09130000627

627 1010 0319

بهترین سنگ برای ویلا کدام است

استعلام فوری قیمت سنگ

قیمت سنگ برای ویلا، یکی از چالش هاییست که بسیاری افراد با آن مواجه هستند. استفاده از سنگ نما یکی از محبوب‌ترین روش های رایج برای استفاده در نمای ساختمان ویلایی است. در این مقاله از اصفهان سنگ به این موضوع خواهیم پرداخت؛ که چه سنگی برای نمای ساختمان های ویلایی مناسب است. و قیمت انواع سنگ نما برای ویلای ساختمان چقدر است.

چه سنگ هایی برای نمای ویلا استفاده می شود

بطور کلی ، از سنگهای زیر در سنگ نمای ساختمان ویلایی استفاده می شود: که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

_سنگ طبیعی: سنگ های پرطرفداری مانند سنگ گرانیت، سنگ مرمریت، سنگ تروارتن و البته سنگ آهک، سنگ آجر، سنگ ماسه، سنگ سرامیک نیز به عنوان سنگ های طبیعی استفاده می‌شوند.سنگ آهک و آجر و ماسه جلوه و زیبایی به ساختمان نمی بخشد. در مقابل سنگ های تراورتن و گرانیت و مرمریت در زمره بهترین سنگ ها برای نمای ویلا قرار دارند. این سنگ ها معمولاً دارای استحکام بالا هستند. مقاومت این نوع سنگ نما برای ویلا با ویژگی مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی سخت مانند باران، برف و آفتاب قوی بالا است. این سنگ ها همچنین مقاوم، در برابر خوردگی و ریزش هستند.

_ نمای مصنوعی: این نوع سنگ نما از موادی مانند بتن و آجر مصنوعی تولید می‌شود.سنگ های مصنوعی به شکل برش خورده ساخته و پوشش مناسبی را برای دیوارها ارائه می‌دهند. سنگ نمای مصنوعی گاهی مشابه با سنگ های طبیعی به نظر برسد و از نظر هزینه هم معمولاً ارزانتر هستند. اما زیبایی و جلوه و دوام سنگ های طبیعی را ندارد.

بهترین سنگ نمای ویلا کدام است
سنگ ساختمانی مناسب برای ویلا

پر کاربرد ترین سنگ نما

سنگ تراورتن به دلیل مشخصات و ویژگی های ویژه و خاصی که دارد، جزو پر‌کاربرد ترین سنگ های ساختمانی محسوب می‌شود، که از آن در نمای ساختمان استفاده می‌شود .

 یکی از مهم ترین ویژگی های سنگ تروارتن، ترکیبات معدنی متفاوت آن نسبت به بقیه سنگ ها است. که دارای مقاومت فشاری و سایشی بالا است. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تا سنگ تروارتن در برابر ضربه‌ها و حرکات مکانیکی مقاوم باشد. ثبات رنگ سنگ تروارتن، به دلیل داشتن سنگ‌ها و مواد معدنی مختلف در ساختار داخلی خود، دارای ثبات رنگی بالایی است. این ویژگی باعث می‌شود که سنگ‌نماهای تروارتن در برابر تغییر رنگ ناشی از نور خورشید، هوا و آب مقاوم باشند. زیبایی سنگ تروارتن به دلیل الگوها، ترکیبات رنگی و ساختار صاف و یکنواختی که دارد، سنگ‌نماهای بسیار زیبایی ایجاد می‌کند. این ویژگی به ساختمان‌ها زیبایی و جذابیت می‌بخشد. مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت، رطوبت بالا، باران و برف به دلیل ساختار ویژه سنگ تروارتن، این سنگ ساختمانی را جز بهترین گزینه ها در ساخت نمای ساختمان قرار داده است.

سنگ تراورتن، سنگ نمایی که دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و تغییرات دمایی است. همین ویژگی مقاومت سنگ‌نمای تروارتن، در برابر جذب آب، برف و سرما موجب می‌شود در طولانی مدت دچار خرابی و تغییر شکل نشود. همچنین متنوع بودن رنگ های این سنگ، با داشتن الگوها، به طراحان و معماران امکان می‌دهد، تا سنگ‌نماهایی با طرح‌ها و الگوهای متنوع داشته باشید. استفاده از سنگ تراورتن برای ساختمان‌ها به آنها ظاهری منحصر به فرد و جذاب می‌دهد. به همین دلایل سنگ تروارتن به عنوان یکی از محبوب‌ترین سنگ‌ها در ساخت سنگ نما مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سنگ ترامیت برای نمای ساختمان

  سنگ ترامیت، حاصل ترکیب دو سنگ مرمریت و تراورتن است. ترامیت در برابر سایش و ضربه و آب مقاوم است. همچنین سنگ های ترامیت در برابر سایش و ضربه مقاوم است.

سنگ ترامیت برخی از ویژگی های مرمریت و تراورتن را دارد و به دلیل شباهت بسیار به سنگ تراورتن،  مورد توجه بسیاری از معماران و طراحان ساختمان قرار گرفته است و می تواند جایگزین مناسبی برای برخی از سنگ های تراورتن باشد. ترامیت به دلیل سازگاری خوب با سایر جنس های ساختمانی و مصالح مختلف، مانند بتن و فولاد، به عنوان یک ماده ایده‌آل برای طراحی و ساخت ساختمان‌ها استفاده می‌شود. همچنین داشتن خلل و فرج باعث شده این سنگ تبدیل سنگی پر کاربرد و سبک در ساختمان شود.

سنگ مرمریت برای نمای ساختمان

سنگ مرمریت، سنگ نمای مناسب برای بخش داخلی ساختمان است. و در زمره بهترین گزینه ها برای پوشش دیوارها و نمای داخلی ساختمان ها استفاده می‌شود. سنگ مرمریت روشن به عنوان یک پوشش دیوار زیبا و مقاوم شناخته می شود و می تواند به شکل تراش خورده، فرآوری شده یا خام استفاده شود.

سنگ مرمریت از بهترین و زیباترین سنگهایی است که می توان در فضای داخلی مورد استفاده قرار داد. هرچه سنگ های مرمریت از تراکم بالاتری برخوردار باشند، مرغوبیت بیش تری داشته و از دوام بیشتری نیز برخوردار هستند.

قیمت سنگ تراورتن نما
بهترین سنگ نما برای ساختمان

مزایای استفاده از سنگ مرمریت برای نمای داخل ساختمان

از جمله مزایایی که می توان در استفاده از سنگ مرمریت در نمای داخل نام برد موارد زیر است.

  • جلوه لوکسی که پوشش های سنگ مرمریت به محیط می دهد
  • آیتم بعدی مقاومت سنگ مرمریت در برابر خراشیدگی و سایش

– سنگ مرمریت در برابر رطوبت و آب مقاوم است

مرمریت رنگ های پایداری دارد و در طول زمان دچار رنگ پریدگی نمی شود

– سنگ مرمریت قابلیت شستشوی آسان و نگهداری طولانی مدت

استفاده از سنگ مرمریت برای کف ویلا

استفاده از سنگ مرمریت در نمای داخل ویلا ، به عنوان یک گزینه مناسب برای دیوار و راهرو و کف ، و برای تزیین اتاق ها، سالن ها و سرویس بهداشتی و تی وی روم بسیار رایج است. نمونه ای از سنگ های مرمریت چمنی بسیار فضا را متفاوت می کند.

می تواند به عنوان یک دیوار تزئینی در فضاهای مختلف مانند راهروها، اتاق ها و سالن ها به کار برده شود. همچنین، از این نوع سنگ می توان در بخش های خاصی از دیوار مانند شومینه یا دیوارهای آسانسور نیز استفاده کرد. سنگ مرمریت در فضاهای بسته بیشتر باب است. از سویی تغییرات شدید آب و هوایی با عنوان مثال باران های رسوبی

آن جایی که تغییرات آب و هوایی می تواند بر مقاومت و شکل ظاهری این سنگ تاثیر بگذارد، بخش خارجی ساختمان، تحت تاثیر آب و هوا و عوامل محیطی مختلف همچون بارش باران، تابش مستقیم آفتاب، تاثیر وزش باد و غیره، به شدت تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در نتیجه، استفاده از سنگ مرمریت در بخش خارجی ساختمان توصیه نمی‌شود.

سنگ نمای ویلا
بهترین سنگ نمای ویلا

سنگ گرانیت برای نمای ساختمان

گرانیت یک نوع سنگ طبیعی است که از دسته سنگهای سخت و مقاوم شناخته می‌شود.  مقاوم ترین سنگ نما برای ساختمان سازی ، سنگ گرانیت است که  در برابر ضربه‌ها، خراش‌ها و فشار سنگین مقاومت بسیار زیادی دارد وبه دلیل مقاومت بالایش در برابر خوردگی و فرسایش، گرانیت می‌تواند طول عمر طولانی داشته باشد و همین آن را برای ساختمان سازی  به گزینه ی مناسبی تبدیل می‌کند. گرانیت مقاومت بالایی در برابر حرارت دارد و می‌تواند در برابر تغییرات آب و هوایی و تغییر دما مقاومت خوبی از خود نشان دهد.

گرانیت نفوذپذیری کمی در برابر رطوبت و  آب دارد و به همین دلیل از خطر خوردگی و زنگ زدگی در معرض آب نیست. علاوه بر نمای ساختمان، از گرانیت در سکو های پیشخوان، سنگ ‌فرش، راه ‌پله و مقبره در آرامگاه ‌ها استفاده می شود. در واقع از گرانیت در ساخت بسیاری از اشیایی که در زندگی روزمره با آن رو به‌ رو هستیم استفاده می ‌شود. سطح صاف گرانیت باعث می‌شود آلودگی‌ها و لکه‌های روی سطح آن به راحتی قابل تمیزکاری باشند، اما به دلیل‌ اینکه این سنگ از معادن استخراج ‌شده و برش و صیقل آن پرهزینه است، قیمت بالایی دارد.

سنگ نمای ساختمانی ویلایی و مدرن

سنگ نمای مناسب برای نماهای ویلایی می‌تواند از جنس سنگ‌های طبیعی مانند مرمر، گرانیت، تراورتن، و… باشد. این نوع سنگ‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند و به ویلا ظاهری متفاوت و زیبا می‌بخشند. تفاوت اصلی نمای ویلایی یا مدرن  با بقیه نماها در طراحی و جزئیات است. نمای ویلایی معمولا شامل طرح های فانتزی، الگوها و طرح های هنری میشود که به خانه شخصیت و شکوه ویژه‌ای میبخشد. همچنین استفاده از رنگ‌های زیبا و قرار دادن ورق‌های با طرح های منحصر به فرد نیز بخشی از نمای ویلایی است.

یکی از انتخاب های ثابت مهندسین و معماران برای نمای مدرن، سنگ تراورتن است. تراورتن سنگی است که دارای خاصیت مقاومت خوبی در برابر شرایط جوی، حرارت، ضربه و فشار است. استفاده از انواع سنگ های تراورتن در بازار بیشتر است و اکثر مهندسین و سازندگان ازین سنگ استفاده میکنند . تراورتن  می تواند در برابر سرما، گرما، رطوبت و نور خورشید مقاوم باشد و به راحتی می تواند در فضاهای بیرونی استفاده شود. و همه ی  اینها در کنار هم باعث می‌شود که این سنگ گزینه ی مناسبی برای نمای ویلایی و نمای مدرن باشد.

سنگ نما با عکس
قیمت انواع سنگ ساختمانی

انواع سنگ نما با عکس

سنگ‌های گرانیت و تراورتن در میان عامه مردم به عنوان دو نماهای سنگی محبوب و مناسب جهت استفاده از سنگ نماها به شمار می‌روند. گرانیت از این جهت به عنوان یکی از بهترین سنگ‌های نما محسوب می‌شود که دارای ویژگی‌های زیادی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه‌ها، حرارت و آب است. این سنگ با ترکیبات معدنی متنوعی مانند کوارتز، فلدسپات و میکا تشکیل می‌شود که بسته به نوع و درصد این ترکیبات، حالت، رنگ و بافت خاصی می‌گیرد. گرانیت را می‌توان در حالتها و رنگ‌های متنوعی از جمله سفید، خاکستری، قرمز، صورتی و سبز یافت.

به علاوه استحکام بالای این سنگ، آن را به یک انتخاب مناسب و دارای سازگاری با بسیاری از طرح‌های معماری صنعتی و سنتی می‌کند.تراورتن نیز سنگ دیگری است که بسیار مناسب برای استفاده در نماها و نقوش ساختمانی است. این سنگ با ترکیبات معدنی نرم و ظاهر زیبایی شکل می‌گیرد. تراورتن از عناصری مانند کربنات کلسیم تشکیل می‌شود و دارای لایه‌های مختلف رنگی است که به واسطه عملکرد مختلف فشار و حرارت شکل می‌گیرند. رنگ‌های رایج در تراورتن شامل سفید، بژ، خاکستری، قهوه‌ای و قرمز است. این سنگ به خاطر طرح و بافت منحصر به فرد خود، نقش مهمی را در طراحی نماها دارد و برای ایجاد لمس‌های طبیعی و دلنشین در معماری کاربرد فراوانی دارد.

نمای سنگ ساختمان سنگ تراورتن

نمای ساختمان با سنگ تراورتن می تواند به جای سنگ مصنوعی، سنگ طبیعی یا سایر جنس های معمول استفاده شود. این سنگ دارای طبقات متفاوتی از پوسته ها و رنگ ها است و می توان آن را به صورت سفید، خاکستری، قهوه ای و یا سفید تا سیاه انتخاب کرد. همچنین، سنگ تراورتن قابلیت قطع و تراش برای ایجاد طرح های مختلف را داراست و می توان آن را به صورت صاف یا تراش دیده در نمای ساختمان استفاده کرد.

 سنگ تراورتن  در نمای ساختمانی به خوبی پیاده میشود، بخصوص نماهای  مدرن و ویلایی ، تراوتن  انتخاب ثابت مهندسین برای این نوع نما ها است. سنگ نمای تراورتن به دلیل ظاهر زیبا، چشمگیر و طبیعی خود، به ساختمان ها زیبایی و شیکی می بخشد. همچنین، ساختمان هایی که از سنگ تراورتن در نمای خود استفاده می کنند، دارای مقاومت بالا در برابر آب، رطوبت و نور خورشید هستند و می توانند در برابر عوامل جوی و آب و هوای سخت تحمل کنند که در نتیجه به معنای عمر طولانی ساختمان است .

نمای سنگ برای ویلای شمال
نمای سنگ برای ویلای شمال

نمای سنگ برای ویلای شمال

برای مناطقی که هوای مرطوبی دارند بهترین انتخاب سنگ های آهکی هستند .سنگ نما های آهکی مقاومت کافی در برابر اثرات قرارگیری در معرض هوای مرطوب و تغییرات دما دارند. سنگ نما های آهکی قابلیت جذب آب کمتری نسبت به سایر انواع سنگ نماها دارند. این ویژگی از اهمیت ویژه در مناطقی با هوای مرطوب است، زیرا کاهش جذب آب به معنی کاهش احتمال خراب شدن یا لکه دار شدن ساختمان است.

استفاده از انواع تراوتن برای نماهای ویلای شمالی انتخاب مناسبی است ،چراکه تراوتن نوعی سنگ رسوبی است و در بافت این سنگ خلل و خرج هایی وجود دارد که باعث می شود ملات بهتر به پشت سنگ بچسبد داشتن همین ویژگی ها این سنگ را تبدیل به یک گزینه محبوب و مناسب برای ساخت سنگ نما کرده است .

 در ادامه چند سنگ از تراورتن را نام می‌بریم که مناسب برای نمای ویلایی است :

– سنگ تراورتن عباس آباد

– تراوتن کرم روشن تکاب

– سنگ تراورتن بمانی نژاد

– تراورتن ابگرم محلات

وشن ترین سنگ تراورتن حاجی آباد

نما رومی تراورتن آتشکوه

– تراورتن دره بخاری

-سنگ تراورتن رامشه

– تراورتن دهشیر

-سنگ تراورتن ابیانه

نمای ساختمان ویلا با قیمت مناسب

نمای سنگ مناسب برای ویلاها می‌تواند به عنوان یک انتخاب شیک، با دوام و طبیعت‌دوستانه محسوب شود. یک ویلا با نمای سنگ به دلیل زیبایی و استحکامی که ایجاد می‌کند، می‌تواند ارزش بیشتری داشته باشد و به محیط خارجی یک هویت شخصیتی ببخشد. ساختمان‌های ویلایی، اگر با سنگ، نما شوند زیبایی آن ها دوچندان می‌گردد. برای همین است که قیمت انواع سنگ نمای ساختمان ویلایی، از اهمیت بسیار بالا و ویژه‌ای برخوردار است ‌ . اگر به دنبال یک خرید مناسب با بهترین کیفیت هستید اصفهان سنگ عرضه کننده ی انواع سنگ و سنگ نما های ساختمانی با بهترین کیفیت برای شما خریدی امن و مطمئن را به ارمغان می آورد .

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ