09130000627

627 1010 0319

استعلام فوری قیمت سنگ


مرمریت گلدن بلک یکی از انواع سنگ‌های مرمریت مشکی است که مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان دکوراسیون قرار گرفته است. اگرچه در زمان‌های گذشته رنگ مشکی چندان مورد توجه نبود و اکثر افراد آن را تنها نشانه عزا یا افسرده بودن می‌دانستند، اما امروزه این رنگ به تعبیر علم روان‌شناسی رنگی خنثی است که قدرت، رمز و راز و لوکس بودن را نمایان می‌سازد. این رنگ در سال‌های اخیر کاربرد قابل توجهی در صنعت زیبایی و مد داشته و به صنعت ساختمان‌سازی هم ورود کرده است.

 پیدایش انواع سنگ‌های مشکی در کنار استقبال بی‌نظیری که از آن صورت گرفته، باعث شده تا در داخل و خارج از ایران مخاطبان خاص خود را داشته باشند. مرمریت گلدن بلک نیز یکی از این نوع سنگ‌هاست که طرح و رنگ زیبا و فوق‌العاده لوکس آن، آن را در رده سنگ‌های بسیار محبوب و صادراتی قرار می‌دهد.
گلدن بلک در کنار محصولاتی مانند مرمریت مشکی نجف‌آباد و مرمریت مشکی لاشتر، یکی از برندهای مشهور ایرانی است که به همین دلیل قیمت نسبتا بالاتری هم در مقایسه با دیگر سنگ‌های مرمریت مشکی دارد.
معادن سنگ مرمریت گلدن بلک
مرمریت گلدن بلک مانند بسیاری از سنگ‌های طبیعی دیگر از معادن متعددی استخراج می‌شود. همین امر و در نتیجه شرایط جغرافیایی متفاوت، موجب می‌شود تا محصول به دست آمده از هر معدن از محصولات دیگر متمایز باشد.  در مورد معادن سنگ گلدن بلک باید گفت که از ۳ معدن مختلف در شهرهای کاشان، محلات و یزد استخراج می‌گردد. سنگ‌های حاصل از این معادن تفاوت‌های عمده‌ای با یکدیگر ندارند، اما همان اختلاف‌های جزئی و اندک هم ظاهر سنگ را کاملا متمایز کرده و در قیمت آن نیز تاثیرگذار است.

 به عنوان مثال سنگ گلدن بلک کاشان دارای زمینه‌ای مشکی رنگ با رگه‌های طلایی ضخیم و خطوط ریز به رنگ سفید است. در نتیجه زیبایی فوق‌العاده‌ای داشته و شکوه خاصی به فضا می‌بخشد. در مقابل، زمینه سنگ به دست آمده از معادن شهرستان محلات تقریبا به رنگ نوک مدادی است، خطوط طلایی رنگ آن ریزتر و بیشتر از سنگ کاشان است و غده‌هایی نیز بر روی سنگ دیده می‌شود. سنگ گلدن بلک یزد هم زمینه‌ای تقریبا به رنگ مشکی داشته و هيچگونه رگه طلایی بر روی آن وجود ندارد.

مشخصات سنگ مرمریت گلدن بلک
مزایا
زیبایی منحصربه‌فرد
مرمریت گلدن بلک به ویژه سنگ مرمریت مشکی طلایی جزو آن دسته از سنگ‌هایی قرار دارد که ظاهر زیبا و لوکس آن در نظر اول چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند.
ساب‌پذیری بالا
مرمریت گلدن بلک ساب‌پذیری بسیاری خوبی دارد، در نتیجه سطح آن کاملا صاف و درخشنده است.
مقاومت فشاری بالا
سنگ گلدن بلک در برابر  فشار و ضربه بسیار مقاوم است.
جذب آب نسبتا پایین
گلدن بلک در مقایسه با برخی از سنگ‌های مرمریت جذب آب پایینی دارد، به همین دلیل برای کاربرد در مکان‌های مرطوب با مشکلی مواجه نخواهد شد.
معایب
تغییر رنگ در برابر نور خورشید
این سنگ مانند سایر مرمریت های مشکی برای استفاده در فضاهای باز مناسب نبوده و در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید تغییر رنگ می‌دهد.
عدم مقاومت در برابر مواد اسیدی
مرمریت گلدن بلک به سرعت با مواد شیمیایی و اسیدی واکنش داده و دچار آسیب می‌شود.
مقاومت سایشی پایین
سنگ گلدن بلک مقاومت سایشی چندان مناسبی نداشته و در نتیجه برای استفاده در کف پوش مکان‌هایی که اجسام سخت بر روی آن کشیده می‌شود، گزینه مناسبی نیست.
کاربرد سنگ مرمریت گلدن بلک
کف‌پوش فضاهای مختلف
سنگ گلدن بلک به دلیل طرح و رنگ خاص خود و ظاهر لوکسی که ایجاد می‌کند، معمولا در ساختمان‌های مدرن مورد استفاده واقع می‌شود. به عنوان مثال، بیشترین استفاده از آن در لابی هتل‌ها، پاساژهای تجاری لوکس، سالن‌های پذيرايی خانه‌های لاکچری و… است.
سرويس بهداشتی
کاربرد این سنگ در سرویس‌های بهداشتی به دلیل جذب آب پایین منعی نداشته و استفاده از آن در ساختمان‌های خاصی مانند هتل‌ها یا خانه‌های لوکس بسیار رایج است.
محوطه آسانسور
آسانسورهای واقع در ساختمان‌های مدرن با پوششی مانند مرمریت گلدن بلک بسیار زیبا و خاص به نظر می‌رسند.
حاشیه و قرنیز ساختمان
حاشیه‌سازی با استفاده از این سنگ رواج بسیار زیادی دارد، زیرا ترکیب آن با سنگ‌‌های روشن‌تر ظاهر بسیار زیبایی ایجاد می‌نماید.
سنگ روی پله و دیواره آن
استفاده از سنگ‌گلدن بلک برای پله و دیواره آن می‌تواند شکوه و جلوه خاصی به فضا ببخشد.
دیوار داخلی ساختمان
این سنگ در بخش‌هایی از دیوار ساختمان مانند قسمت پشت تلویزیون یا شومینه مورد استفاده قرار گرفته و شکوه و گرمی خاصی در فضا ایجاد می‌کند.
فرآوری مرمریت گلدن بلک
سنگ مرمریت گلدن بلک قابلیت بوک مچ و فور مچ را دارد. این بدان‌ معناست که با قرار گرفتن دو سنگ اسلب( بوک مچ) یا چهار سنگ در کنار  هم(فورمچ) طرح خاصی ایجاد می‌شود که زیبایی آن را دوچندان می‌کند. به طور کلی سنگ گلدن بلک پس از استخراج از معادن برای آماده‌سازی به کارخانه حمل می‌شود. پس از آن سنگ در ابعاد دلخواه مانند تایل، طولی و اسلب برش می‌خورد. در این مرحله باید دقت داشت تا سنگ از حالت گونیا بودن یا کنیک بودن( یعنی ضخامت یکسان سنگ در همه اطراف آن) خارج نشود.

 بعد از این مرحله، سنگ در زیر دستگاه ساب‌زنی قرار گرفته و تا حد امکان صیقل داده می‌شود. در صورتی که ساب سنگ ضعیف باشد بر روی آن حالت برویی ایجاد می‌گرددکه در کاهش زیبایی آن موثر است. در نهایت برای پر کردن حفره‌های سنگ، روی آن با رزین اپوکسی پوشانده شده و برای استحکام بیشتر ماده‌ای به نام UV  نیز بر روی سطح سنگ قرار می‌گیرد. در بسیاری از موارد هم در پشت سنگ یک توری قرار گرفته که کمک زیادی به مقاومت بیشتر سنگ خواهد کرد.
سورت‌بندی سنگ
سورت‌بندی به معنای قرار گرفتن دو یا چندین سنگ در یک نوع تقسیم‌بندی است. به عنوان مثال سنگ‌ها را می‌توان از جهات مختلفی مانند طرح و رنگ، نوع برش، ابعاد، کیفیت و ضخامت دسته‌بندی کرد. مثلا اگر بخواهیم سنگ‌ها را بر اساس کیفیت آن‌ها در یک نوع سورت قرار دهیم، باید موارد مختلفی مانند ساب سنگ، نداشتن پوسیدگی و ترک و عدم وجود لکه و شیار بر وی آن را مورد توجه قرار دهیم. یا سورت‌بندی بر اساس طرح و رنگ باعث می‌شود رنگ‌های روشن در یک دسته و رنگ‌های تیره د دسته دیگری قرار گیرند.
به طور کلی سنگ‌های مختلف دارای سورت‌های قوی، متوسط و ضعیف هستند و سورت‌های سنگ مرمریت گلدن بلک نیز به سورت سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو تقسیم می‌شود که در این میان سورت سوپر کیفیت و قیمت بالاتری دارد. به عنوان مثال سنگ‌ مرمریت گلدن بلک سوپر یا ممتاز از نظر طرح و رنگ، کیفیت، نوع برش و ضخامت سطح بسیار بالایی داشته و آماده صادر شدن به کشورهای دیگر و همچنین استفاده در مکان‌های مهمی مانند لابی هتل‌ها، سالن‌های همایش، ساختمان‌های دولتی، تجاری و… خواهد بود.
قیمت سنگ مرمریت مشکی گلدن بلک
قیمت مرمریت گلدن بلک از عومل متعددی تاثیر می‌پذیرد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
کیفیت سنگ
کیفیت سنگ تاثیر زیادی بر میزان قیمت آن خواهد داشت. یعنی هرچقدر سنگ با کیفیت‌تر باشد، علاوه بر زیبایی بیشتر، هزینه خرید آن هم ‌بالاتر خواهد بود.
سورت سنگ
همان‌طور که بیان شد مرمریت گلدن بلک سورت‌های مختلفی دارد که قیمت هر یک از آن‌ها با دیگری متفاوت است. سورت سوپر بالاترین و سورت درجه دو پایین‌ترین قیمت را دارد.

نوع فرآوری سنگ

سنگ مرمریت گلدن بلک به روش‌های متنوعی مانند اسلب، تایل و طولی برش می‌خورد که برش به سبک اسلب در مقایسه با دو نوع دیگر قیمت بالاتری دارد. همچنین هرچقدر ساب و در نتیجه شفافیت سنگ بیشتر باشد نیز هزینه خرید آن گران‌تر خواهد بود.
محل خرید سنگ
جایی که سنگ از آن خریداری می‌شود، در میزان قیمت آن اهمیت به‌سزایی دارد. به عنوان مثال، خرید مرمریت مشکی مستقیم از کارخانه یا نمایندگی‌های اصلی باعث می‌شود هزینه کمتری را برای خرید صرف کرده و از کیفیت آن هم مطمئن باشید. در نتیجه برای آگاهی از قیمت روز مرمریت مشکی محلات، کاشان و یزد می‌توانید به سایت کارخانه‌ها رجوع کرده و حتی خرید خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

جمع‌بندی

مرمریت گلدن بلک یکی از انواع سنگ‌های مرمریت مشکی است که به دلیل ظاهر منحصربه‌فرد و زیبای خود مانند وجود رگه‌های طلایی و سفید، مورد توجه بسیاری از سازندگان ساختمانی قرار گرفته است. در واقع از زمانی که رنگ مشکی وارد صنعت مد و زیبایی شد، صنعت ساختمان‌سازی نیز تحت تاثیر آن قرار گرفت و توجه افراد زیادی را به خود جلب کرد. به نحوی که در حال حاضر سنگ‌های مشکی رنگ، جایگاه بسیار خوبی در میان سایر رنگ‌ها دارند. در این میان، سنگ گلدن بلک در مقایسه با دیگر سنگ‌های مرمریت مشکی از شهرت زیادی برخوردار بوده و دارای محبوبیت بالایی است.

 کاربرد و مزایای مرمریت گلدن بلک را می‌توان بسیار متنوع دانست به نحوی که به جز فضای بیرونی ساختمان، قابلیت استفاده در مکان‌های متعددی را دارد. اما در حالت کلی به دلیل ویژگی لوکس بودن سنگ مرمریت گلدن بلک، بیشترین کاربرد آن در ساختمان‌های مدرن و لوکس مانند لابی هتل‌ها، پاساژهای تجاری، سالن‌های پذیرایی خانه‌های خاص و زیبا خواهد بود. این سنگ به دلیل مشخصاتی که ذکر کردیم، در مقایسه با برخی دیگر از سنگ‌های مشکی قیمت بالاتری هم دارد که کاملا معقول و منطقی به نظر می‌رسد.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ