09130000627

627 1010 0319

استعلام فوری قیمت سنگ

بهترین سنگ نما از نگاه تخصصی کدام است؟ به جرات می توان گفت سنگ تراورتن بهترین سنگ برای نما است. در این مقاله از اصفهان سنگ به معرفی بهترین سنگی که برای نما مناسب است، می پرازیم. سنگ تراورتن چرا برای نما مناسب است؟
سنگ تراورتن یکی از انواع سنگ‌های طبیعی است که کاربرد های متعددی در صنعت ساختمان‌سازی دارد. این محصول با تاریخچه‌ای نسبتا طولانی به دلیل استفاده زیاد آن توسط رومیان باستان، به نام سنگ تراورتن رومی نیز شناخته می‌شود. ساختمان‌هایی که به سبک کلاسیک و رومی ساخته شده یا می‌شوند، معمولا از سنگ تراورتن برای سنگ نمای استفاده می‌کنند. سنگ تراورتن را به خاطر ویژگی های ایده آلش به عنوان بهترین سنگ نمای ساختمان می شناسند.

چرا تراورتن بهترین سنگ برای نما شناخته می شود ؟

 از آن‌جایی که این معادن در مناطق مختلفی از لحاظ شرایط جغرافیایی قرار گرفته‌اند، سنگ‌های استخراج شده از آن‌ها طرح، رنگ و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. بعضی از آن‌ها از کیفیت و در نتیجه قیمت بالاتری برخوردار بوده و برخی دیگر درجه کیفی نسبتا پایین‌تری دارند. تراورتن دارای کاربردهای متعددی مانند ساخت مصنوعات سنگی، کف‌پوش ساختمان، پوشش پله و دیواره آن، تزئین نمای ساختمان و… است، اما در این میان بیشترین استفاده‌ای که از سنگ تراورتن می‌شود، پوشش نمای ساختمان است.


ویژگی‌های مهم سنگ تراورتن


وزن پایین
سنگ تراورتن به دلیل متخلخل بودن وزن بسیار پایینی دارد که در نهایت منجر به کاهش وزن سازه شده و مزیت فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود.
چسبندگی با ملات
چسبندگی با ملات یکی از ویژگی‌های مهمی است که سنگ نما باید واجد آن باشد، زیرا در غیر این صورت سنگ به خوبی در جای خود قرار نگرفته و خطر سقوط را به همراه دارد.
عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید
این سنگ در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید، به هیچ عنوان تفییر رنگ نمی‌دهد.
مقاومت فشاری، سایشی و حرارتی بالا
تراورتن در برابر فشار، سایش و حرارت مقاومت بسیار خوبی دارد و برای استفاده در مناطق جغرافیایی مختلف مناسب است.
عدم جذب گرما
سنگ تراورتن، گرما را به خود جذب نکرده و در نتیجه سطح آن همیشه خنک می‌ماند. این خصوصیت برای استفاده در مناطق گرمسیر کاملا مناسب است.
قابلیت برش و صیقل پذیری بالا
عملیات برش دادن‌ تراورتن به راحتی انجام گرفته و صیقل پذیری آن هم باعث می‌شود تا به شفافیت بالایی دست پیدا کند.


 کاربردهای مختلف سنگ تراورتن


هرچند بیشترین کاربرد سنگ‌ تراورتن نه تنها در ایران بلکه در تمام نقاط دنیا، تزئین نمای ساختمان است، اما این سنگ موارد استفاده دیگری هم دارد. به عنوان مثال به دلیل آنکه تراورتن مقاومت بسیار خوبی در برابر حرارت و فشار دارد، می‌تواند گزينه مناسبی برای صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه باشد. همچنین نوع صیقل خورده آن برای پوشش کف ساختمان، پله و دیواره آن و همچنین محوطه آسانسور نیز کاربرد داشته و موجب ایجاد محیطی زیبا و دلپذیر می‌‌شود.

 نکته‌ای که بهتر است به آن اشاره شود این است که، فرآوری های مختلفی مانند صیقلی، چرمی، تیشه ای و… بر روی سنگ تراورتن انجام می‌گیرد که‌ هر کدام از آن‌ها برای استفاده در مکان خاصی مناسب خواهد بود. مثلا تراورتن تیشه ای می‌تواند برای استفاده در محیط‌های پرتردد و شلوغ به ویژه مکان‌هایی که بهتر است لغزنده نباشند، گزینه معقولی به حساب آید. و یا نوع چرمی آن معمولا برای پوشش دیوارهای داخلی و خارجی ساختمان به کار می‌رود.


انواع سنگ تراورتن


سنگ تراورتن از نقطه نظرات مختلفی  قابل تقسیم‌بندی است که ما در این‌جا به دسته‌بندی آن از لحاظ نوع فرآوری می‌پردازیم.
فرآوری صیقلی
یکی از پرکاربردترین انواع فرآوری تراورتن را می‌توان نوع صیقلی آن دانست. در این روش سنگ پس از برش در ابعاد موردنظر، صیقل خورده و به درجه شفافیت بالایی می‌رسد. بعد از آن معمولا حفره‌های روی آن با رزین اپوکسی پر می‌شود که درخشان شدن بیشتر سنگ را در پی خواهد داشت. در
فرآوری هوند
در فرآوری هوند مانند صیقلی، سنگ از سطحی یکنواخت برخوردار است اما برعکس آن، نور را منعکس نمی‌کند و کاملا مات است.
فرآوری چرمی
فرآوری چرمی دو نوع پرشده و پرنشده دارد، که نوع پرنشده آن از محبوبیت بیشتری برخوردار است. در این نوع فرآوری، سطح سنگ به حالت چرم درمی‌آید که برای برخی از افراد بسیار جذاب است.
فرآوری تیشه ای
در این روش فرآوری، سنگ در زیر دستگاهی به نام تیشه قرار گرفته و سطح آن به شکل جای ناخن درمی‌آید.


سنگ تراورتن عباس‌آباد


تراورتن عباس‌آباد را می‌توان یکی از مشهورترين سنگ‌های تراورتن ایرانی در داخل و خارج از کشور دانست. این سنگ از معادنی واقع در استان مرکزی، شهرستان محلات استخراج می‌شود. از دلایل شهرت و محبوبیت تراورتن عباس‌آباد در میان سایر سنگ‌های تراورتن، می‌توان به رنگ سفید و خیره‌کننده‌ آن به ویژه در سورت‌های سوپر اشاره کرد. به علاوه این سنگ ویژگی‌های متعدد دیگری هم مانند مقاومت مناسب در برابر فشار، ضربه و باران‌های اسیدی و همچنین صیقل پذیری بالایی دارد، که همه این عوامل در جذب مشتری کاملا تاثیرگذار است.

 رنگ تراورتن عباس‌آباد از کرم تا سفید متغیر بوده و هرچقدر رنگ آن‌سفیدتر باشد، قیمت آن هم بیشتر خواهد شد‌. در مورد موارد استفاده از این سنگ باید به کف‌پوش ساختمان، پوشش پله و محوطه آسانسور، تزئین دیوارهای داخلی و خارجی اشاره کرد که بیشترین کاربرد آن را می‌توان در نمای ساختمان، به ویژه سبک نمای رومی دانست. سنگ تراورتن عباس‌آباد به دلیل ویژگی‌هایی که بیان شد در مقایسه با سایر سنگ‌های تراورتن قیمت بالاتری دارد و اگر به دنبال صرف هزینه‌ای پایین برای ساختمان خود هستید، بهتر است استفاده از انواع دیگر تراورتن را مدنظر قرار دهید.


سنگ تراورتن حاجی‌آباد


از دیگر سنگ‌های تراورتن با کیفیت و پرطرفدار می‌توان به تراورتن حاجی آباد اشاره کرد. این سنگ از معاونی واقع در جنوب شرقی شهرستان محلات ،در استان مرکزی استخراج می‌شود. رنگ‌های آن در طیفی از رنگ سفید تا بژ قرار داشته و بیشتر در رنگ‌های کرم یافت می‌شود. سنگ تراورتن حاجی‌آباد به دلیل رنگ تیره‌تر و مقاومت سرما و گرمای پایین‌تری که نسبت به تراورتن عباس‌آباد دارد، در مقایسه با آن از قیمت کمتری برخوردار است. اما یکی از مزایای مهم این سنگ در مقابل سنگ عباس‌آباد، تخلخل پایین‌تر و در نتیجه صیقل زدن راحت‌تر آن است.

تراورتن حاجی‌آباد در دو نوع موج‌دار و بی‌موج فرآوری می‌شود که نوع بی‌موج آن در نمای ساختمان‌ها‌ بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. سورت‌های این سنگ نیز انواع مختلفی از سورت سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو دارد. از مهم‌ترین کاربردهای سنگ‌ تراورتن حاجی آباد علاوه بر نمای بیرونی ساختمان، می‌توان به تزئین دیوار داخلی، سنگ‌فرش حیاط و پارکینگ، سنگ پله، کف‌پوش فضای داخلی و ساخت انواع مصنوعات سنگی اشاره کرد.


سنگ تراورتن ابیانه


تراورتن ابیانه یکی دیگر از سنگ‌های تراورتن محبوب و مشهور ایرانی است. معادن این سنگ در ابیانه از توابع شهرستان نطنز در استان اصفهان قرار گرفته است. تراورتن ابیانه نیز مانند دو نوع قبلی، رنگ‌های نسبتا روشنی داشته و سورت سوپر آن در رنگ سفید و بدون رگه دیده می‌شود. انواع رنگ‌های تراورتن ابیانه گزینه بسیار مناسبی برای نمای ساختمان خواهد بود و رنگ سفید آن به هیچ وجه شفافیت خود را با گذشت زمان از دست نمی‌دهد.

 اگر به دنبال یک تراورتن با رنگ روشن، کیفیت مناسب و در عین‌حال قیمت مقرون به‌صرفه‌ای هستید، بهتر است حتما در مورد تراورتن ابیانه فکر کنید. این سنگ به دلیل جذب آب بالاتر، مقاومت فشاری کمتر و صیقل‌پذیری سخت‌تر، در مقایسه با تراورتن حاجی‌آباد و عباس‌آباد قیمت کمتری دارد. در واقع اگر در حال ساخت پروژه‌ای نه چندان پر هزینه هستید، بهتر است از تراورتن ابیانه استفاده کنید تا در عین زیبایی و جذابیت، از کیفیت وقیمت خوب آن هم بهره‌مند شوید.


قیمت سنگ تراورتن مناسب برای نما


قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن مناسب برای نما متاثر از عوامل متعددی است که در ادامه به معرفی آن‌ها را می‌پردازیم.
طرح و رنگ
هرچقدر سنگ‌ تراورتن رنگ روشن‌تر و یکنواخت‌تری داشته باشد، قیمت آن بالاتر است. به عنوان مثال رنگ سفید آن به ویژه از نوع تراورتن عباس‌آباد که کیفیت بالایی هم دارد، از قیمت بسیار زیادی برخوردار است.
نوع فرآوری
همان‌طور که قبلا بیان شد، سنگ تراورتن  دارای فرآوری‌‌های متعددی است که برخی از آن‌ها مانند فرآوری صیقلی، قیمت بیشتری دارد.
سورت سنگ
سنگ تراورتن مناسب نما معمولا در سورت‌های متنوعی مانند سورت سوپر، ممتاز، درجه یک و دو تولید می‌شود که بالاترین قیمت، متعلق به سورت سوپر است.
کیفیت سنگ
هر چقدر سنگ کیفیت بالاتری داشته باشد، مثل اینکه جذب آب آن کمتر و ساب‌پذیری و مقاومت سنگ بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.
محل خرید سنگ
اینکه سنگ از چه مکانی خریداری شود اهمیت زیادی در قیمت آن دارد. یه عنوان مثال در صورتی که سنگ را مستقیما از کارخانه یا یکی از نمایندگی‌های اصلی آن بخرید، قیمت آن بسیار کمتر خواهد شد. زیرا در این حالت واسطه حذف شده و شما هزینه واقعی را پرداخت خواهید کرد.

خرید سنگ نما تراورتن از کارخانه

تن یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین سنگهای ساختمانی است که بیشترین کاربرد آن در نمای ساختمان‌ است. اگرچه این سنگ‌ معایب مختلفی هم دارد، اما مزایای گسترده آن از جمله وزن پایین، قیمت مناسب، چسبندگی خوب با ملات، عدم تغییر رنگ و مقاومت و استحکام بالای آن، تراورتن را به یکی از سنگ‌های پرطرفدار تبدیل کرده است. سنگ تراورتن فرآوری‌های‌ متعددی مانند صیقلی، چرمی، هوند و تیشه ای دارد که با توجه به نوع کاربری سنگ، یکی از این نوع فرآوری‌ها بر روی آن‌ انجام می‌شود. سورت‌‌های سنگ تراورتن نیز متنوع بوده و از سورت سوپر گرفته تا سورت درجه دو متغیر خواهد بود. هرچند سنگ‌تراورتن ‌به‌طور کلی از قیمت مناسبی برخوردار است، اما سورت سوپر این سنگ قیمت بالایی داشته و اگر نمی‌خواهید هزینه‌ زیادی را برای ساخت‌وساز صرف کنید، بهتر است از سورت‌‌های دیگر آن استفاده کنید. در واقع قیمت و مشخصات سنگ تراورتن در هنگام خرید از بیشترین اهمیت برخوردار است. سنگ تراورتن مناسب برای نما، معادن متنوعی در کشور دارد که مشهورترين آن‌ها می‌توان تراورتن عباس‌آباد، حاجی‌آباد، تکاب و ابیانه را نام برد.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ