09130000627

627 1010 0319

چه سنگهایی برای دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد

استعلام فوری قیمت سنگ

خرید سنگ مرمریت از کارخانه به عنوان سنگی از سنگ های ساختمانی پر استفاده به خصوص برای دکوراسیون داخلی کاری به صرفه است. زیرا سنگ مرمریت یکی از زیباترین سنگهای طبیعی است که برای مکان های مختلف ساختمان از آن استفاده می شود.

خرید سنگ مرمریت از کارخانه به این جهت که مرمریت سنگی پر استفاده است. و می‌توان گفت از قیمت مناسب ترین، سنگ ها در دکوراسیون داخلی ساختمان محسوب می‌شود، اهمیت ویژه ای دارد. قصد داریم توضیحاتی درزمینه خرید سنگ مرمریت از کارخانه به طور مستقیم و این که چه سنگهایی برای دکوراسیون داخلی ساختمان مناسب هستند، نکات مهمی ارائه دهیم.

برای هر بخش از ساختمان چه سنگی مناسب است

قبل از انتخاب و خرید سنگ مرمریت و یا هر سنگی که فکرمی‌کنید، مناسب است؛ باید در نظر داشته باشید که بطور کلی کاربرد سنگ ها در ساختمان سازی به دو بخش تقسیم می‌شود:

استفاده از سنگ در بخش داخلی

استفاده از سنگ در بخش خارجی ساختمان.

سنگ ها در بخش های مختلف ساختمان استفاده می‌شود. ولی بیشتر افراد تصور میکنند سنگ ها فقط در نمای ساختمان به کار می روند.

استفاده از سنگ در نمای ساختمان، در زیر ساخت جاده ها، کف خیابان ها و پیاده روها، پوشش کف و دیواره های داخلی و خارجی ساختمان ها و حتی مجسمه سازی و تزئینات مختلف مرسوم است.

همچنین استفاده از سنگ در پوشش‌های داخلی ساختمان‌ها نیز گزینه ای متداول می باشد. از موارد استفاده از سنگ در بخش های داخلی ساختمان می توان به کاربرد این متریال در حمام و سرویس‌های بهداشتی اشاره داشت. به طوری که سنگ های متنوعی در نمای بیرونی و داخلی ساختمان‌های اداری، فروشگاه ها، سالن‌های غذا خوری و هر مکان دیگری به چشم می خورد.

کاربرد سنگ ها در پوشش خارجی و کف ساختمان ها مانند استفاده از سنگ در بیرون دیوارها و کف حیاط و پاکینگ و موارد مشابه آن رایج است.

سنگ برای نمای ساختمان
قیمت سنگ نما

چه سنگ هایی برای دکوراسیون داخل ساختمان مناسب هستند

عمدتا از سنگ های مرمریت در داخل ساختمان استفاده می شود. به همین دلیل است که در این مقاله بیشتر به توضیح سنگ مرمریت خواهیم پرداخت. از سمتی سنگ مرمریت برای عموم شناخته شده تر است، به همین دلیل در رابطه با این سنگ بیشتر توضیح خواهیم داد. سنگ های دیگری مانند: سنگ تراورتن، کوارتزیت و گابرو و گرانیت از دسته سنگهایی است که در ساختمان سازی، کاربرد فراوانی دارد.

وقتی حرف از دکوراسیون داخلی به میان می‌آیید، منظور کف ساختمان، پله ها، دیوارهای پذیرایی، دیوار های آشپز خانه، حمام و سرویس بهداشتی و … می‌باشد.

مطمینا این مکان ها در معرض شرایط و تغییرات آب و هوایی و جوی مانند رطوبت و گرمای زیاد نیستند. البته این موضوع مصداق همیشگی ندارد. و گاهی سنگها در آزمایشگاهها و حمام در معرض دما و رطوبت بالا هستند. بنابراین سنگی که می‌خواهیم برای این مکان ها استفاده کنیم، لازم است ابتدا در نظر بگیریم که در چه مکانی با چه ویژگی هایی به کار می‌روند. یکی از بهترین سنگ ها برای نمای داخلی سنگهای‌مرمریت هستند. که برای دکوراسیون داخل ساختمان، گزینه بصرفه و زیبایی محسوب می‌شوند.

یکی از سنگ های ساختمانی که اغلب در کف ساختمان ها، پیاده رو ها ، راهرو ها و.. استفاده می شود، سنگ های فرشی هستند. سنگ مرمریت فرشی یکی از سنگ های مقاوم و مناسب برای سنگفرش است. زیرا در برابر سایش و ضربه مقاومت بالایی دارد و در صورت نگهداری و مراقبت عمر زیادی دارد. متنوع ترین سنگ های مرمریت فرشی در ایران عرضه می شود. که از انواع مرمریت هایی که برای سنگفرش استفاده می‌شود می توان به مرمریت خوی، آباده، اداوی ، بسطام و پارادیس اشاره کرد.

سنگ مناسب برای کف ساختمان

همانطور که اشاره شد، برای کف ساختمان و پلکان ها به دلیل تردد زیاد باید سنگ محکم و مقام در برابر سایش در نظر گرفت. سنگ هایی که در این قسمت ها استفاده می‌شوند، باید بسیار سخت باشند. و در مقابل ضربه و سایش محکم باشند. نفوذ پذیری بسیار پایین آب این سنگ ها را هم باید در نظر گرفت.

همچنین سنگ‌هایی که برای کف ساختمان استفاده می‌شوند. این نوع سنگها قابلیت برش دارند. سنگ هایی که در بخش کف ساختمان و پلکان ها قرار دارند، بسیار بیشتر از ما بقی قسمت های ساختمان در معرض مواد شوینده هستند.

فلذا برای کف ساختمان ها و پلکان بهتر است، سنگ هایی را انتخاب کنیم که تخلخل کمتری دارند. این مورد باعث می‌شود آب، مواد شوینده، مواد اسیدی و انواع باز ها به سنگ نفوذ نکنند. و به این ترتیب عمر سنگ افزایش پیدا می‌کند و در مقابل مواد شوینده آسیب ناپذیر می‌شود.

کاربرد سنگ مرمریت در دکوراسیون
بهترین سنگ برای دکوراسیون داخلی

سنگ مرمریت نمونه های مشابه ای از سنگهای تشکیل شده مرمر در طبیعت است. که امروزه نقش پر رنگی در طراحی و دکوراسیون داخلی دارند.  سنگ مرمریت در دسته سنگهای مقاوم قرار دارد. که در کف پوش، نمای ساختمان، دکوراسیون آشپزخانه و بازسازی قسمتهای مختلف منزل از آنها استفاده می شود. از  سنگ مرمریت بیشتر برای فضاهای داخلی ساختمان استفاده می کنند.

یکی از کاربردهای سنگ مرمریت استفاده در راه پله ها، کف، دیوارها است. از مرمریت ها به صورت اسلب برای کابینت، کانتر آشپزخانه در سرویس بهداشتی و تزیین دیوارها نیز استفاده می شود.

طراحان بیشتر برای فضای داخلی از سنگ مرمریت استفاده می کنند. بخاطر تنوع بالای رنگی که مرمریت ها دارند، می توانند با بقیه فضا و دکور هماهنگ شود. درکف لابی‌ها و دیوارهای مترو از سنگ مرمریت مشکی و یا مرمریت هایی با رنگهای تیره به کار می رود. سنگ هایی مانند سنگ مرمریت لاشتر یا مشکی نجف آباد و مرمریت مشکی طلایی استفاده کنند، زیبایی خیره کنندهای به فضا می‌دهند. یکی از لوکسترین و پرطرفدارترین سنگ که معمولاً به صورت اسلب استفاده می‌شود، سنگ مرمریت است.

که دارای رنگ خاص و جلای زیبا و بی‌نظیری است، که باسلیقه ی افراد جور درمی‌آید. سنگ مرمریت یکی از محبوبترین سنگهایی است که در سنگ ساختمانی استفاده می‌شود. بدلیل مشکلاتی اعم از شکستگی، ترک خوردگی، تغییر رنگ و رنگ پریدگی که در شرایط جوی بر سنگ مرمریت اعمال می‌شود، پیشنهاد می‌شود این سنگ را بعنوان سنگ نمای ساختمان استفاده نکنید.

به دلیل استحکام و زیبایی سنگهای مرمریت، معماران و طراحان بسیاری از این سنگ برای زیباتر و لوکستر نشان دادن دکوراسیون استفاده می‌کنند. مرمریت در دیوار پشت تلویزیون و سرویس خواب، دیوار میز توالت یا کفپوش استفاده می‌شود.

مرمریت ها به دلیل جذب رطوبت زیاد، کاربرد چندانی در حمام و سرویس بهداشتی ندارند. برای پیشخوان آشپزخانه، کابینت و دکوراسیون آن از مرمریتهای رنگ روشن استفاده کرد. برای دیواره های پارکینگ و ساخت ستون، اولین گزینه مناسب استفاده از سنگهای مرمریت است، که با گذشت سالها بدون آسیب باقی میمانند.

همچنین از انواع سنگ مرمر برای ساخت راه پله استفاده می‌شود که کاربرد آن با نرده‌های چوبی و استیل، دکوراسیون زیبایی در نمای داخلی ساختمان ایجاد میکند.

استفاده از سنگ مرمریت در دیوارهای داخلی ساختمان افزون بر اینکه وزن ساختمان و سقف را تحمل می کنند. در زیبا سازی نمای داخلی هم تاثیر بسزایی دارند. به حدی که قسمت هایی از ساختمان که نیاز به دیوار ندارد، طراحان از دیوارهای کاذب استفاده می کنند.

تا با این کار، فضا را به گونه ای که صحیح است و عموم مردم می پسندند، طراحی کنند. در دیوارهای ساختمان های مجلل مانند هتل هاهم از سنگ اسلب مرمریت‌ استفاده می‌کنند. همچنین باید به زیبایی این سنگها ویژگی‌های سطح صاف، یکدست و صیقلی بودن را هم اضافه کرد. زیرا این ویژگی ها باعث می شود فضا تمیزتر، بزرگتر، شیک تر و زیباتر دیده شود. پس اگر قصد تغییر دکوراسیون یا ساخت ساختمان را دارید حتما به سنگهای مرمریت فکر کنید.

دیوارها یکی از اجزا اصلی تشکیل دهنده نمای داخلی ساختمان هستند. در حقیقت دیوارها قسمتی هستند که دارای ساختار ممتد، یکپارچه و استوار می باشند. و در واقع سازه ای برای انتقال بار ساختمان به زمین می‌باشند. ایجاد عایق صوتی، ایجاد حریم خصوصی، نگهداری ساختمان از سرما و گرما و تاثیر در زیبایی دکوراسیون داخلی از جمله کاربرد های دیوارها می‌باشد.

دیوارهای داخلی بر عکس دیوارهای خارجی در معرض اشعه خورشید و هوازدگی قرار ندارند. به همین دلیل است که اجرا آن ها بسیار آسان تر از دیوار های بیرونی است. انتخاب مصالح مناسب در ساخت پوشش دیوارهای داخلی یکی از مباحثی که نیازمند تخصص و دانش در زمینه نحوه چیدمان داخلی است.

پوشش دیوارهای نما در ساختمان یکی از مهمترین بخشهای ساختمان محسوب می‌شود. که به تن عریان ساختمان جان می‌دهد و آن را می‌پوشاند. یکی از مهمترین عوامل زیبایی داخلی یک ساختمان، پوشش داخلی دیوارها است. بنابراین خیلی مورد توجه و مهم هست که با چه چیزی دیوارهای داخلی را کاور می‌کنیم. برای پوشش دیوارهای داخل ساختمان سنگ یکی از بهترین و ماندگارترین آیتم ها محسوب می شود.

سنگ برای دیوار داخلی ساختمان، ظاهری بسیار باشکوه و خنک به آن می بخشد. دیوارها جولانگاه طرح و نقش در خانه­ ها هستند. محل نمایش زیبایی. جایی که تابلو­های لوکس و مجلل ما روی اون قرار می گیرند تا خانه زیباتر شود. در این میان سنگ تراورتن و سنگ مرمریت یکی از پوشش­هایی هست که در زیباسازی و لوکس نشان دادن ساختمان تاثیر بسزایی دارند.

سنگ ساختمانی به دلیل مقاومت و استحکام بالایی که دارند یکی از گزینه های پیشنهادی معماران در ساخت پوشش دیوار های داخلی ساختمان هستند. این متریال از گذشته تا به امروز نقشی اساسی در صنعت ساختمان سازی داشته است و همواره مورد پسند بسیاری از افراد می باشد. سنگ ها با حس طبیعی و زنده ای که به نمای داخلی می بخشند. آرامش و نشاط را به افراد ساکن در ساختمان هدیه می دهدسنگ های مرمریت از دیگر سنگ های ساختمانی هستند؛ که می توان از آن ها در دیواره های داخلی ساختمان استفاده نمود.

این سنگ ها از دسته سنگ های آهکی دگرگون شده هستند و اکثر انواع آن ها دارای زمینه روشن و درخشانی می باشند. ازبرخی سنگ ها به دلیل جذب آبی که دارند پیشنهاد می شود تا در محیط های مرطوب و ابریز استفاده نشود، مرمریت ها از این دسته هستند. این سنگ ها در دیوار سالن ها، اتاق خواب ها، پارکینگ ها و دیوار لابی هتل ها و پاساژ ها بسیار کارامد هستند. مرمریت به دلیل زمینه سفید و شفافی که دارند سبب افزایش نور محیط می‌شود و این خود یک مزیت بسیار مفید در سالن های کوچک است. سنگ های مرمریت مقاومت فشاری و ضربه ای بسیار بالایی دارند و می توان آن ها را به راحتی و با یک دستمال تمیز کرد.

همانطور که می دانید در دکوراسیون خانه ها اولین قدم انتخاب یک پوشش مناسب و چشم نواز برای دیوار های پذیرایی است. اصولا تزئین دیوار ها نقش بخصوصی در زیبا جلوه دادن دکوراسیون خانه ها ایفا می کند. همین امر سبب شده که طراحان با استفاده از انواع سنگ ها و کاغذ ها دیوار ها را تزئین و زیباسازی نمایند. شاید در این تکرارها بپرسید، سنگ دیوار چیست؟ سنگ دیوار به کلیه ی سنگهایی گفته میشود که بنا به کارکردآنها، میتوان در دیواره های داخلی منزل، راه پله ها و دیوار خارجی خانه ها استفاده کرد.

مرمریت ها در گذشته متداول ترین سنگ هایی بودند که در دیوار به کار می رفتند. مرمریت سنگی با تنوع رنگی زیاد و طرح های گوناگونی است. که هرکدام از می‌توانند خانه ی شما را لوکس نشان دهد. این سنگ‌ها خانه شما رو به یک خانه مدرن و لاکچری تبدیل میکنند. اما اگه تصمیم دارید کل دیوار پذیرایی را با سنگ بپوشانید، سنگ مرمریت یک انتخاب عالی و شیک هست.

سنگ دیوار پذیرایی معمولا کاربرد تزئینی دارد. انواع مدل از این سنگ‌­ها در زیبایی دکوراسیون خانه تاثیر بسزایی میگذارند. اما معمولاً از سنگ در دیوارهای داخلی بصورت تزئینی و در بعضی قسمت‌های خاص استفاده می شود. مثلاً برای دیوارهای پشت تلویزیون، دیوار شومینه، اجرای پنل سنگی دکوراتیوی انجام می شود.

دیوار آشپزخانه یکی از بخش­‌های تاثیرگذار در زیبایی خانه و آشپزخانه هست. سنگ ها یکی از مصالح شیک و بادوام برای پوشش دیوار آشپزخانه، فضای بین کابینت­‌ها و پشت اجاق گاز هست. از مزایای سنگ قابل شست‌و‌شو بودن و نظافت آسان اون هست. همچنین طرح و رنگِ سنگ با فضای آشپزخانه و هال و پذیرایی نیز قابل تنظیم است. از اکثر سنگ­‌ها می شود برای دیوار آشپزخانه استفاده کنیم. سنگ مرمریت از مناسب‌ترین انواع سنگ کانتر آشپزخانه است. این سنگ در برابر حرارت بسیار مقاومت خوبی دارد، به طوری که می‌توان ظروف و اشیای داغ را بر روی آن قرار داد، بدون اینکه تغییر رنگی ایجاد شود. سنگ مرمریت در برابر آب و رطوبت هم مقاوم است.

سنگ­‌ها یکی از مصالح رایج برای دیوار حمام و توالت هستند. این مصالح به خاطر مقاومت در برابر آب و قابلیت شست‌و‌شو و نظافت آسان یکی از گزینه­‌های محبوب به حساب می آیند. از سمتی مرمریت مقاومت زیادی در برابر رطوبت ندارد برای همین برای بکار گیری آن در فضاهایی مثل دستشویی و حمام ایده ی خوبی نیست. ولی برای بعضی از قسمت های دسشویی و حمام مثل دیوار روشویی به کار می روند. سنگ چینی به علت مقاومت بالا در برابر رطوبت، یکی از گزینه­‌های خیلی مناسب برای پوشش دیوار حمام و توالت در نظر گرفته می شوند. اگه سرویس بهداشتی کوچکی دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از سنگ­های رنگِ روشن هست.

سنگ مرمریت اعلا
خرید سنگ مرمریت از کارخانه

سنگ مرمریت فرشی یک سنگ مقاوم و سخت  است و به راحتی در برابر خراشیدگی، سایش و ضربه‌های عادی مقاومت می‌کند. با مراقبت و نگهداری و نظافت درست آن میتوانید، عمر  این سنگ را افزایش دهید. در ایران سنگ های مرمریت فرشی از کارخانه های مختلفی تولید می‌شوند.

ظاهر زیبا و یکدستی مرمریت باعث شده است، که این سنگ شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمریت خوی و مرمریت بسطام داشته باشد، با این تفاوت که ظاهر این سنگ به قدری یکدست است که بهترین گزینه برای ساختمان های بزرگ و انبوه سازی ها می باشد.

یکی از مراکز معتبری که می توانید سنگ کف را از آن تهیه کنید، کارخانه سنگبری، اصفهان سنگ است که تنها با تماس با شماره 09130000627-03191010627 تماس بگیرید.

به طوری که به راحتی می توان یک سورت از این سنگ را برای پروژه های بزرگ از اصفهان سنگ تامین کرد. بدون اینکه بازی رنگ در تایلهای آن مشاهده شود.

کیفیت خارق العاده و تم رنگی یکدست و روشن مرمریت های نجف آباد در کنار قیمت بسیار مناسب آن از بهترین ویژگی های این سنگ می باشد. اغلب این سنگ در ابعاد تایل 60*60 و 80*80 تولید و به صورت صیقلی فرآوری می شود. این سنگ اغلب جهت صادرات به کشور های بسیار زیادی، در کارخانجات تولید و پالت بندی می شود.

سنگ های مناسب نمای بیرونی ساختمان کدامند

نمای بیرونی ساختمان، یکی از مهم ترین دلایلی است، که باعث می‌شود هر سازه زیبا بنظر برسد. و بر قیمت ساختمان اثر مستقیمی دارد. برای همین از مصالح متنوع در این بخش استفاده می‌شود. که معروفترین و متداول ترین آنها سنگ نما است. شاید به این فکر کنید که چگونه مستقیما از کارخانه سنگ نمای مناسب خریداری کنید؟در ادامه به این نکته که برای خرید سنگ مرمریت از کارخانه و سایر سنگ های نما چه مواردی را لازم است در نظر بگیرید، اشاره خواهیم کرد.

چرا از سنگ در نمای بیرونی استفاده کنیم

از مهم ترین و اصلی ترین دلایلی که از سنگ نما ها استفاده می‌شود، این است که سنگ نما ها، ویژگی های ایده آلی برای ساختمان ها و صاحبین‌شان دارند. سنگ ها مستحکم هستند. معمولا رنگ و طرح خود را حفظ می‌کنند. امروز برای نمای ساختمان ها از کالکشن هایی متنوعی شیشه، سیمان، سرامیک و آجر استفاده می‌شود. با کمی دقت مشاهده خواهید کرد که در نمای ساختمان، از سنگ نما یا ترکیب سنگ نما با سایر مصالح دیگر بیشترین استفاده می شود. ساختمان هایی که نماهای سنگی دارند نسبت به سایر ساختمان ها ظاهر و نمای متمایزی دارند. چرا که استفاده از یک سنگ خوب، با طرح مناسب و رنگ مطلوب باعث می‌شود، یک ساختمان عادی به یک ساختمان لوکس و زیبا تبدیل شود.

فقط باید حواسمان هنگام خرید سنگ باشد، به گونه ای که سنگی مناسب با منطقه خود و مناسب شرایط آب و هوای منطقه ساختمان انتخاب کنیم.

خرید سنگ مرمریت از کارخانه

امروزه برای خرید سنگ به فروشگاه‌های حضوری و مجازی معتبر و قابل اعتماد مانند اصفهان سنگ باید رجوع کرد به همراه آشنایی و شناخت کامل از سنگ چراکه هر سنگ کاربرد خاص خود را دارد.  اگر در خرید اشتباهی صورت بگیرد ممکن است هزینه ی زیادی برای شما به بار بیاورد. خرید سنگ مرمریت از کارخانه با کیفیت عالی و قیمت مناسب یکی از دغدغه های خریداران و خواهان است. اگر میخواهید در کنار مشاوره رایگان برای خرید سنگ، بصورت مستقیم از کارخانه کافیست با اصفهان سنگ تماس بگیرید.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ