوان با محدودیتی در این مورد مواجه نخواهید بود.

نکات مهم خرید سنگ ساختمانی
نکات مهم خرید سنگ ساختمانی


به طور قطع استان اصفهان به دلیل آنکه یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید سنگ در کشور به شمار می‌رود، دارای مراکز خرید و بازارهای سنگ متعددی نیز هست. در واقع علاوه بر آنکه بسیاری از خرده‌فروش‌ها و مغازه‌های موجود در سطح شهر، سنگ‌های تولید شده در اصفهان و دیگر شهرها را در معرض فروش قرار می‌دهند. شهرک‌های متعددی نیز وجود دارند که به صورت گسترده به عرضه سنگ‌های ساختمانی می‌پردازند. خرید از این گونه شهرک‌ها و یا بازارهای سنگ مزایای فراوانی برای مشتریان دارد. تنوع و گستردگی انواع سنگ، مقایسه محصولات یک فروشگاه یا سنگبری با دیگر فروشگاه‌ها از لحاظ قیمت، کیفیت و…، قیمت‌های مقرون به‌صرفه، استفاده از ضمانت کالا و… همگی از مزیت‌های این شهرک‌ها هستند. در ادامه به معرفی مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی سنگ در اصفهان می‌پردازیم.
شهرک صنعتی محمودآباد
شهرک صنعتی رضوانشهر
شهرک‌های صنعتی نجف‌آباد
صنعتی سازی
شهرک صنعتی دوشاخ خمینی‌شهر
صنعتی میمه
شهرک صنعتی مورچه خورت


در هنگام خرید سنگ ساختمانی اصفهان یا هر نوع سنگ دیگری، لازم است نکات متعددی مدنظر قرار گیرند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
قیمت سنگ
شاید بتوان گفت قیمت سنگ، اولین و مهم‌ترین فاکتوری است که در زمان خرید مدنظر قرار می‌گیرد. در واقع خریدار با توجه به بودجه‌ای که برای خرید در نظر دارد، و قیمت سنگ، محصول مورد نظر را انتخاب خواهد کرد.
کیفیت و سورت سنگ
سنگ‌ها معمولا از لحاظ کیفیت در سورت‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند که این سورت‌ها از سورت سوپر تا درجه دو متغیر هستند. انتخاب این مورد نیز ارتباط تنگاتنگی با بودجه در نظر گرفته شده دارد.


در هنگام خرید سنگ لازم است تا فروشنده را از نوع کاربری سنگ مطلع نمایید. زیرا به عنوان‌ مثال برخی از سنگ‌ها به گونه‌ای فرآوری شده‌اند که برای استفاده در فضای خارجی مناسب نیستند.
توجه به شکسته یا لب پر نبودن سنگ
در زمان خرید سنگ دقت کنید تا سنگ‌ها شکسته، دارای ترک یا لب پر نباشند. در غیر این‌صورت علاوه ایجاد ظاهر ناپسند، هزینه‌های اضافی مانند تعمیر و تعویض نیز بر مالک بار می‌شود.


قیمت سنگ ساختمانی اصفهان یا هر نوع سنگ دیگری متاثر از عوامل متعددی است. این عوامل عبارتند از:
رنگ‌ سنگ
به طور کلی در بازار سنگ، هرچقدر رنگ سنگ‌روشن‌تر و درخشنده تر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. البته در سال‌های اخیر رنگ مشکی نیز با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو است. و در نتیجه قیمت آن نیز نرخ بیشتری دارد.
سورت سنگ
از میان سنگ‌ها، سورت‌های سوپر و ممتاز بیشترین قیمت را داشته و پس از آن سورت درجه ۱ و درجه ۲ قرار می‌گیرند.
ضخامت سنگ
سنگ‌ها معمولا در ضخامت‌های مختلفی برش می‌خورند. هرچقدر این ضخامت بیشتر باشد، به همان میزان قیمت آن‌ نیز بیشتر خواهد شد.
ابعاد سنگ
از میان سنگهای ساختمانی، آنهایی که ابعاد بزرگتری دارند مانند اسلبهای بزرگ یا سنگ طولی با قد و پای بلندتر، قیمت بالاتری نیز خواهند داشت.


مکانی که سنگ از آن‌جا خریداری می‌شود، می‌تواند در قیمت آن موثر باشد. به عنوان مثال در صورتی که شما سنگ ساختمانی اصفهان را از شهرک‌های صنعتی سنگ و تولیدکنندگان اصلی تهیه نموده و گزینه واسطه را در این میان حذف نمایید، قیمت سنگ بسیار مقرون به‌صرفه‌تر تمام می‌شود.

سنگ‌های ساختمانی از دیرباز تا کنون کاربرد فراوانی در صنعت ساخت‌وساز داشته‌اند. امروزه نیز با وجود محصولات متنوع دیگر مانند آجر، سیمان، سرامیک، شیشه، کامپوزیت و…، همچنان سنگ‌های طبیعی ساختمانی از جایگاه بسیار ویژه‌ای در ساختمان‌سازی برخودار هستند. کشور ایران دارای منابعی بسیار گسترده و غنی از این سنگ‌های طبیعی هستند. که معادن آن در نقاط مختلف کشور پراکنده شده‌اند. یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید سنگ طبیعی ساختمانی در ایران، استان اصفهان است.

 در واقع سنگ ساختمانی اصفهان در ایران و خارج از ایران بسیار محبوب بوده و از شهرت فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار است. معادن بسیار زیاد و متنوع و علاوه بر آن کارخانه‌های مجهز و پیشرفته برای فرآوری آن‌ها و وجود شهرک‌های صنعتی سنگ به تعداد فراوان، موجب شده تا اصفهان به عنوان مهم‌ترین قطب تولید سنگ در کشور شناخته شود. امروزه خرید سنگ از اصفهان دیگر به سختی گذشته نبوده و اینترنت این کار را بسیار آسان کرده است. در واقع شما می‌توانید از شهر و منزل خود خریدتان را به صورت آنلاین، با کمک مشاوران متخصص اصفهان سنگ انجام دهید. و سنگ را در زمان و محل تعیین شده تحویل بگیرید.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ