09130000627

627 1010 0319

سنگ تراورتن در چه مکان هایی استفاده می شود

استعلام فوری قیمت سنگ

سنگ تراورتن کرم یکی از انواع متعدد سنگ‌های تراورتن بوده که به دلیل رنگ‌ روشن و گرمی که دارد، به جایگاه بسیار خوبی در میان سایر سنگ‌های تراورتن دست یافته است. این سنگ از جمله سنگ‌های رسوبی است، که از رسوبات چشمه‌های آب گرم به دست می‌آید و هرچقدر عناصر محلول در آب منابع آن بیشتر باشد، رنگ‌ سنگ‌ تیره‌تر خواهد بود و برعکس، تقلیل این عناصر منجر به تشکیل سنگ‌های روشن‌تر خواهد شد. به طور کلی سنگ‌ تراورتن در داخل ایران معادن بسیار زیادی داشته و هر کدام از آن‌ها  ظاهر و کیفیت متفاوتی با یکدیگر دارند.

در این میان یکی از انواع بسیار محبوب و پرطرفدار سنگ‌های تراورتن، سنگ‌ تراورتن کرم است که دارای کاربرد بسیاری در ساخت‌وساز است. به علاوه رنگ‌ این سنگ از کرم بسیار روشن تا تیره مانند عسلی و بژ نیز متغیر باشد. از یک جهت نیز می‌توان تراورتن کرم را در دو دسته موج‌دار و بی‌موج قرار داد. این ویژگی می‌تواند ناشی از طرح خود سنگ و یا نوع فرآوری آن باشد. ترکیب ‌کرم روشن و تیره و همچنین موج‌دار و بی‌موج در برخی از پروژها می‌تواند منظره بسیار چشم‌نوازی ایجاد نماید.

سنگ های تراورتن چه کابردهایی دارد
بهترین سنگ های کرم در کجا مورد استفاده قرار میگیرد


کاربرد سنگ تراورتن کرم


سنگ تراورتن کرم به دلیل رنگ‌ روشنی که دارد، مورد استقبال بسیاری از سازندگان و طراحان قرار دارد و از سویی به دلیل ویژگی های متعدد آن در دسته سنگ های پر فروش نما قرار دارد.


نمای خارجی ساختمان


شاید بتوان مهم‌ترین کاربرد تراورتن کرم را در تزئین نمای ساختمان دانست. مزایای متعددی مانند رنگ‌ روشن، وزن پایین و چسبندگی خوب با ملات، آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای پوشش نمای ساختمان تبديل کرده است.


نمای داخلی ساختمان


استفاده از تراورتن کرم برای پوشش نمای داخلی ساختمان مانند دیواره حیاط، پارکینگ و حتی بخش‌هایی از دیوار فضای درونی بنا مانند سالن پذیرایی نیز رواج دارد.


پله و دیواره آن


رنگ‌ زیبا و دلنشین سنگ تراورتن در کنار سایر مزایای آن باعث شده تا این سنگ برای استفاده به عنوان سنگ پله و دیواره آن نیز مناسب باشد.

بهترین سنگ برای نما
از کجا سنگ نما تراورتن بخریم


محوطه‌سازی و ساخت‌ انواع مصنوعات سنگی


قابلیت ساب‌پذیری بالای این سنگ و همچنين ابزار خوری خوب آن، باعث شده تا برای ساخت انواع مجسمه و محوطه‌سازی مورد استفاده قرار گیرد.


کف‌پوش فضاهای داخلی

رنگ‌ کرم در دسته رنگ‌های گرم قرار می‌گیرد. به همین دلیل استفاده از آن‌ برای سنگ‌فرش فضاهای متعدد مانند سالن پذیرایی، لابی هتل‌ها و… می‌تواند محیطی بسیار دلنشین و صمیمی را ایجاد نماید.


تراورتن کرم کاشان را می‌توان یکی از سنگ‌های پرطرفدار در داخل و خارج از ایران دانست. این سنگ به راحتی صیقل خورده و به درجه بالایی از شفافیت می‌رسد. به همین دلیل به طور معمول فرآوری که بر روی این سنگ‌ انجام می‌گیرد، از نوع ساب یا پولیش است. وزن سبک و تخلخل بالای این سنگ موجب می‌شود تا به راحتی به ملات بچسبد و برای تزئین نمای ساختمان گزینه مطلوبی باشد.

 کیفیت بسیار خوبتراورتن کرم کاشان و عدم تغییر آن در شرایط مختلف جوی موجب شده تا برای استفاده در مناطق متعدد آب‌وهوایی کاملا مناسب باشد. این سنگ ساختمانی به دلیل عایق حرارت بودن آن،جهت استفاده در نواحی گرمسیری بیشتر توصیه می‌شود. زیرا از جذب گرما جلوگیری میکند و داخل ساختمان را خنک نگاه می‌دارد. تراورتن کاشان در صورتی که در سورت‌های سوپر فرآوری شوند، به دلیل درخشندگی و زیبایی فراوان و کیفیت بالا به کشورهای دیگر نیز صادر می‌گردد.


سنگ تراورتن حاجی‌آباد


تراورتن حاجی‌آباد از معادنی واقع در استان مرکزی در حومه شهرستان محلات استخراج می‌گردد. این سنگ، وزن پایین و چسبندگی خوبی با ملات داشته و به همین دلیل برای استفاده در نمای ساختمان گزینه مناسبی محسوب می‌شود. تراورتن حاجی‌آباد در مقایسه با برخی از سنگ‌های تراورتن، تخلخل کمتری دارد و همین امر در ایجاد مقاومت بالای آن بسیار موثر است. سنگ حاجی‌آباد ساب‌پذیری بسیار زیادی دارد و به راحتی می‌تواند به درجه بالایی از شفافیت برسد.

 این سنگ همچنین در برابر تغییرات آب‌وهوایی نیز مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد. همین ویژگی در کنار خصوصیت تخلخل و جذب آب پایین باعث شده تا تراورتن حاجی‌آباد برای استفاده در مناطق گرم و مرطوب کاملا مناسب باشد.استفاده از این سنگ‌ در چنین مناطقی باعث می‌شود تا با وجود میزان بارش‌های زیاد، این سنگ‌ آب بسیار کمی را جذب کند و در عین حال به دلیل عایق حرارت بودن نیز گرما را دفع کرده و داخل ساختمان همواره خنک باقی بماند. در مورد قیمت تراورتن حاجی‌آباد نیز باید به این نکته اشاره کرد که این سنگ در مقایسه با برخی از سنگ‌های تراورتن از جمله تراورتن عباس‌آباد قیمت بسیار مناسب و به‌صرفه ای دارد.

سنگ تراورتن دره بخاری
قیمت روز تراورتن دره بخاری


سنگ‌ تراورتن کرم تکاب


تراورتن تکاب یکی از سنگ‌های رسوبی است که از رسوبات چشمه‌های آب گرم، رسوبات کف دریاها، آب‌های معدنی و بعضا رسوبات رودخانه‌ها در منطقه تکاب در استان آذربایجان غربی به دست می‌آید. این محصول یکی از انواع سنگ‌های آهکی متخلخل بوده که زیبایی منحصربه‌فرد و خاص آن توانسته است نظر بسیاری از معماران و طراحان داخلی را به خود جلب نماید.

 تراورتن کرم تکاب به دلیل داشتن وزن سبک، چسبندگی خوب با ملات و درخشندگی فراوان، کاربرد بالایی در تزئین نمای ساختمان، به ویژه نمای خارجی آن دارد. به علاوه مقاومت تراورتن تکاب در مقابل رطوبت و نفوذ آب نیز موجب شده تا استفاده از آن در مناطق شمالی و جنوبی کشور که همواره در معرض رطوبت زیادی قرار دارند هم کاملا مفید و به‌صرفه باشد. همچنین کاربرد این سنگ ‌در موارد متعدد دیگری مانند پوشش نمای دیوارهای داخلی، محوطه‌سازی، ساخت‌ انواع مصنوعات سنگی و همچنین سنگ‌فرش قسمت‌های مختلف بنا نیز توصیه می‌شود.


سنگ تراورتن کرم رامشه


تراورتن رامشه از جمله سنگ‌های تراورتن کرم رنگ است که در مقایسه با برخی دیگر از سنگ‌های تراورتن‌ کرم‌ مانند سنگ حاجی آباد، مقاومت فشاری، وزن کمتر و جذب آب بالاتری دارد. در نتیجه استفاده از این سنگ به عنوان سنگ‌فرش مکان‌های پرتردد و مناطق مرطوب به هیچ‌ عنوان‌ توصیه نمی‌شود. از دیگر ویژگی‌های این سنگ‌ می‌توان به صیقل‌پذیری بالا، عایق صوت و حرارت بودن و عدم تغییر رنگ در مقابل نور خورشید اشاره کرد. به علاوه تراورتن رامشه در مقایسه با دیگر سنگ‌‌های تراورتن کرم از جمله تراورتن حاجی آباد دارای قیمت مناسب‌تری است.
تراورتن کرم رامشه کاربردهای متعددی مانند استفاده به عنوان نمای داخلی و خارجی، ستون و سرستون‌ها، جدول‌های موجود در کنار باغ‌ها و استخرها و… دارد. از لحاظ شرایط آب‌و‌هوایی توصیه ما استفاده از این سنگ در مناطق گرم و خشک است. زیرا در این مناطق بارش‌های کمی وجود داشته و در نتیجه جذب آب پایینی اتفاق می‌افتد. به علاوه این سنگ  به دلیل‌ عایق حرارتی بودن می‌تواند از خروج هوای خنک داخل ساختمان‌ نیز جلوگیری کند.


سنگ تراورتن آتشکوه


سنگ تراورتن آتشکوه یکی دیگر از سنگ‌های تراورتن کرم است که به دلیل ظاهر لوکس و زیبایی که دارد، از محبوبیت بالایی در میان سازندگان ساختمانی برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های این سنگ می‌توان به وزن پایین، چسبندگی خوب با ملات، قابلیت نظافت آسان، مقاومت بسیار خوبی که در برابر ضربه، فشار، گرما و سرما دارد اشاره کرد. تراورتن آتشکوه در رنگ‌های سفید و کرم‌ و معمولا به صورت یک‌دست یکنواخت یافت می‌شود.

 معادن این سنگ ‌در شهرستان محلات واقع در استان مرکزی قرار داشته و ذخایر آن نیز در سال‌های اخیر رو به اتمام رفته است. در نتیجه به دلیل عرضه کم و تقاضای بالا برای آن و همچنین کیفیت مناسب آن، این سنگ قیمت نسبتا زیادی در مقایسه با دیگر سنگ‌های تراورتن دارد. تراورتن آتشکوه معمولا در ابعاد اسلب و به صورت ساب و پولیش خورده فرآوری می‌شود. این سنگ کاربرد بالایی در نمای رومی، کلاسیک و مدرن داشته و در کارهای دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید سنگ نما با بهترین قیمت
فروش سنگ نمای ساختمان


سنگ تراورتن دره‌بخاری


سنگ تراورتن کرم دره‌بخاری یکی دیگر از سنگ‌های تراورتن در منطقه محلات است. این سنگ‌ به دلیل ظاهر زیبا، جذب آب پایین، تراکم بالا، سا‌ب‌پذیری فوق‌العاده و مقاومت فشاری بسیار خوب، محبوبیت و طرفداران زیادی دارد. تراورتن دره‌بخاری معمولا در طیف رنگی روشن مانند سفید، عسلی و شکلاتی یافت می‌شود و در ابعاد طولی و اسلب برش می‌خورد. کاربرد اصلی سنگ تراورتن کرم دره‌بخاری در نمای بیرونی ساختمان‌ها، دیوارهای داخلی، ساخت مصنوعات سنگی و دکوراتیو، راه‌روها، لابی هتل‌ها، کف‌پوش فضاهای مختلف و… است.

 جذب آب و رطوبت بسیار پایین سنگ دره بخاری و همچنین عدم جذب گرما توسط آن، انتخاب سنگ تراورتن دره‌بخاری را در مناطق شمالی کشور که در معرض بارندگی بسیار زیادی قرار دارد، و همچنین نواحی گرمسیری گزینه مناسبی است. مطلبی که در این‌جا باید به آن اشاره کرد، این است که مرغوبیت بالای تراورتن دره‌بخاری باعث شده تا این سنگ در زمینه صادرات نیز در جایگاه نسبتا خوبی قرار گیرد.

خریدسنگ تراورتن نما از کارخانه


سنگ تراورتن کرم یکی از انواع سنگ‌های تراورتن است که محبوبیت بسیار بالایی در میان معماران ساختمانی و عامه مردم دارد. شما میتوانید انواع سنگ رنگ‌ روشن را از کارخانه سنگبری اصفهان سنگ خریداری کنید. برای اطلاع از قیمت و مشخصات سنگ های تراورتن طرق می توانید با شماره های 09130000627 تماس بگیرید.

 از مهم‌ترین سنگ‌های تراورتن کرم می‌توان به تراورتن کاشان، حاجی‌آباد، تکاب، رامشه، آتشکوه و دره‌بخاری اشاره کرد. هر کدام از این سنگ‌ها خصوصیات منحصربه‌فرد خود را دارند و به همین دلیل برای استفاده در مناطق آب‌وهوایی خاصی مناسب خواهند بود. به عنوان مثال برخی از آن‌ها مانند سنگ‌های حاجی‌اباد و تکاب، جذب آب بسیار اندکی دارد. در نواحی پر بارش مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی دیگر گرمای کمی را جذب می‌کنند و می‌توانند در نواحی گرمسیری به کار برده شوند.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ