09130000627

627 1010 0319

قیمت روز سنگ تراورتن طرق

استعلام فوری قیمت سنگ


خرید سنگ تراورتن طرق در سال‌های اخیر با افزایش قابل توجهی روبه‌رو بوده است. به طور کلی در مقایسه با سال‌های قبل، امروزه سنگ‌های تراورتن جایگاه بسیار ویژه‌ای در صنعت ساخت‌وساز پیدا کرده و به میزان زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرند. دلیل این امر هم به مزایای متعدد این نوع سنگ و برطرف شدن عیوب قدیمی آن با استفاده از تکنولوژی روز و دستگاه‌های پیشرفته کنونی‌ برمی‌گردد. سنگ تراوتن یکی از انواع سنگ‌های تزئینی و رسوبی به شمار می‌رود که از رسوبات به جا مانده از چشمه‌های آب گرم به دست می‌آید.

شاید بتوان اصلی‌ترین مشخصه سنگ تراورتن را در وجود حفره‌های ریز و درشت و خطوط نواری شکل بر روی سطح آن دانست. سنگ تراورتن طرق نیز یکی از انواع بسیار محبوب و پرفروش سنگ‌های تراورتن است که به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد، نظر بسیاری از سازندگان ساختمانی و طراحان دکوراسیون را به سمت خود جلب  نموده است. ما در ادامه مقاله قصد داریم مطالبی را در خصوص سنگ تراورتن طرق، مزایا، معایب، کاربردها و قیمت آن بیان نماییم. اگر شما هم به دنبال آشنایی با این نوع سنگ هستید، لطفا با ما همراه باشید.


معرفی سنگ تراورتن طرق


تراورتن طرق در رنگ‌های زیبایی مانند کرم، شکلاتی، سیلور و عسلی از معادنی واقع در منطقه طرق، روستای کشه در اطراف شهرستان نطنز استخراج می‌گردد.

این سنگ در سورت‌های مختلفی مانند سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو فرآوری شده و به بازار عرضه می‌گردد. سورت سوپر بالاترین کیفیت و در نهایت بیشترین قیمت را داشته و در کیفیت‌های پایین‌تر این سنگ مانند سورت درجه دو گه‌گاه رگه‌هایی به رنگ مشکی نمایان می‌شود.

تراورتن طرق مانند بسیاری از سنگ‌های تراورتن دیگر در دو مدل موج‌دار و بی‌موج برش خورده و در صورتی که برش سنگ به صورت عمودی بر لایه‌های سنگ باشد، بافت بسیار زیبایی در آن ایجاد می‌شود.

 نوع موج‌دار این سنگ به دلیل زیبایی منحصربه‌فرد از محبوبیت بسیاری در میان معماران و طراحان داخلی برخوردار است.

سنگ تراورتن طرق از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به سنگ‌های تراورتن رامشه، حاجی آباد، تکاب و ابرکوه داشته، اما کیفیت متفاوتی با آن‌ها دارد.

خرید سنگ تراورتن طرق به دلیل تنوع رنگی بسیار زیبا، کیفیت مناسب و قیمت مقرون به‌صرفه، متقاضیان زیاد و در نهایت کاربرد بالایی در ساختمان‌سازی به ویژه در تزئین نمای انواع ساختمان دارد.


مزایای سنگ تراورتن طرق


تنوع در طرح و رنگ و زیبایی منحصربه‌فرد
تراورتن طرق دارای طرح و رنگ‌های بسیار زیبا و متنوعی است که می‌تواند نظر اکثریت معماران را به خود جلب نماید.


ساب‌پذیری بالا
این سنگ ساب‌پذیری خوبی داشته و به راحتی می‌تواند به درجه بالایی از شفافیت و درخشندگی برسد. به همین دلیل کاربرد آن در نمای ساختمان ظاهر بسیار چشم‌نوازی ایجاد می‌نماید.
وزن پایین
وزن پایین سنگ، در ترغیب خریداران به خرید سنگ‌ تراورتن طرق و استفاده از آن در نمای ساختمان‌ تاثیر به‌سزایی دارد.

مقاومت سایشی مناسب

سنگ تراورتن طرق مقاومت سایشی خوبی داشته و به همین دلیل قابیلت استفاده در مکان‌های مختلفی را دارد.
چسبندگی خوب با ملات
تراورتن طرق نیز مانند اکثر سنگ‌های تراورتن به خوبی به ملات می‌چسبد و برای کاربرد در ساختمان‌های چند طبقه گزینه بسیار مناسبی است.


عایق صوتی و حرارتی


سنگ تراورتن طرق به عنوان عایقی در برابر صوت و حرارت عمل می‌کند. ویژگی منحصربه‌فردی که بسیاری از سنگ‌های ساختمانی فاقد آن هستند.


مقاومت سنگ در برابر شرایط جوی و باران‌های اسیدی


این سنگ در برابر انواع شرایط آب‌وهوایی و باران‌های اسیدی مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد.


معایب سنگ تراورتن طرق


از معایب بزرگ سنگ تراورتن طرق می‌توان به تخلخل نسبتا بالای آن، شوره زدگی و واکنش در مقابل رطوبت به ویژه در مواردی که ملات آن با استفاده از آب شور تهیه شود، اشاره کرد.

بنابراین بهتر است این نوع سنگ در مناطقی مانند نواحی شمالی کشور که رطوبت بالایی دارند، کمتر مورد استفاده قرار گیرد. یکی دیگر از معایب این سنگ نیز قیمت نسبتا بالا در برخی از نمونه‌های آن است.

به طور کلی سنگ تراورتن طرق در مقایسه با تعداد زیادی از سنگ‌های تراورتن دارای قیمت مناسبی است، اما تنها در برخی از انواع آن به دلیل رنگ زیبا و فرآوری بسیار باکیفیت، قیمت سنگ اندکی بالاتر می‌رود.

هرچند این هزینه زیاد به دلیل ظاهر خیره‌کننده، کیفیت بالای سنگ و افزایش ارزش ساختمان به واسطه آن کاملا قابل توجیه است. به طور کلی از آن‌جایی که نقاط قوت سنگ تراورتن طرق بر نقاط ضعف آن برتری دارد، این سنگ توانسته است، طرفداران بسیار زیادی را در داخل و خارج از کشور جذب خود نماید.


کاربردهای سنگ‌ طرق


نمای داخلی و خارجی ساختمان
ظاهر زیبا و چشم‌نواز و مقاومت بالای تراورتن طرق در مقابل گرما، سرما و باران‌های اسیدی موجب شده تا کاربرد این سنگ در تزئین نمای خارجی انواع ساختمان مانند ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری افزایش قابل توجهی پیدا کند. به علاوه استفاده از این سنگ به ویژه در رنگ‌های روشن‌تر آن، در داخل ساختمان مانند دیوار حیاط، پارکینگ و فضاهایی مانند دیوار سالن پذیرایی و آشپزخانه نیز محبوبیت زیادی پیدا کرده است.
قرنیز ساختمان
استفاده از سنگ‌ تراورتن طرق برای قرنیز انواع ساختمان می‌تواند فضای بسیار دلنشینی را ایجاد نماید.


پله و دیواره پله


خرید سنگ تراورتن طرق برای کاربرد به عنوان سنگ پله، تنها در صورتی توصیه می‌شود که مکان مورد نظر تردد بالایی نداشته باشد. زیرا تمامی سنگ‌های تراورتن و از جمله تراورتن طرق به دلیل تخلخل بالا در برابر فشار و ضربه مقاومت پایینی دارند.
قاب آسانسور
استفاده از سنگ‌های ساختمانی مانند سنگ تراورتن طرق به دلیل زیبایی و درخشندگی بالا برای تزئین آسانسور گزینه کاملا مناسبی خواهند بود.
قاب اطراف در و پنجره
پوشش قاب در و پنجره با استفاده از سنگ‌ طرق اصفهان به ویژه در مواردی که رنگ زمینه اصلی ساختمان روشن است، منظره بسیار چشم‌نوازی ایجاد می‌کند.


خرید سنگ تراورتن طرق


در زمان خرید سنگ طرق نطنز لازم است عوامل متعددی مدنظر قرار گیرند که این عوامل عبارتند از:
بازبینی کیفیت سنگ
بررسی چگونگی سنگ و حصول اطمینان از کیفیت مناسب آن مانند عدم وجود ترک، شکستگی و…  پیش از خرید اهمیت بسیار زیادی دارد.


قیمت سنگ


بررسی قیمت سنگ بسیار مهم‌ بوده و لازم است در این مورد از تامین‌کنندگان مختلف پرس‌وجو شود. زیرا گه‌گاه قیمت‌ها در فروشگاه‌ها و کارخانه‌های مختلف حتی با وجود کیفیت یکسان با یکدیگر متفاوت بوده و هر شخص نیز با توجه به بودجه خود قادر به خرید سنگ مورد نظر خواهد بود.
زمان تحویل
زمان‌بندی در بسیاری از پروژه‌های ساخت‌وساز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، بنابراین باید در مورد زمان دقیق ارسال و تحویل سنگ، صحبت‌های لازم را با تامین‌کننده انجام دهید.
ضمانت
اینکه فروشنده چه نوع ضمانتی را برای سنگ و تا چه مدت زمان برای خریدار در نظر گرفته است، اهمیت بسیار زیادی دارد.


حمل و ارسال سنگ


میزان سنگ، تأثیر مستقیمی در نوع وسیله نقلیه برای ارسال و حمل‌ونقل آن دارد. کمترین مقدار سنگ با وسیله‌ای به نام وانت بار و بیشترین آن‌ها با ایسوزو و کامیون جفت ارسال می‌شود.


قیمت سنگ تراورتن


قیمت روز سنگ تراورتن در اصفهان و سایر شهرها ناشی از فاکتورهای متعددی است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
رنگ سنگ
سنگ تراورتن طرق دارای رنگ‌های متنوعی از روشن تا تیره است که در این میان هرچقدر رنگ سنگ‌ روشن‌تر باشد، قیمت آن نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت.
کیفیت سنگ
همان‌طور که بیان شد، تراورتن طرق در کیفیت‌های مختلفی به فرآوری می‌رسد و خرید سنگ‌ تراورتن طرق با کیفیت بالا در مقایسه با کیفیت‌های پایین‌تر به هزینه بیشتری نیاز دارد.
سورت سنگ
 تراورتن طرق در ۴ سورت سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو فرآوری می‌شود و در این میان سورت سوپر بالاترین و سورت درجه دو پایین‌ترین قیمت را دارد. به علاوه سورت سوپر در ردیف سنگ‌های صادراتی نیز قرار می‌گیرد.
محل خرید سنگ
محلی که سنگ از آن‌جا خریداری می‌شود، در میزان قیمت آن‌ بسیار موثر خواهد بود. به عنوان مثال خرید از کارخانه تولید سنگ تراورتن یا نمایندگی‌های مربوط به آن، بسیار مناسب‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر از زمانی است که خرید از فروشگاه‌های واسطه انجام می‌گیرد.

مرکز خرید سنگ نمای ساختمانی


سنگ تراورتن یکی از انواع سنگ‌های طبیعی ساختمانی است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه واقع شده و کاربرد زیادی در ساختمان‌سازی پیدا کرده است. این نوع سنگ‌ دارای انواع متنوعی بوده و هر کدام از آن‌ها هم ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. سنگ تراورتن طرق نیز یکی از این نوع سنگ‌ها است که به دلیل تنوع رنگی بالا، زیبایی چشم‌نواز، مقاومت زیاد در برابر شرایط جوی مختلف، درخشندگی مناسب و کاربردهای متعدد مانند تزئین نمای داخلی و خارجی ساختمان، پوشش پله، قاب آسانسور، قاب اطراف در و پنجره و… بسیار مورد توجه معماران و طراحان دکوراسیون قرار گرفته است.

در واقع این روزها خرید سنگ تراورتن طرق با استقبال گسترده‌ای روبه‌رو بوده و روز به روز نیز بر میزان محبوبیت آن افزوده می‌شود.  از آن‌جایی که معادن این سنگ در اطراف شهرستان نطنز در استان اصفهان قرار گرفته، به دلیل مسافت بسیار کم با کارخانه‌های سنگ‌بری اصفهان معمولا  اکثریت قریب به اتفاق سنگ‌های تراورتن طرق، در این مراکز با بهترین تجهیزات به فرآوری می‌رسند و در نهایت به بازار عرضه می‌گردند.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ