09130000627

627 1010 0319

استعلام فوری قیمت سنگ

خرید سنگ‌ مرمریت و سنگ‌های دیگری مانند گرانیت، تراورتن، مرمر، چینی و..‌. معمولا با هدف افزایش استحکام و مقاومت ساختمان صورت می‌گیرد. در حال حاضر سنگ‌های طبیعی و مصنوعی متعددی در بازار وجود دارند که با توجه به نوع بنا، منطقه و نوع کاربرد آن می‌توانند در ساختمان‌سازی مورد استفاده واقع شوند. نکته‌ای که حائز اهمیت است این است که در هنگام انتخاب و خرید سنگ همواره باید موارد مختلفی را مدنظر قرار داد تا در نهایت بتوان بهترین بهره‌وری را آن داشت.

 سنگ طبیعی به عنوان یکی از مصالح ساختمانی از سال‌های دور تا کنون جایگاه بسیار خوبی در زمینه ساختمان‌سازی و حتی ساخت مجسمه و انواع مصنوعات سنگی قرار داشته است. امروزه نیز سنگ، به ویژه نوع طبیعی آن کاربرد بالایی در امور ساخت‌وساز داشته و همواره مورد توجه معماران و طراحان داخلی قرار دارد. ما در ادامه مقاله قصد داریم شما را با  مشخصات سنگ ساختمانی با کیفیت، بهترین و با کیفیت ترین انواع سنگ‌های ساختمانی، ویژگی‌ها، کاربرد و قیمت آن‌ها آشنا نماییم. لطفا با ما همراه باشید.


مشخصات سنگ ساختمانی با کیفیت


مقاومت و استحکام مناسب
میزان مقاومت و استحکام در انواع سنگ‌‌های ساختمانی متفاوت است. اما در حالت کلی سنگی را می‌توان از لحاظ کیفیت مطلوب دانست، که مقاومت بالایی در برابر فشار، ضربه، سایش و مواردی از این قبیل داشته باشد.
دوام و طول عمر بالا
یک سنگ‌ ساختمانی با کیفیت باید از دوام و طول عمر نسبتا بالایی برخوردار باشد، در غیر این صورت هزینه‌های اضافی مانند هزینه تعمیر و تعویض را بر مالک بنا تحمیل خواهد کرد.
ظاهر سنگ
علاوه بر مسئله زیبایی و هماهنگی آن با سایر عناصر دکوارسیون، بهتر است سنگ مورد استفاده در ساختمان عاری از مشکلاتی مانند پوسیدگی، ترک و شکستگی باشد.
وزن و ابعاد مناسب
ابعاد سنگ با توجه به‌ نوع کاربری آن مشخص می‌شود. به عنوان مثال بهترین اندازه برای سنگ‌فرش یک ساختمان نوع اسلب است و یا برای نمای بیرونی بنا بهتر است از ابعاد تایل استفاده شود. وزن سنگ نیز با توجه به مکانی که قرار است مورد استفاده قرار گیرد، کاملا متفاوت خواهد بود. به عنوان‌ مثال سنگ‌های مورد استفاده در نما باید وزن پایینی داشته باشند، اما سنگی که به عنوان پله یا کف‌پوش به کار می‌رود بهتر است سنگین وزن باشد.

سنگ تراورتن
تراورتن یکی از انواع سنگ‌های رسوبی است که معادن متعددی در ایران و دیگر نقاط دنیا دارد. این سنگ‌ دارای رنگ‌های متنوعی بوده و از این میان، رنگ‌های روشن‌تر آن مانند سفید و کرم دارای محبوبیت بسیار بیشتری هستند. سنگ تراورتن را می‌توان نوعی سنگ سبک وزن با چسبندگی فراوان و همچنین تخلخل نسبتا زیاد دانست. وزن پایین این سنگ و چسبندگی خوب آن با ملات باعث شد تا تراورتن به گزینه‌ای بسیار مناسب برای تزئین نمای ساختمان تبديل شود.

 اما این امر زمانی به وقوع پیوست که تولیدکنندگان سنگ‌های ساختمانی توانستند با به کارگیری تکنولوژی، عیب بزرگ سنگ تراورتن یعنی جذب بالای آب در آن را مرتفع نمایند. در واقع در سال‌های اخیر کاربرد تراورتن در مقایسه با سایر سنگ‌های  ساختمانی به عنوان نمای ساختمان به شدت افزایش یافته است. علاوه بر آنکه این سنگ‌ کاربردهای دیگری مانند کف‌پوش ساختمان، پوشش محوطه آسانسور، صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه و به ویژه ساخت مجسمه و مصنوعات سنگی را نیز دارد.
سنگ گرانیت
سنگ گرانیت که با نام خارا نیز شناخته می‌شود یکی از انواع سنگ‌های آذرین درونی است که از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. در واقع می‌توان گرانیت را سخت‌ترین سنگ‌ طبیعی ساختمانی دانست. همین ویژگی نیز باعث شده تا سنگ‌ گرانیت گزینه بسیار خوبی برای سنگ‌فرش داخل و خارج از ساختمان باشد و به عنوان پوشش کف در مکان‌های عمومی و پرتردد مانند پیاده‌روها، متروها، پاساژهای تجاری، ساختمان‌های اداری و دولتی  مورد استفاده قرار گیرد. گرانیت تنوع رنگی نسبتا خوبی داشته و می‌تواند سلیقه‌های مختلفی را به خود جلب نماید. این سنگ جذب آب پایینی دارد و در برابر تغییرات آب‌وهوایی، مواد شیمیایی، فرسایش و ضربه کاملا مقاوم است. به علاوه صیقل‌پذیری بالای این سنگ موجب می‌شود تا  به درجه مناسبی از درخشندگی و شفافیت رسیده و از نظر زیبایی نیز بتواند در لیست سنگ‌های جذاب و چشم‌نواز قرار گیرد. در سال‌های گذشته به دلیل عدم آشنایی با مشکلاتی مانند وزن سنگین گرانیت و عدم چسبندگی خوب آن با ملات، این سنگ کاربرد زیادی در نمای ساختمان داشت، اما امروزه با برطرف شدن معایب تراورتن مانند جذب آب بالای آن و شناخت معایب گرانیت به عنوان نما، سنگ‌ تراورتن جايگزين گرانیت در تزئین نمای ساختمان شده است.
سنگ مرمریت
مرمریت یکی از انواع سنگ‌های دگرگونی است که تعداد معادن آن در ایران، در مقایسه با سایر سنگ‌های طبیعی بسیار بیشتر است. اگر بخواهیم در مورد ویژگی‌های سنگ مرمریت مطالبی را بیان کنیم، ابتدا باید به تنوع بالای طرح و رنگ آن اشاره کرد، که به همین دلیل نیز محبوبیت زیادی در میان سازندگان ساختمانی پیدا کرده است. علاوه بر آن مقاومت خوب مرمریت در مقابل ضربه، فشار و حرارت، همچنین صیقل پذیری بسیار عالی، جذب آب نسبتا زیاد و تغییر رنگ‌ در برابر نور خورشید از دیگر مشخصات سنگ مرمریت به حساب می‌آید.

 هر یک از این خصوصیات موجب می‌شود تا مرمریت کاربری‌های متنوع و خاصی داشته و در موارد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان‌ مثال مرمریت به عنوان بهترین گزینه برای کف‌پوش فضاهای کم‌تردد، تزئین دیواره‌های داخلی، صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه، محوطه آسانسور و مواردی از این قبیل کاربرد دارد. در حال حاضر نیز خرید سنگ‌ مرمریت با هزینه مناسب به راحتی امکان‌پذیر بوده و قیمت سنگ‌ مرمریت ارزان و در عین حال با کیفیت به گونه‌ای است که اکثر افراد از پس پرداخت آن برمی‌آیند.
سنگ چینی
سنگ‌چینی یا کریستال یکی از سنگ‌های طبیعی با طیف رنگی بسیار پایین است. همین امر هم موجب شده تا محبوبیت این محصول در سال‌های اخیر به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند. سنگ چینی ویژگی‌هایی مابین سنگ‌ تراورتن و گرانیت را داشته و در نتیجه قابلیت‌های متعددی برای استفاده در ساخت‌وساز دارد. به عنوان مثال سختی این سنگ نه به اندازه سنگ‌ گرانيت و نه در حد تراورتن است، وزن نسبتا معقولی داشته و چسبندگی آن با ملات نیز بسیار خوب است.

 بنابراین سنگ چینی، هم برای تزئین نمای ساختمان و کاربرد در فضای خارجی و هم برای کاربرد در محوطه داخلی ساختمان مانند سنگ‌فرش بنا، صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی مناسب است. از لحاظ قیمت نیز سنگ چینی یا کریستال وضعیت بسیار مطلوبی دارد و به همین دلیل نیز از جانب انبوه‌سازان به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. به عنوان مثال این سنگ به میزان بسیار زیادی در ساخت مسکن مهر و مسکن ملی مورد استفاده قرار گرفته و همچنان نیز محبوبیت دارد.
سنگ مرمر
به جرات می‌توان سنگ مرمر را زيباترين و لوکس‌ترین سنگ طبیعی ساختمانی دانست. این سنگ یکی از انواع سنگ‌های آهکی و دگرگونی به شمار می‌آید. سنگ مرمر مانند مرمریت تنوع طرح و رنگ‌ نسبتا بالایی داشته، مقاومت و استحکام خوبی دارد و به راحتی به درجه بالایی از شفافیت می‌رسد. اما برخلاف سنگ مرمریت، آب نسبتا پایینی را به خود جذب نموده، نور را از خود عبور داده و فضای بسیار چشم‌نواز و جذاب‌تری را ایجاد می‌نماید.

 سنگ مرمر در مقایسه با سنگ‌های دیگر قیمت بسیار بالایی داشته و به همین دلیل در پروژه‌های خاص و لوکس مانند سنگ‌فرش لابی هتل‌ها، رستوران‌ها، پاساژهای تجاری لوکس و اماکن مذهبی ویژه مانند حرم مطهر امام رضا(ع) به کار برده می‌شود. علاوه بر آنکه این نوع سنگ معمولا در ابعاد اسلب برش می‌خورد و پرداخت صیقلی بر روی آن صورت می‌گیرد تا بتواند هر چه بیشتر و بهتر زیبایی و انعکاس نور را به نمایش بگذارد.
قیمت سنگ ساختمانی باکیفیت
قیمت سنگ‌ ساختمانی باکیفیت به عوامل متعددی بستگی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:
کیفیت مناسب
هرچقدر سنگ ساختمانی از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، به مراتب قیمت سنگ نیز افزایش خواهد یافت.
طرح و رنگ
چگونگی طرح و رنگ سنگ ساختمانی در میزان قیمت آن‌، تاثیر به‌سزایی دارد. به عنوان مثال معمولا رنگ‌های روشن‌تر و بدون رگه از قیمت بالاتری هم برخودار هستند.
نوع فرآوری
فرآوری‌هایی که بر روی سنگ‌های ساختمانی انجام می‌شوند، بسیار متنوع هستند و با توجه به نوع دستگاه‌های مورد استفاده برای برش، پرداخت، ساب سنگ و… قیمت سنگ‌ نیز متفاوت خواهد بود.
سورت سنگ
سنگ‌های ساختمانی معمولا سورت‌های مختلفی مانند سورت سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو دارند که سورت سوپر دارای بیشترین میزان قیمت بوده و سورت درجه دو ارزان‌ترین نوع آن است. برای خرید سنگ‌ مرمریت درجه یک و ممتاز نیز می‌توان هزینه معقولی را در نظر گرفت و انتظار کیفیت مناسبی را نیز داشت.
محل خرید سنگ
مکانی که سنگ‌از آن‌جا خریداری می‌گردد، مانند خرید سنگ مرمریت مستقیم از کارخانه یا نمایندگی‌های اصلی آن، به دلیل حذف واسطه در کاهش قیمت آن بسیار تاثیرگذار است. به عنوان مثال قیمت سنگ‌ پلاک مرمریت، مرمر و..‌. و یا برش‌های اسلب یا تایل در سنگ‌های مختلف مانند مرمر، تراورتن، مرمریت، گرانیت و… بسیار به‌صرفه خواهد بود.
جمع‌بندی
سنگ، یکی از مصالحی است که از دیرباز تا کنون در کانون توجه سازندگان ساختمانی و طراحان دکوراسیون قرار داشته است. امروزه سنگ‌های ساختمانی موجود در بازار از کیفیت‌های متنوعی برخودار هستند که در این میان، سنگ‌های با کیفیت علاوه بر قیمت بالاتر، مقاومت، استحکام و طول عمر بیشتری هم خواهند داشت. بنابراین اگر بخواهید از سنگ با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسبی برخوردار شوید، باید برای خرید آن مانند خرید سنگ‌ مرمریت، تراورتن، مرمر، گرانیت، سنگ چینی و… هزینه نسبتا معقولی را صرف نمایید. در غیر این‌صورت پس از ساخت، مشکلات متعددی مانند تعمیر و تعویض سنگ گریبان‌گیر شما خواهد شد. سنگ ساختمانی باکیفیت ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که از این میان می‌توان به مقاومت، استحکام و دوام بالا، ظاهر مناسب، وزن و ابعاد ویژه آن اشاره کرد. در حال حاضر بخش زیادی از سنگ‌های ساختمانی باکیفیت به مصرف داخلی می‌رسند و بخش قابل توجهی از آن نیز به کشورهای دیگر صادر شده که دارای محبوبیت زیادی هستند.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ