09130000627

627 1010 0319

راهنمای خرید سنگ نما

استعلام فوری قیمت سنگ


خرید انواع سنگ نما وسنگ ساختمانی به منظور ساخت‌وساز انواع بنا، در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین و شاید سخت‌ترین چالش‌هایی که معماران با آن روبه‌رو هستند، تبدیل شده است. امروزه با وجود سنگ‌های ساختمانی متفاوتی که از لحاظ نوع، جنس، رنگ و… در بازار وجود دارند، انتخاب سنگ مورد نظرکار نسبتا دشواری است. و علاوه بر دانش کافی، نیازمند ذوق و قریحه هنری نیز میباشد. تا بتواند زیبایی ظاهری را هم به همراه آورد.

به طور کلی سنگ‌های ساختمانی یکی از انواع مصالحی هستند که از قرن‌های گذشته تا کنون کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان‌سازی داشته‌اند.

 اگرچه با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی مصالح جدیدتری مانند سرامیک، آجر، شیشه و… نیز پا به عرصه ساخت‌وساز نهاده‌اند. اما سنگ به ویژه سنگ‌ طبیعی همچنان‌ در صدر لیست محصولات محبوب ساختمانی قرار دارند. و همواره مورد توجه سازندگان و طراحان دکوراسیون بوده اند. با این حال همان‌طور که گفته شد، خرید انواع سنگ ساختمانی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار میباشد. و لازم است با دقت و بررسی فراوان و از طریق مشورت با کارشناسان خبره در این حوزه انجام گیرد. برا یاین مورد کافیست با شماره های 09130000627-03191010627 تماس بگیرید.

سنگ هابر اساس جنس خود نام گذاری متفاوتی دارند که در ادامه به معرفی آنها می پردازیم.


سنگ گرانیت
گرانیت را می‌توان مقاوم‌ترین و با دوام‌ترین سنگ ساختمانی دانست. این سنگ در ردیف سنگ‌های آذرین قرار دارد. وزن بالایی دارد. مقاومت بسیار خوبی در مقابل فشار، سایش و مواد اسیدی از خود نشان میدهد. و بهترین گزینه برای سنگ‌فرش مکان‌های مختلف از جمله نواحی پرتردد و سنگ‌ پله به شمار می‌رود.


سنگ مرمریت
مرمریت جزو سنگ‌های آهکی بوده و ماده اصلی تشکیل‌دهنده آن کربنات کلسیم است. تنوع رنگی سنگ مرمریت بسیار بالاست و به راحتی می‌تواند نظرات افراد مختلف را به خود جلب نماید. این سنگ، زیبایی بسیار زیادی داشته و بیشترین کاربرد آن سنگ‌فرش فضاهای داخلی مانند سالن پذیرایی، لابی هتل‌ها و… است.


سنگ مرمر
سنگی با زیبایی فوق‌العاده و در عین حال گران‌قیمت که در پروژه‌های لوکس ساختمانی و مکان‌هایی مانند حرم امام رضا (ع)بسیار استفاده شده است.

راهنمای خرید سنگ بر اساس کاربرد آن
راهنمای خرید سنگ بر اساس کاربرد آن


تراورتن نوعی سنگ آهکی متخلخل با مقاومت بالا است. که بيشترين استفاده از آن در تزئین نمای انواع ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی است.


سنگ چینی
این سنگ از جمله سنگ‌های آهکی دگرگونی است. که قابلیت استفاده در مکان‌های مختلفی را دارد. اما در سال‌های اخیر به دلیل تک رنگ بودن آن و تنوع رنگی سنگ‌های دیگر کاربرد آن به نسبت کمتر شده است.


 راهنمای خرید سنگ نما


نکات مهم در خرید سنگ نمای ساختمان عبارتند از:
وزن پایین سنگ
چسبندگی خوب آن با ملات
مقاومت در برابر تغییرات آب‌وهوایی، نور خورشید و باران‌های اسیدی
با توجه به تمام مطالب بیان شده بهترین سنگ برای نما در حال حاضر، سنگ‌ تراورتن است.


‌کف ساختمان شامل فضاهایی مانند سالن پذیرایی، اتاق، آشپزخانه، پارکینگ و… و همچنین مکان‌های عمومی و پرتردد است. سنگی برای کف‌پوش مناسب است که مقاومت فشاری و سایشی خوب و ترجیحا جذب آب پایینی داشته باشد.


به طور قطع بهترین سنگ برای استفاده در حمام و سرویس بهداشتی، آن نوعی است که جذب آب آن بسیار پایین است. بنابراین سنگ‌ گرانیت، مرمریت و چینی در زمره‌ی؛ بهترین انواع سنگ‌ برای استفاده در سرویس بهداشتی و حمام هستند.


از  آن‌جایی که محیط آشپزخانه ارتباط زیادی با حرارت، اجسام نوک‌تیز، مواد شوینده دارد، بهتر است سنگی مورد استفاده قرار گیرد، که علاوه بر مقاومت در برابر فشار، سایش و مواد اسیدی و شوینده در برابر حرارت نیز مقاوم باشد. بدين منظور شاید بهترین انتخاب برای آشپزخانه، سنگ مرمریت و در رده‌های بعدی سنگ گرانیت، مرمر و تراورتن باشد.


به طور کلی، سنگ یکی از مصالحی است که در مقایسه با بسیاری از مصالح دیگر مانند سرامیک، سیمان، آجر و… استحکام و مقاومت بالاتردارد. اما در عین حال قیمت نسبتا بیشتری هم دارد.

با این حال، در حال حاضر خرید انواع سنگ ساختمانی با قیمت مناسب و ارزان نیز مسئله‌ای دور از ذهن نبوده و می‌توان انواع مختلف آن را با کیفیت مناسبی خریداری نمود. سنگ‌های ارزان‌قیمت همیشه مورد توجه قشر خاصی از خریداران بوده‌‌است.

اما با وجود شرایط شدید تورمی کشور در سال‌های اخیر محبوبیت بسیار زیادی در میان سازندگان ساختمانی و به طور کلی اکثریت خریداران دارد. به علاوه ترجیح انبوه‌سازان ساختمانی نیز همواره و در تمامی ادوار، بدنبال کم کردن هزینه‌های ساخت‌وساز بوده اند. تا علاوه بر چندین برابرکردن سود خود، برای خریداران نیز این امر به‌صرفه‌تر باشد. و آن‌ها را به خرید ترغیب نمایند. این موضوع به ویژه در ساخت ساختمان‌هایی مانند مسکن مهر و مسکن ملی به وضوح قابل مشاهده است.


به منظور راهنمای خرید سنگ‌ تراورتن ارزان ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که، در حالت کلی سنگ تراورتن در مقایسه با اکثر سنگ‌های ساختمانی قیمت مناسب‌تری دارد. با این وجود اگر بخواهید از میان سنگ‌های تراورتن نمونه‌های ارزان‌تر آن را خریداری نمایید، باید به سراغ سنگ‌هایی با کیفیت نسبتا پایین‌تری بروید.

به عنوان مثال سنگ‌هایی که رنگ‌تیره‌تر و جذب آب بیشتری دارند. تخلخل بالاتری دارند، رگه‌های متعددی بر روی آن‌ها دیده می‌شود. و یا درخشندگی پایین‌تری دارند، معمولا از قیمت پایین‌تری هم برخودار هستند.

به‌علاوه کیفیت فرآوری مانند دستگاه‌های مورد استفاده در هنگام برش سنگ، مواد رزینی و سایر موادی که برای پوشش سنگ به کار می‌روند، نیز تاثیر به‌سزایی در قیمت سنگ ‌خواهند داشت. در کل برای خرید سنگ‌ تراورتن ارزان‌تر، نباید به سراغ سنگ‌هایی که در سورت‌های سوپر و ممتاز فرآوری شده‌اند، رفت. در این مورد بهتر است به انواع درجه یک یا درجه دو آن بسنده نمود.

راهنمای خرید سنگ‌ گرانیت ارزان
راهنمای خرید سنگ‌ گرانیت ارزان


سنگ‌های گرانیت ارزان نیز از جمله سنگ‌های ساختمانی هستند، که طرفداران بسیار زیادی دارد و همیشه در معرض توجه سازندگان ساختمانی قرار دارند. گرانیت، سنگی بسیار پرکاربرد در ساختمان‌سازی به حساب می‌آید. و به همین دلیل تهیه انواع ارزان‌تر آن می‌تواند به مراتب برای مالک یا پیمانکار مقرون به‌صرفه باشد.

به عنوان مثال، به جز تزئین نمای ساختمان که در سال‌های اخیر با برطرف شدن مشکلات تراورتن، کاربرد سنگ گرانیت به وضوح کاهش یافته است.

تقریبا می‌توان سنگ ‌گرانیت را در هر نوع فضای دیگری مانند سنگ‌فرش پارکینگ، حیاط و فضای داخلی ساختمان، سرویس‌های بهداشتی، کابینت و کانتر آشپزخانه، سنگ کف و اطراف آسانسور و… مورد استفاده قرار داد. در واقع به نوعی می‌توان گرانیت را سنگی همه‌کاره به حساب آورد. عواملی که باعث می‌شوند تا سنگ گرانیت قیمت نسبتا پایین‌تری داشته باشد عبارتند از:
مقاومت سایشی و خمشی پایین‌تر
وجود غده یا ناهمگونی بر روی سطح سنگ
کیفیت فرآوری نه چندان بالا
برش در ابعاد پایین‌تر و…


سنگ‌ مرمریت یکی از سنگ‌های بسیار محبوب و مناسب برای کف‌پوش فضاهای مختلف است. همچنین در تزئین دیوارهای داخلی، سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی، قاب آسانسور و پله و دیواره آن است.

این سنگ تنوع رنگی بسیار بالایی دارد، اما برخی از رنگ‌های آن مانند قهوه‌ای و زرد تعداد طرفداران کمتری دارد. و در نتیجه از قیمت پایین‌تری هم نسبت به رنگ‌های محبوبی مانند سفید، کرم‌ و مشکی برخوردار هستند.

به علاوه عوامل متعدد دیگری مانند مقاومت پایین‌تر، وجود رگه‌های ترک‌زا، جذب آب بالا و کیفیت فرآوری پایین مانند گونیا نبودن سنگ یا استفاده از مواد رزینی بی‌کیفیت و… نیز در کاهش قیمت این نوع سنگ بسیار موثر هستند.

 در مورد خرید سنگ مرمریت نیز باید به این نکته اشاره کرد که، چون این نوع سنگ در حالت کلی از قیمت بالایی برخوردار است. و معمولا با بهترین کیفیت به فرآوری می‌رسد و مختص پروژه‌های لوکس ساختمانی است. نمی‌توان مانند سایر سنگ‌ها انتظار نوع ارزان آن را داشت. اما به هر حال وجود مشکلاتی مانند ترک داشتن یا لب‌پر بودن سنگ می‌تواند از قیمت نهایی آن بکاهد.


در خرید انواع سنگ ساختمانی ارزان قیمت، سنگ چینی را می‌توان قبل از سنگ‌ تراورتن و در صدر لیست این‌گونه از سنگ‌ها قرار داد. این سنگ در گذشته‌های نه‌چندان دور کاربرد بسیار زیادی در بخش‌های مختلف ساختمان‌سازی از جمله نماکاری، سنگ فرش فضاهای بیرونی و درونی، سنگ‌پله و دیواره آن، سرویس‌های بهداشتی و… داشته است. اما به مرور زمان و به دلیل تک‌رنگ بودن این سنگ و تنوع رنگی سایر سنگ‌ها، کم کم از محبوبیت آن کاسته شد و هم‌اکنون به عنوان ارزان‌ترین سنگ ساختمانی در بازار موجود است.

 به علاوه در صورتی که مقاومت این سنگ کمتر از حد معمول بوده، جذب آب آن بالا  یا از درخشندگی کمتری برخوردار باشد.می‌توان همین سنگ ارزان را نیز ارزان‌تر از حد معمول خریداری کرد و مورد استفاده قرار داد. شاید در حال حاضر شاید بتوان مهم‌ترین شرایط استفاده‌ از این نوع سنگ‌ را در انبوه‌سازی ساختمان‌هایی مانند مسکن‌های ملی و مهر دانست.


به دنبال راهنمای خرید انواع سنگ ساختمانی ارزان، بهتر است برای خرید سنگ‌های لوکس و لاکچری نیز اطلاعاتی را ارائه نماییم. اگر به دنبال خرید سنگی لوکس برای ساختمان خود هستید، ابتدا بهتر است بدانید که از میان اکثر سنگ‌هایی که از آن‌ها نام برده‌ایم، سنگ تراورتن عباس آباد، سنگ تراورتن ابیانه ، مرمریت گلدن بلک جز لوکس ترین سنگها هستند. به عنوان مثال اگرچه در ابتدا به این مطلب اشاره نمودیم که سنگ‌های تراورتن معمولا قیمت نسبتا پایینی دارند، اما باز هم در میان انواع مختلف آن می‌توان به نمونه‌های لوکس و لاکچری مانند سنگ تراورتن عباس‌آباد و حاجی آباد اشاره کرد.

سنگ‌های مرمر به خودی خود در دسته سنگ‌های لاکچری قرار دارند. و کاربرد آن‌ها نیز پروژه‌های خاص و لوکس است. سنگ مرمریت در برخی از رنگ‌های خود مانند کرم، طوسی، مشکی و به ویژه سفید در صورتی که فرآوری خوبی بر روی آن صورت گرفته باشد، نوعی سنگ لوکس و پرهزینه به حساب می‌آید.

سنگ گرانیت نیز با وجود آن‌که سنگی مقاوم و مستحکم است. و شاید در وهله نخست وجود نمونه‌های لوکس در آن دور از ذهن باشد.اما برخی از انواع آن به دلیل کیفیت بسیار بالا، زیبایی خارق‌العاده و فرآوری باکیفیت در رده سنگ‌های ساختمانی لوکس و لاکچری قرار می‌گیرند.

اصفهان سنگ یکی از معتبر ترین مجموعه های فروش سنگ نما و سنگ های ساختمانی است. که انواع سنگ نما و ساختمانی را با بهترین قیمت عرضه می کند.

سنگ، یکی از مصالح پر کاربردی است که استفاده از آن به دوره زمانی خاصی محدود نبوده و از دوران باستان تا کنون، در ساخت انواع پناه‌گاه و به عبارت امروزی ساختمان مورد استفاده قرار گرفته است. با این تفاوت که با گذشت زمان، سنگ‌های طبیعی بیشتر با ظاهر و ویژگی‌ها متعدد دیگری کشف شد. و دایره انتخاب خریدارن به مراتب گسترده‌تر گردید. با همه این احوالات و با تمام پیشرفت‌ها و اضافه شدن سنگ‌های ساختمانی جدید، مسئله خرید انواع سنگ ساختمانی مناسب همچنان به عنوان‌ یکی از بزرگترين و اصلی‌ترین چالش‌های سازندگان و خریدارن در نظر گرفته می‌شود.

 در هنگام خرید فاکتورهای متعددی باید مدنظر قرار گیرد که  در برخی مواقع هرگونه اشتباه در آن می‌تواند ضررهای جبران‌ناپذیری برای مالک به همراه داشته باشد. به عنوان‌ مثال در زمان خرید باید به نوع کاربرد سنگ، جنس و ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها، قیمت و مواردی از این قبیل توجه شایانی داشت، در غیر این‌صورت مالک یا کاربر ساختمان در آینده مجبور به تحمل ضررهای مالی و غیر مالی خواهد بود.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ