09130000627

627 1010 0319

سنگ مناسب دیوار

استعلام فوری قیمت سنگ

سنگ دیوار به عنوان یک پوشش دیوار با سنگ‌های طبیعی میباشد. استفاده از سنگ در دیوار در سال‌های اخیر رایج تر شده است.سنگ ها در دسته پرفروش‌ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی می باشند. اگرچه در حال حاضر مصالح متعددی مانند آجر، سنگ مصنوعی، شیشه، سرامیک و… برای تزئین نما و دیوار انواع ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما سنگ طبیعی به دلیل زیبایی فراوان و مزایای متنوع دیگر مانند دوام طولانی و استحکام فراوان همچنان مانند سال‌های گذشته، در این مورد از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است.

در این مقاله از اصفهان سنگ مرکز خرید سنگ نما می خواهیم علاوه بر اینکه راهنمای جامعی از خرید سنگ نما و دیوار دهیم درصدد ارتقا دانش جمعی نیز هستیم. برای خرید سنگ نما و یا اطلاع از قیمت سنگ با شماره های زیر تماس بگیرید.

استفاده از سنگ برای دیوار

 به طور کلی سنگ دیوار، چه دیوارهای داخلی و چه دیوارهای خارجی، سهم به‌سزایی در ایجاد ظاهری زیبا برای ساختمان دارد. در این بین سنگ طبیعی می‌تواند با ایجاد نمایی منحصربه‌فرد نقش پررنگی را در این خصوص ایفا نماید.

بدون نصب تابلوها و دیوارکوب‌های زیبا و لوکس و یا انواع سنتی و کلاسیک آن سنگ های دیوار می‌تواند ظاهری منحصربه‌فرد در فضای داخلی ساختمان ایجاد نماید. سنگ‌های طبیعی نیز قادر به ایفای چنین نقشی خواهند بود. دیوارهای خارجی نیز با نصب سنگ طبیعی می‌توانند به نمایی بسیار زیبا مبدل شده و کل محیط را تحت تاثیر قرار دهد.

دیوارهای خارجی ساختمان
سنگ دیوارهای خارجی ساختمان


دیوارهای خارجی ساختمان


منظور از دیورارهای خارجی بیشتر، نمای خارجی ساختمان است. که سنگ نمای ساختمان، به نوعی نشان‌دهنده هویت ساختمان می باشد. پوشش دیواره ساختمان بدون تردید تاثیر به‌سزایی در زیبایی ساختمان و علاوه بر آن منطقه‌ای که بنا در آن‌جا قرار گرفته است، خواهد داشت.

سنگ طبیعی یکی از انواع مصالحی است که علاوه بر  ایجاد ظاهری زیبا، به دلیل استحکام و مقاومت بالا و دوام طولانی، محافظ بسیار خوبی نیز برای بنا شمار می‌رود. امروزه سنگ تراورتن بیشترین کاربرد را در تزئین نمای ساختمان داشته و فروش بسیار زیادی دارد.


سنگ دیوار حیاط


در بسیاری از موارد برای سنگ‌دیوار حیاط نیز از انواع سنگ دیوار طبیعی استفاده می‌شود. در این صورت نیز بهتر است از سنگی مانند تراورتن که در برابر تغییرات آب‌وهوایی مقاومت بالایی از خود نشان داده و چسبندگی خوبی با ملات دارد، استفاده گردد.


سنگ دیوار پارکینگ


دیوار پارکینگ به ویژه در مکان‌هایی مانند پارکینگ هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز تجاری یکی از فضاهایی است که توجه افراد را به سمت خود جلب می‌نماید. در نتیجه استفاده از سنگ‌های زیبا به ویژه رنگ‌های روشن، تاثیر زیادی در زیبایی و همچنین بزرگتر به نظر رسیدن محل خواهد داشت.


دیوارهای فضای داخلی ساختمان

فضاهای داخلی، فضاهایی است که کمتر در معرض تغییرات جویی و رطوبت و فشار قرار دارد.


سنگ‌ دیوار هال و پذیرایی


دیوارهای سالن پذیرایی نقش مهمی در دکوراسیون داخلی منزل دارد. اهمیت آن در زیبا به نظر  رسیدن یا روشن و بزرگ‌ جلوه دادن محیط بسیار چشمگیر است.در گذشته نیز استفاده از سنگ دیوار به خصوص استفاده از سنگ‌های طبیعی برای سالن و هال و پذیرایی رواج دارد. و امروز نیز شاهد استفاده گسترده‌ای از سنگ به عنوان پوشش دیوار هستیم که کماکان روزبه‌روز نیز بر تعداد آن افزوده می‌شود.


سنگ دیوار آشپزخانه


آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که علاوه بر تردد زیاد افراد خانواده و گذراندن بخش زیادی از زمان بانوان خانه‌دار در آن، نمای آن از سالن پذیرایی نیز مشخص است. و در معرض دید میهمانان قرا می‌گیرد.  به همین دلیل استفاده از سنگ‌های زیبا و متناسب با دکوراسیون و در کنار آن مقاوم در برابر حرارت، ضربه، سایش و مواد شوینده از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.


سنگ دیوار سرویس‌های بهداشتی


امروزه یکی از مصالح رایج در پوشش دیوارهای سرویس‌های بهداشتی، سنگ طبیعی است. در این مورد استفاده از سنگ‌هایی که آب کمی را جذب میکند. و در مقابل مواد شوینده مقاوم هستند و نگهداری و نظافت آسانی دارند، بسیار مهم است.

در بالا به کاربرد سنگ های ساختمانی در داخل و خارج ساختمان اشاره کردیم.


پوشش دیوار با سنگ‌های مکعبی


از میان انواع سنگ دیوار می‌توان سنگ مکعبی شکل برش میخورد. سنگ های اینچنینی با نام سنگ گیوتین یا سنگ قیچی نیز شناخته می‌شود. سنگ گیوتین معمولا در ابعاد مستطیل و مکعبی در ابعاد و ضخامت های گوناگون توسط دستگاه‌های مجهز و پیشرفته طراحی شده و در نهایت وارد بازار و آماده نصب می‌گردند.

اگرچه استفاده از سنگ مکعبی شکل در نمای بیرونی ساختمان نیز منعی ندارد. اما بیشترین کاربرد آن را می‌توان در قسمت سالن پذیرایی، لابی هتل‌ها، فضای داخلی مراکز تجاری و بخش‌هایی از فضای داخلی رستوران‌ها دانست. این نوع سنگ معمولا از سنگ‌هایی مانند تراورتن، مرمریت و تراونیکس به دست می‌آید. و در نتیجه دارای طرح و رنگ‌های متنوعی بوده و به راحتی می‌توان، میان این سنگ با سایر اجزای دکوراسیون هماهنگی ایجاد نمود. قیمت این سنگ نیز به عوامل متعددی مانند نوع سنگ، طرح و رنگ و تجهیزات استفاده شده در فرآوری آن بازمی‌گردد.


پوشش دیوار با سنگ‌های طبیعی آنتیک


سنگ‌ طبیعی آنتیک که با نام‌های گیوتین یا سنگ ‌دکوراتیو نیز شناخته می‌شود. معمولا در ابعاد کوچک مانند عرض تقریبا ۵ سانتی و طول های متفاوت تولید و عرضه می‌شوند. این نوع سنگ یا یک برش کامل از سنگ طبیعی بوده و یا فرآوری قطعات شکسته و سنگ‌های خرده است.

سنگ‌های آنتیک معمولی از انواع سنگ‌های مختلف ساخته میشوند. اما بیشترین تولیدات سنگ آنتیک به ترتیب مربوط به سنگ‌های تراورتن، مرمریت و مرمر است.

هر کدام از این سنگ‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. اما در صورت استفاده سنگ آنتیک در فضای خارجی، بهترین و مناسب‌ترین گزینه سنگ تراورتن خواهد بود. سنگ آنتیک در فضای داخلی ساختمان بیشتر در محوطه پشت تلویزیون و شومینه، فضای بین کابینتی و لابی هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

از مزایای این نوع سنگ می‌توان به قیمت مقرون به‌صرفه آن، تنوع طرح، رنگ و کیفیت مناسب، نصب و اجرای آسان،کاربری در قسمت‌های مختلف ساختمان حتی در فضاهای دارای قوس و انحنا مانند ستون‌ها اشاره کرد. معایب آن نیز  عبارتند از جذب چربی و آلودگی در صورت عدم استفاده از رزین بر روی آن، جذب گرد و غبار در سنگ‌های متخلخل و مواردی از این قبیل.

پوشش دیوار با سنگ‌های طبیعی خاکی


برای معرفی انواع سنگ‌دیوار در یک تقسیم‌بندی می‌توان به سنگ‌های خاکی که با نام پودر سنگ‌ و خاک سنگ نیز شناخته می‌شوند، اشاره کرد. خاک سنگ یا پودر سنگ به دو روش طبیعی و صنعتی قابل دست‌یابی است. در روش صنعتی از دستگاه‌های سنگ‌شکن و سنگ‌تراش استفاده میشود. و در روش طبیعی لایه‌های مختلف زمین‌شناختی بر اثر سایش بر روی یکدیگر، موجب به وجود آمدن خاک سنگ می‌شوند. کارایی و ویژگی‌های این پودر سنگ‌ها نیز وابسته به این است که خاک سنگ از چه نوع سنگی به دست آمده باشد.

به عنوان مثال پودرهای به دست آمده از سنگ‌ گرانیت همان ویژگی‌های گرانیت را داشته و با خاک سنگ‌های مرمریت متفاوت است. پودر یا خاک سنگ به سه دسته پودر سنگ سوپر، پودر سنگ سفید و پودر سنگ‌ رنگی تقسیم می‌شود. خاک سنگ‌ها مصارف متعددی دارند که یکی از آن‌ها کاربرد تزئینی و ساخت مصنوعات سنگی است. در برخی از دکوراسیون‌ها از خاک سنگ‌های رنگی یا سفید برای تزئین دیوار ساختمان استفاده می‌کنند. و از این طریق ظاهری بسیار متفاوت و در عین حال زیبا ایجاد می‌نمایند.


پوشش دیوار با سنگهای طبیعی معدنی/غنی


سنگ‌های طبیعی معدنی و غنی به آن دسته از سنگ‌هایی گفته می‌شود که از اعماق زمین استخراج میشود. و بخش بسیار زیادی از آن‌ها گران‌بها بوده و در رده سنگ‌های قیمتی قرار می‌گیرند. این نوع از سنگ‌ها طیف وسیعی از طرح و رنگ‌های مختلف را شامل میشود. و مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربرد آن‌ها نیز ساخت وسایل تزئینی و زیورآلات است.

کشور ایران از لحاظ وجود معادن سنگ‌های معدنی و غنی در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد. اگرچه کاربرد اصلی سنگ‌های معدنی ساخت زیورآلات و تزئینات است. اما بخشی از آن‌ها در تزئینات ساختمان‌سازی مانند پوشش دیوارهای داخلی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. هرچند به دلیل قیمت بسیار بالای این سنگ‌ها، کاربرد آن‌ها تنها در ساختمان‌های بسیار لوکس و مدرن و اماکن مذهبی مقدسی مانند حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه قابل توجیه است.


پوشش دیوار با سنگ‌های طبیعی رگه‌دار


سنگ‌های رگه‌دار به دو دسته سنگ‌های طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. تعداد زیادی از سنگ‌های طبیعی مانند مرمر، مرمریت، تراورتن و… می‌توانند به شکل رگه‌دار استخراج شده یا در مرحله فرآوری به این شکل درآیند. هرچند در بسیاری از اوقات سنگ‌های صاف و یک‌دست و بدون هر گونه رگه یا طرح، مورد استقبال سازندگان ساختمانی و خریداران واقع می‌شوند.

اما سنگ‌های رگه‌دار نیز طرفداران خاص خود را داشته و می‌توانند ظاهری بسیار زیبا و منحصربه‌فرد را در مکان‌های مختلف ایجاد نمایند. سنگ‌های رگه‌دار کاربردهای متنوعی مانند کف‌پوش فضاهای مختلف، سنگ‌ کابینت و کانتر آشپزخانه، پوشش دیوارهای داخلی و خارجی، پله و دیواره پله و…دارند. اما یکی از کاربردهای اصلی آن نیز تزئین دیوارهای داخلی و خارجی بنا است. شما با استفاده از سنگ‌های طبیعی رگه‌دار به راحتی می‌توانید دکوراسیون منزل یا مکان مورد نظر خود را از حالت ساده و یک‌دست خارج کرده و نمایی زیبا و خاص به آن ببخشید.


پوشش دیوار با سنگ‌های طبیعی لبه‌گرد


همان‌طور که می‌دانید و در اغلب موارد نیز مشاهده کرده‌اید اکثر سنگ‌های ساختمانی با لبه‌های تیز و چهارگوش مانند سنگ‌های اسلب، تایل و طولی تولید می‌شوند.

اما در این میان برخی از آن‌ها در مرحله لبه‌زنی که یکی از مراحل فرآوری سنگ‌های طبیعی است. با استفاده از سیستم‌های چرخ سنباده به شکل لبه‌گرد، نیمه گرد و اریب در می‌آیند. این نوع سنگ‌ها اغلب به عنوان سنگ پله مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما با توجه به سلیقه افراد مختلف ممکن است کاربردهای متنوع دیگری مانند تزئین دیوارهای داخلی و خارجی، پوشش ستون و سرستون‌ها و… نیز داشته باشند.

 سنگ لبه‌گرد می‌تواند از انواع سنگ‌ دیوار، مانند سنگ تراورتن، مرمر، مرمریت، گرانیت و… ساخته شود و درنتیجه ویژگی‌های خاص آن‌ها را دارا باشد. این نوع سنگ‌ها می‌توانند ظاهری منحصربه‌فرد را در ساختمان ایجاد نموده و بر جذابیت فضا و طراحی دکوراسیون بیفزایند. در نتیجه سنگ‌های لبه‌گرد معمولا مورد استقبال طراحان دکوراسیون قرار می‌گیرند.


استفاده از سنگ طبیعی در ساختمان سازی

امروزه استفاده از سنگ‌های طبیعی در بخش‌های مختلف ساختمان‌سازی از جمله پوشش دیوار، پوشش کف و… رواج گسترده‌ای پیدا کرده و مورد توجه اکثر سازندگان ساختمانی قرار گرفته است. سنگ‌های طبیعی به دلیل زیبایی فراوان و مزایای دیگری مانند دوام و طول عمر بالا، مقاومت و استحکام مناسب، با وجود قیمت نسبتا بالاتر در مقایسه با مصالحی همچون آجر و سرامیک، معمولا در صدر لیست خرید مصالح ساختمانی قرار دارند. امروزه برای پوشش سطح دیوار نیز از انواع سنگ‌ دیوار مانند سنگ‌های مکعبی، آنتیک، سنگ‌های طبیعی خاکی، سنگ معدنی، سنگ‌های رگه‌دار و لبه‌گرد استفاده می‌شود. که هر یک از آن‌ها می‌توانند جنس‌های مختلفی مانند تراورتن، گرانیت، مرمر، مرمریت و… را داشته باشند.

خرید سنگ نما از مرکز سنگ نما

 تزئین دیوار با استفاده از سنگ، تنها مختص نما و فضای بیرونی ساختمان نمی باشد. و در بسیاری از موارد برای پوشش دیوارهای داخلی مانند دیوار سالن پذیرایی، لابی هتل‌ها، آشپرخانه، دیواره پله، سرویس‌های بهداشتی و…نیز از سنگ‌های طبیعی زیبا استفاده می‌شود. در واقع اگرچه کاربر سنگ در فضای داخلی در مقایسه با مواد دیگری مانند رنگ، کاغذ دیواری و مواردی از این قبیل بسیار گران‌تر تمام می‌شود. اما مخاطبان خاص خود را داشته و به ویژه در میان طراحان داخلی از محبوبیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ