09130000627

627 1010 0319

راهنمای خرید سنگ تراورتن شکلاتی

استعلام فوری قیمت سنگ

سنگ شکلاتی از دسته سنگ هایی است که به عنوان سنگ نمای ساختمان و دکوراسیون داخلی و خارجی با ترکیب رنگ متریال های مشابه و غیر مشابه خودش توانسته محبوبیت زیادی کسب کند.

قیمت سنگ تراورتن شکلاتی به عوامل متعددی بستگی دارد. به طور کلی این سنگ یکی از انواع پرکاربرد سنگ‌های تراورتن به حساب می‌آید. امروزه سنگ‌ تراورتن علاوه بر کاربردهای متنوع، استفاده فراوانی در نمای ساختمان‌های مختلف داشته و به همین دليل به نام سنگ نما یا سنگ‌ نمای رومی و کلاسیک نیز شناخته می‌شود.

قیمت تراورتن شکلاتی

تراورتن شکلاتی در کشور ایران از معادن متعددی در نقاط مختلف کشور استخراج می‌گردد و قیمت هر کدام از آن‌ها نیز با توجه به کیفیت سنگ، نوع فرآوری و موارد مختلف دیگر تعیین می‌شود. در حال حاضر سنگ‌های تراورتن شکلاتی کاشان، یزد، طرق و تکاب از شهرت و محبوبیت زیادی در داخل و خارج از کشور برخوردار بوده و در بخش‌های مختلف ساختمان‌سازی از جمله نمای داخلی و خارجی، سنگ‌پله، کفپوش فضاهای گوناگون به‌ویژه رستوران‌ها، هتل‌ها و… و ساخت مصنوعات دکوراتیو کاربرد بالایی دارند.

خرید سنگ شکلاتی نما
قیمت و مشخصات سنگ شکلاتی نما


ویژگی‌های سنگ تراورتن شکلاتی


زیبایی و شفافیت منحصربه‌فرد
تراورتن شکلاتی از جمله سنگ‌های درخشنده و بسیار زیبا به شمار می‌رود که کاربرد آن در نمای ساختمان‌ها‌ به ویژه به صورت ترکیبی با رنگ‌های سفید و کرم، ظاهری لوکسی به ساختمان می‌بخشد.
مقاومت بالا در برابر تغییرات جوی
این سنگ مانند سایر سنگ‌های تراورتن در برابر تغییرات آب‌وهوایی به شدت مقاوم بوده و به راحتی دچار آسیب و تخریب نمی‌شود.
ساب‌پذیری عالی
سنگ‌ تراورتن شکلاتی به راحتی می‌تواند به درجه بسیار بالایی از شفافیت و درخشندگی برسد.
وزن پایین و چسبندگی خوب با ملات
این سنگ وزن نسبتا سبکی داشته و چسبندگی خوبی با ملات دارد. این دو ویژگی موجب می‌شود تا سنگ در جای خود استوار و محکم باقی بماند و با شما با پدیده‌ای به نام سقوط سنگ از ارتفاع مواجه نشوید.
نگهداری و نظافت آسان
از آن‌جایی که این سنگ ساب‌پذیری خوبی داشته و اصولا بسیار شفاف است، آلودگی را به راحتی جذب نمی‌کند و نظافت و نگهداری از آن نیز بسیار راحت است.
کاربرد سنگ تراورتن شکلاتی
نمای ساختمان
 یکی از اصلی‌ترین کاربردهای سنگ‌ تراورتن شکلاتی، نمای ساختمان است. مزایای معرفی شده  برای اين سنگ در پاراگراف قبل، همگی موجب می‌شوند تا استفاده از این سنگ در نمای ساختمان کاملا مناسب  و منطقی باشد.
سنگ فرش فضاهای مختلف
تراورتن شکلاتی به عنوان کف‌پوش فضاهای داخلی و خارجی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما باید توجه داشت که کاربرد این سنگ در مکان‌هایی توصیه می‌شود که تردد بالایی نداشته باشند.
سنگ پله و دیواره آن
این سنگ به عنوان سنگ‌ پله و پوشش دیواره آن نیز کاربرد نسبتا بالایی دارد و نمای بسیار زیبایی ایجاد می‌کند.
تزئین دیواره‌های داخلی و خارجی
استفاده از تراورتن شکلاتی برای بخش‌هایی از دیوارهای داخلی مانند دیوار پشت تلویزیون و شومینه و همچنین دیوارهای حیاط یا پارکینگ نیز مناسب خواهد بود.
ساخت مصنوعات سنگی
سنگ تراورتن شکلاتی به دلیل راحتی در صیقل دادن و برش، گزینه مناسبی برای ساخت مصنوعات سنگی به ویژه به صورت ترکیبی با سنگ‌های روشن‌تر خواهد بود.
انواع سنگ تراورتن شکلاتی
یکی از مهم‌ترین عواملی که در قیمت سنگ تراورتن شکلاتی تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت، نوع سنگ است. در حال حاضر سنگ تراورتن شکلاتی دارای معادن متنوعی در نقاط مختلف کشور بوده و هر کدام از آن‌ها نیز خصوصیات ظاهری مانند طرح و رنگ‌ و همچنین خصوصيات غیر ظاهری متعددی با یکدیگر دارند. به عنوان‌ مثال برخی از آن‌ها رنگ‌های تیره‌تری مانند رنگ‌ متمایل به قهوه‌ای داشته و  بعضی دیگر روشن‌تر هستند. همچنین در یک‌دست بودن یا نبودن سنگ، میزان مقاومت و استحکام و ساب‌پذیری آن نیز تفاوت‌های عمده‌ای در میان آن‌ها به چشم می‌خورد. همه این موارد در قیمت سنگ‌ تراورتن شکلاتی تاثیر به‌سزایی دارند، اما در کل باید به این نکته توجه داشت که قیمت این سنگ به دلیل وجود معادن متعدد داخلی و تولید انبوه آن‌ها کاملا مناسب و منطقی بوده و می‌تواند سلیقه‌های مختلفی را پوشش دهد. ما در ادامه به معرفی مشهورترين سنگ‌های تراورتن شکلاتی در ایران می‌پردازیم.


سنگ تراورتن شکلاتی کاشان
این نوع سنگ که گاهی با نام تراورتن شکلاتی آقامحمدی نیز شناخته می‌شود، در ردیف مرغوبترین و پرطرفدارترين سنگ‌های تراورتن شکلاتی ایران قرار می‌گیرد. معدن سنگ شکلاتی کاشان همان‌طور که از نام آن پيداست در شهرستان کاشان واقع شده و به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کاربردهای متعددی که دارد، در مدت زمان اندک توانسته به محبوبیت بالایی در میان سازندگان ساختمانی دست پیدا کند. این سنگ در دو نوع موج‌دار و بی‌موج و همچنین در برش‌های اسلب و تایل به  فرآوری می‌رسد.

قیمت تراورتن شکلاتی

 یکنواخت بودن رنگ این سنگ در کنار شفافیت بسیار بالا، مقاومت مناسب در برابر گرما، سرما و نور خورشید موجب شده تا استفاده از تراورتن شکلاتی کاشان در بخش‌های مختلف ساختمان به ویژه نمای بیرونی بنا افزایش قابل توجهی پیدا کند .امروزه کاربرد سنگ‌ تراورتن شکلاتی کاشان به خصوص به صورت ترکیبی با رنگ‌های سفید و کرم‌ برای تزئین نمای ساختمان‌های مختلف بسیار رایج بوده و نمای لوکس و مدرنی را ایجاد می‌نماید.
سنگ تراورتن شکلاتی یزد
تراورتن شکلاتی یزد با زمینه رنگی نسبتا تیره از معادنی واقع در دهستان دهشیر در شهرستان تفت از استان یزد استخراج شده و معمولا در دو نوع موج‌دار و بی‌موج  فرآوری می‌شود. رنگ‌ خاص و تیره این سنگ، آن را به گزینه‌ای پرطرفدار در میان سازندگان ساختمانی برای ساخت‌وساز بخش‌های مختلف بنا تبدیل کرده است. سنگ تراورتن شکلاتی یزد به دلیل داشتن ویژگی‌هایی مانند رنگ ثابت و بدون تغییر، قابلیت برش راحت و صیقل پذیری بالا، وزن سبک، مقاومت بسیار زیاد در برابر تغییرات جوی، سایش، نور خورشید و…، در سال‌های اخیر توانسته است به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سنگ‌های تراورتن به ویژه در طیف رنگی شکلاتی و قهوه‌ای تبدیل شود. بیشترین کاربرد این سنگ در نمای داخلی و خارجی ساختمان، پله و دیواره آن و همچنین سنگ‌فرش فضاهای مختلف است. ساخت مصنوعات دکوراتیو مانند کوبیک، گیوتین و… نیز با استفاده از این نوع سنگ جلوه کاملا متفاوتی ایجاد خواهد کرد.
سنگ‌ تراورتن شکلاتی طرق
تراورتن طرق رنگ‌های متنوعی مانند کرم، بژ، سیلور و شکلاتی را در برمی‌گیرد که تمامی آن‌ها از جمله رنگ شکلاتی طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده‌اند. قیمت سنگ‌ تراورتن طرق نسبتا مناسب و مقرون به‌صرفه بوده و قابلیت استفاده در پروژه‌های گوناگون با میزان بودجه‌ متفاوت را دارد. این سنگ نیز در دو گونه موج‌دار و بی موج فرآوری شده که نوع بی‌موج آن دارای محبوبیت بالاتری است. تراورتن شکلاتی طرق با توجه به میزان هاله و ناخالصی‌های آن، نوع برش، میزان ساب و رزین استفاده شده بر روی آن در سورت‌های متفاوتی دسته‌بندی می‌شوند. این سورت‌ها عبارتند از: سورت سوپر، ممتاز، درجه یک و درجه دو که قیمت سنگ با توجه به هر یک از آن‌ها تعیین خواهد شد، اما در کل هزینه خرید این سنگ در مقایسه با انواع مشابه خود بسیار مناسب است. تراورتن شکلاتی به عنوان یک سنگ پفکی و متخلخل شناخته می‌شود و به همین دلیل عایق صوتی و حرارتی خوبی به شمار می‌رود. در مقابل این تخلخل بالا موجب جذب فراوان آب نیز می‌گردد، که به نوعی عیب بزرگی تلقی شده و لازم است در بخش فرآوری سنگ مورد توجه ویژه‌ای واقع شود.
سنگ‌ تراورتن شکلاتی تکاب
شهر تکاب واقع در استان آذربايجان غربی یکی از مهم‌ترین معادن سنگ‌های ساختمانی، از جمله سنگ تراورتن در کشور ایران به شمار می‌آید. سنگ‌های استخراج شده از این معادن کیفیت بسیار بالا با زمینه رنگی متفاوتی داشته و به همین دلیل در ردیف سنگ‌های صادراتی نیز قرار می‌گیرند. تم رنگی تراورتن شکلاتی تکاب، از قهوه‌ای تیره تا روشن متغیر بوده و انتخاب مناسبی برای نمای ساختمان، کف‌پوش فضاهایی مانند رستوران، لابی هتل‌ها و…، محوطه‌سازی، راه پله و مواردی از این قبیل خواهد بود. از مزایای این سنگ می‌توان به درخشندگی بالا، سطح یک‌دست و مقاومت در برابر تغییرات آب‌وهوایی و  نور خورشید اشاره کرد. معایب آن نیز عبارتند از جذب رطوبت، مقاومت پایین در برابر مواد اسیدی، ضربه و خراش.تراورتن شکلاتی تکاب در گونه‌های موج‌دار و بی‌موج و انواع برش‌های اسلب، تایل و طولی به فرآوری می‌رسد و سورت‌های آن از سورت سوپر تا درجه یک و دو متغیر هستند.
قیمت سنگ تراورتن شکلاتی
قیمت سنگ تراورتن شکلاتی مانند دیگر سنگ‌های ساختمانی متاثر از عوامل متعددی است که ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
نوع سنگ شکلاتی
همان‌طور که بیان شد، سنگ‌های تراورتن شکلاتی به دلیل‌ داشتن کیفیت و ویژگی‌های متعدد، از لحاظ قیمت در یک دسته قرار نگرفته و قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن شکلاتی به دست آمده از معادن مختلف کاملا با یکدیگر متفاوت است.
چگونگی فرآوری  و سورت سنگ
نوع فرآوری صورت گرفته بر روی این سنگ، مانند میزان پیشرفته بودن دستگاه‌های برش و کیفیت مواد استفاده شده بر روی آن و در نهایت نوع سورت، قیمت سنگ‌ تراورتن شکلاتی را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد خواهد داد.
محل خرید سنگ
اگرچه ممکن است به ذهن بسیاری از افراد خطور نکند، اما مکانی که سنگ از آن‌جا خریداری می‌گردد در قیمت آن موثر است. به عنوان مثال از آن‌جایی که سنگ‌بری های متعددی در استان اصفهان قرار داشته و سنگ را بدون واسطه در اختیار شما قرار می‌دهند، قیمت سنگ‌ تراورتن شکلاتی اصفهان بسیار ارزان‌تر و مناسب‌تر از مکان‌های دیگر خواهد بود.
جمع‌بندی
سنگ تراورتن یکی از انواع سنگ‌های ساختمانی است که به دلیل تنوع طرح و رنگ بالا، استحکام و مقاومت مناسب، وزن سبک و برطرف شدن عیوب آن با استفاده از تکنولوژی، در سال‌های اخیر محبوبیت قابل توجهی کسب نموده است. یکی از رنگ‌های پرطرفدار این سنگ که اخیرا استقبال ویژه‌ای نسبت به آن صورت گرفته، رنگ زیبای شکلاتی است. از آن‌جایی که این رنگ‌ برای بسیاری از افراد جذابیت ویژه‌ای داشته و ترکیب آن با رنگ‌هایی مانند کرم و سفید نیز نمای فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند، در حال حاضر به عنوان یکی از پرفروش‌ترین سنگ‌های تراورتن معرفی می‌شود. قیمت سنگ تراورتن شکلاتی مانند سنگ‌های دیگر به عوامل متعددی بستگی دارد، اما ارزان‌ترین سنگ تراورتن شکلاتی را می‌توان از میان سورت‌های ضعیف‌تر و با کیفیت پایین‌تر تهیه نمود. به علاوه از میان انواع مختلف تراورتن شکلاتی، مانند تراورتن کاشان، یزد، تکاب، طرق و…، برخی از آن‌ها مانند تراورتن طرق قیمت نسبتا کمتری داشته و برای استفاده در پروژه‌های ساختمانی مختلف کاملا مناسب هستند.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ