09130000627

627 1010 0319

سنگ تراورتن طرق چگونه سنگی است

استعلام فوری قیمت سنگ

سنگ تراورتن طرق، سنگ مناسب مناطق
سنگ تراورتن طرق یکی از انواع سنگ‌های تراورتن ایرانی است که محبوبیت بسیار زیادی در میان سازندگان ساختمانی دارد. به طور کلی سنگ‌های تراورتن از پرکاربردترین سنگ‌های ساختمانی به حساب می آید. و در این میان ترارورتن طرق نیز به دلیل مزایای فراوان توانسته است، به یکی از بهترین و پرطرفدارترین سنگ‌های تراورتن تبدیل شود. این سنگ از معادنی واقع در منطقه طرق از توابع شهرستان نطنز در استان اصفهان استخراج می‌شود.

رنگ‌های اصلی سنگ تراورتن طرق عبارتند از کرم روشن، سنگ کرم تیره، شکلاتی و بژ . که گه‌گاه رگه‌هایی به رنگ قهوه‌ای یا مشکی نیز بر روی آن دیده می‌شود.

کیفیت بالا و زیبایی منحصربه‌فرد این سنگ باعث شده تا در صورتی که خریدار به دنبال خرید سنگی به رنگ هایی مانند کرم، عسلی و نمونه‌هایی از این قبیل باشد. ابتدا تراورتن طرق را انتخاب کندو پس از آن از سنگ‌های مختلف دیگر را بررسی نماید. در واقع در سال‌های اخیر خرید و فروش سنگ‌ تراورتن طرق در مقایسه با دیگر سنگ‌های تراورتن از بازار بسیار خوبی برخوردار بوده است. ما در ادامه مقاله قصد داریم شما را بیشتربا این سنگ زیبا و پرطرفدار آشنا نماییم. لطفا با ما همراه باشید.

سنگ تراورتن طرق مناسب چه مناطقی است
سنگ تراورتن طرق مناسب چه مناطقی است


سنگ تراورتن طرق چگونه سنگی است؟


تراورتن طرق مانند دیگر سنگ‌های تراورتن، یکی از انواع سنگ‌های رسوبی- آهکی و به‌جا مانده از رسوبات چشمه‌های آب گرم، غارها، رودخانه‌ها و… است که در طی سالیان متمادی تشکیل می‌گردد. بر روی سطح این سنگ‌معمولا حفره‌های متعددی در شکل‌ها و ابعاد گوناگون دیده می‌شود. که ناشی از گازهایی بوده که  به تدریج از این نوع سنگ خارج می‌شوند.

 این حفره‌ها در ایجاد مقاومت بالای سنگ تراورتن طرق در برابر سرما و گرما، فشار، سایش و… سهم به‌سزایی داشته و به علاوه موجب چسبندگی خوب این نوع سنگ با ملات نیز می‌گردد. اما در مقابل، وجود این حفرات باعث جذب آب بسیار زیادی شده که می‌تواند یکی از اصلی‌ترین نقاط ضعف سنگ تراورتن طرق به شمار رود. اما در حال حاضر با فرآوری های متعددی که بر روی سنگ تراورتن صورت میگیرد این ایراد نیز رفع شده است و سنگ های طبیعی فراوری شده کنونی که در بازار عرضه می شوند، ضد آب محسوب می شوند.

تراورتن طرق در برخی از موارد دارای رگه‌های متعددی با ظاهری متفاوت و  به رنگ قهوه‌ای یا کرم وسفید و… است. که هرچقدر تعداد آن‌ها زیادتر باشد، نشان‌دهنده وجود ناخالصی بیشتر در آن و درنتیجه مقاومت کمتر سنگ در آن نواحی است.

ویژگی‌های مهم سنگ تراورتن طرق
ویژگی‌های مهم سنگ تراورتن طرق


ویژگی‌های مهم سنگ تراورتن طرق


زیبایی چشم‌نواز
تراورتن طرق یکی از سنگ‌های لوکس و مدرن با طیف رنگی بسیار جذاب و منحصربه‌فرد است که نمای بسیار زیبایی به ساختمان می‌بخشد.
صیقل پذیری بالا
این سنگ از ساب‌پذیری بسیار خوبی برخوردار بوده و به راحتی می‌تواند به درجه بالایی از شفافیت و درخشندگی برسد.


مقاومت بالای سنگ تراورتن طرق در برابر تغییرات آب‌وهوایی و نور خورشید


یکی از مزایای استفاده از سنگ طرق، مقاومت در برابر گرما، سرما، انواع تغییرات آب‌وهوایی و همچنین نور خورشید است. یعنی زمانی که در معرض نور مستقیم نور خورشید قرار بگیرد، تغییر رنگی بر روی سنگ ایجاد نمی شود.در نتیجه این سنگ برخلاف دیگر سنگ‌های ساختمانی بهترین گزینه برای تزئین نمای خارجی ساختمان خواهد بود.


عایق صوت و حرارتی بودن سنگ طرق


تراورتن طرق مانند دیگر سنگ‌های تراورتن در برابر صوت و حرارت عایق بسیار مناسبی می باشد. و به راحتی اجازه ورود و خروج سر و صدا یا گرما و سرما را نمی‌دهد.
مقاومت فشاری و سایشی بسیار خوب
این سنگ در مقابل فشار و سایش کاملا مقاوم و مستحکم است.


مقاوم در برابر باران‌های اسیدی


سنگ تراورتن طرق برخلاف تعدادی از سنگ‌های ساختمانی مانند سنگ مرمر و مرمریت، در مقابل باران‌های اسیدی مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد.

کاربردهای سنگ تراورتن طرق
کاربردهای سنگ تراورتن طرق


کاربردهای سنگ تراورتن طرق


نمای خارجی ساختمان
کاربرد در نمای خارجی ساختمان را می‌توان اصلی‌ترین و رایج‌ترین موارد استفاده از سنگ تراورتن طرق دانست. در واقع از آن‌جایی که این سنگ در برابر تغییرات جوی، باران‌های اسیدی و نور خورشیدمقاومت بسیار خوبی دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزئین نمای خارجی ساختمان در نظرگرفته می‌شود.


نمای داخلی ساختمان


طرح و رنگ‌های متنوع و بسیار لوکس تراورتن طرق باعث شده، تا طراحان دکوراسیون برای تزئین دیواره‌های داخلی ساختمان از جمله بخش‌هایی از دیوار سالن پذيرايی، دیواره‌های آشپزخانه و… از این نوع سنگ استفاده نمایند.
پوشش قاب آسانسور
این سنگ به دلیل رنگ‌های زیبا و جذابیت بالا می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای تزئین قاب آسانسور در یک ساختمان باشد.


پله و سنگ پله


اگرچه این لحاظ فنی استفاده از سنگ تراورتن طرق برای پوشش پله چندان توصیه نمی‌شود. اما کاربرد آن در مکان‌های کم تردد و همچنین تزئین دیواره پله می‌تواند ظاهر بسیار چشمگیر و زیبایی را ایجاد نماید.


قاب اطراف در و پنجره ساختمان


استفاده از سنگ تراورتن طرق به عنوان قاب اطراف در و پنجره، به ویژه در صورتی که نمای اصلی ساختمان به رنگ روشن‌ و به ویژه سفید باشد. بسیار رایج بوده و نمایی منحصربه‌فرد ایجاد خواهد کرد.


چرا سنگ تراورتن طرق برای مناطق سردسیر و کوهستانی مناسب است؟


یکی از نکاتی که در سال‌های اخیر در خصوص سنگ‌ تراورتن طرق مورد توجه قرار گرفته است، تناسب استفاده از این نوع سنگ در مناطق سرد و کوهستانی است. همه شما می‌دانید که نواحی کوهستانی همواره در معرض باد، طوفان، بارش‌های مختلف و سرمای نسبتا زیاد به ویژه در فصول سرد سال قرار دارند. به همین دلیل وجود مصالحی که بتوانند استحکام و مقاومت بالایی داشته، گرمای درونی ساختمان را حفظ کرده و در عین حال در برابر نور خورشید نیز به هیچ عنوان دچار تغییر رنگ و حالت نشوند، امری بسیار مهم و ضروری است.

 سنگ تراورتن طرق یکی از مصالحی است که علاوه بر زیبایی و جذابیت بالا، در عین حال می‌تواند گرمای درونی ساختمان را در مواقعی که سرمای بسیار شدیدی بیرون را احاطه کرده است، حفظ نماید.

و همچنین گرمای منتشر شده ناشی از تابش نور خورشید در طول روز را نیز تا شب‌هنگام و زمانی که درجه حرارت هوا به پایین‌ترین میزان خود می‌رسد، محفوظ نگاه دارد.


خرید سنگ تراورتن طرق


در هنگام خرید سنگ تراورتن طرق بهتر است موارد متعددی مدنظر قرار گیرند، که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
ارزیابی کیفیت سنگ
حصول اطمینان از کیفیت مناسب سنگ و آن چیزی که مدنظر شما قرار دارد، اهمیت بسیار زیادی دارد. و بهتر است قبل از خریدسنگ، به طورکامل از نظر رنگ، میزان رگه‌ها، وجود ترک و… مورد بررسی واقع شود.

کاربردهای سنگ تراورتن طرق
کاربردهای سنگ تراورتن طرق


قیمت سنگ طرق


پیش از خرید سنگ تراورتن طرق بهتر است، قیمت  انواع مختلف آن در فروشگاه‌های مختلف استعلام شود. اما بهترین مرکز خرید مستقیم نما تراورتن طرق ، اصفهان سنگ می باشد.


چگونگی ضمانت از سنگ


اینکه فروشنده سنگ چه نوع ضمانت و تا چه مدت زمانی را برای خریدار در نظر گرفته است، قبل از خرید اهمیت نسبتا زیادی دارد.


نحوه حمل و ارسال سنگ


با توجه به آنکه نحوه حمل و ارسال سنگ به میزان و وزن بار بستگی دارد. لازم است سنگ حتما با وسیله مناسب حمل شده تا از ورود هرگونه آسیب به آن جلوگیری گردد.

به عنوان مثال وسایل حمل‌ونقل سنگ با توجه به مقدار آن از وانت بار، نيسان، خاور گرفته تا خاور، کامیون تک، ایسوز و کامیون جفت متغیر خواهند بود.


قیمت سنگ


قیمت سنگ تراورتن طرق نیز مانند هر نوع محصول دیگر ناشی از فاکتورهای متعددی است که این فاکتورها عبارتند از:


رنگ‌ سنگ


در حالت کلی هرچقدر رنگ سنگ تراورتن طرق ‌روشن‌تر باشد به مراتب قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود. اما در نوع شکلاتی آن، این قضیه کاملا برعکس بوده و رنگ‌ تیره‌تر آن‌ معمولا گران‌تر است.


موج‌دار یا بی موج بودن سنگ


تراورتن طرق دارای دو نوع موج‌دار و بی موج است.که هر چقدر سنگ دارای موج کمتری بوده و منظم‌تر باشد، به نسبت قیمت بالاتری دارد.


کیفیت فرآوری سنگ


هرچقدر فرآوری سنگ‌ با دستگاه‌های مدرن و پیشرفته‌تر و مواد با کیفیت‌تری انجام شود. متعاقبا هزینه خرید سنگ‌ نیز بیشتر خواهد بود.

در واقع در هنگام فرآوری، سنگ به سورت‌های مختلف تقسیم‌بندی می شود. که سورت سوپر از بالاترین کیفیت برخوردار است. و سورت درجه دو از پایین‌ترین قیمت برخوردار است.

انواع سورت های مختلف سنگ تراورتن طرق

سنگ تراورتن طرق کد 100

تراورتن کد 101

سنگ طرق کد 102

سنگ طرق کد 104

تراورتن کرم کد 105

کد 109 تراورتن کرم روشن


محل خرید سنگ


برخلاف باور عموم اینکه سنگ از کجا خریداری شود، تاثیر زیادی در میزان قیمت آن‌ خواهد داشت. به عنوان مثال خرید بدون واسطه از کارخانه‌های معتبر، علاوه بر ایجاد حصول اطمینان از کیفیت سنگ، بسیار ارزان‌تر  و به‌صرفه‌تر از خرید از فروشگاه‌هایی است که خود به عنوان واسطه عمل می‌کنند.

خرید سنگ طرق


سنگ تراورتن یکی از سنگ‌های ساختمانی بسیار محبوب و پرکاربرد در داخل و خارج از ایران است. این سنگ معادن بسیار متعددی در کشور ایران داشته و یکی از پرکاربردترین و مورد توجه‌ترین آن‌ها نیز سنگ تراورتن طرق است. سنگ طرق از معادن منطقه طرق در شهرستان نطنز استخراج میشود. و مزایای فوق‌العاده آن باعث شده تا مورد توجه بسیاری از معماران ساختمانی قرار گیرد.

 رنگ‌بندی متنوع و زیبای آن، درخشندگی فوق‌العاده، عایق صوت و حرارت بودن، مقاومت در برابر تغییرات آب‌وهوایی و نور خورشید و مقاومت فشاری و سایشی مناسب این سنگ موجب شد. تا روزبه‌روز بر تعداد طرفداران آن افزوده شود. و به علاوه بهترین انواع آن نیز به سایر کشورها صادر میشود. و در آن‌جا نیز طرفداران خاص خود را پیدا کند.

کاربردهای مختلف و بسیار زیادی برای سنگ تراورتن طرق ذکر شده است. از جمله تزئین نمای داخلی و خارجی ساختمان، پوشش پله و سنگ پله، ساخت قرنیز، استفاده به عنوان قاب آسانسور و تزئین قاب اطراف در و پنجره ساختمان نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن میباشد. و میزان خرید این سنگ را در سال‌های اخیر به طرز شگفت‌آوری افزایش داده است.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ