09130000627

627 1010 0319

سنگ لایمستون چیست

استعلام فوری قیمت سنگ

سنگ ساختمانی لایمستون یکی از سنگهای ساختمانی مشابه سنگ چینی با خواص کامل سنگ است. سنگ ساختمانی لایم استون با ظاهر متفاوت و زیبایی است که به جرات می توان گفت ارزان تر از سایر سنگهای ساختمانی و دیگر نماهای متداول می‌باشد. اگر دنبال یک سنگ جذاب و صیقلی و زیبا با قیمت مناسب هستید، لایم استون پیشنهاد مناسبی برای شماست. قیمت مناسب سنگ لایم استون موجب جلب توجه بسیاری از معماران و مهندسین در بازار شده است. شایدبسیاری افراد آشنایی با این سنگ ساختمانی زیبا نداشته باشند. ولی لازم به ذکر است که  قیمت و زیبایی دو معیار مهم برای سازندگان و معماران در حوزه ی ساختمان سازی است، که سنگ لایمستون دارای این دو ویژگی است و انتخاب زیبا و مقرون به صرفه ای محسوب می‌شود.

سنگ لایم استون چیست

سنگ لایمستون از ماده معدنی کلیست تشکیل می‌شود. به نوعی در طبقه بندی سنگ های  آهکی و رسوبی قرار می‌گیرد. نسبت به سنگ های مرمریت و مرمر سبک تر است یعنی وزن کمتری نسبت به این دو سنگ دارد. از سویی دیگر مقاومت فشاری بالایی ندارد. و بخاطر جذب آب بالا و مقاومت فشاری پایین گزینه ی مناسبی برای نمای بیرون و سنگ فرش نیست. همچنین به عنوان جوان ترین سنگهای رسوبی هم شناخته می شود.

چرا لقب جوانترین سنگ رسوبی را به این سنگ می دهند؟ زیرا مدت زمان تشکیل شدن سنگ در مقایسه با دیگر سنگهای رسوبی کمتر است. سنگ های لایم استون موجود در ایران اکثرا تناژ های رنگی روشنی دارند. تنها سنگ ساختمانی لایم استون سیلور بوژان رنگی تیره دارند. این سنگ ها با پیشرفت علم نانو تکنولوژی توسط نانو در مقابل جذب آب مقاوم شده اند و اگر لایم استون با نانو پوشش داده شود با توجه به اینکه  قیمت  سنگ لایم استون نسبت به سنگ های تراورتن سفید مناسب تر است  میتوان در نمای ساختمان هم از لایم استون استفاده نمود.  ولی بطور کلی سنگ های لایم استون برای پوشش داخلی ساختمان بکار می رود.

ویژگی های سنگ لایمستون
بهترین سنگ لایمستون کدام است

ویژگی سنگ لایم استون

-مقاومت فرسایشش پایین است به این معنی که ( عمر کوتاه سنگ و استخراج سریع‌تر این سنگ علتی است که مقاومت فرسایشی کمتری داشته باشد)

-در برابر ضربه، سایش، لوازم تیز و … به آسانی آسیب دیده و تکه می‌شود.

-جذب آب بسیار بالای سنگ لایمستون ( به دلیل ماهیت آهکی داشتن)

مزایای استفاده از سنگ لایسمتون

-لک‌پذیری بالا (این ویژگی محدود کننده لایمستون است که می‌تواند در طولانی مدت از زیبایی آن بکاهد و کاربرد آن را محدود تر کند معمولا نباید از این سنگ در محل‌های پر رفت و آمد استفاده کرد)

-رنگ زمینه یکدست، روشن و بسیار زیبایی دارد (سنگ‌های طبیعی در رنگ‌های روشن و تیره در بازار موجود هستند. اما معمولاً این سنگ‌های روشن هستند که در بازار رقابتی سهم بیشتری را دارند و جذابیت سنگ لایمستون به روشن بودن آن است)

-قیمت پایین این سنگ نیز می‌تواند مزیتی نسبت به دیگر سنگ‌های ساختمانی باشد ( قیمت مناسب گزینه‌ای ایده آل برای ساختمان سازها است.

-سنگ آهک رسانای عالی گرما است. این بدان معناست که فضای داخلی ساختمان بسیار خنک تر خواهد بود. این نه تنها با پایین نگه داشتن قبوض برق برای محیط

سنگ لایم استون عمر کوتاه تری را در زمین می گذراند. استخراج زودتر سنگ لایمستون باعث می شود. این سنگ از مقاومت فرسایشی کمتری برخوردار شود. این بدین معناست که در برابر ضربه، سایش، برخورد با لوازم تیز، … به راحتی خرد شود. علاوه بر این چون درصد بیشتری از ساختار سنگ لایمستون از مواد آهکی می باشد، جذب آب بسیار بالایی دارد. اما رنگ زمینه یکنواخت، روشن و بسیار زیبایی دارد.از ویژگی های خوب دیگر این سنگ می توان به قیمت کمتر آن در مقایسه با دیگر سنگهای ساختمانی اشاره کرد.

کاربردهای سنگ لایمستون
سنگ لایمستون را از کجا بخریم

کاربرد سنگ لایم استون

 به علت نوع ترکیبات این سنگ، لایمستون مناسب برای بکارگیری در پوشش های داخلی ساختمان است و ابدا گزینه ی مناسبی برای استفاده در بخش های بیرونی ساختمان نیست. این سنگ را  نمی‌توان در هر فضایی استفاده کرد مثلا این سنگ  هیچ عنوان کاربردی در بکار گیری  از آن برای پله وجود ندارد. چون پله‌ها محل رفت و آمد بسیار هستند و این سنگ مقاومت فشاری مناسب پله را ندارد. و معمولا از این سنگ در فضاهایی استفاده ‌می‌کنند که در معرض رطوبت یا آب نباشد. این سنگ اگر فراوری مناسبی داشته باشد و حفرات ان با رزین پوشش داده شود می‌توان در صورت نیاز در نمای پشت ساختمان نیز استفاده کرد. به صورت کلی نباید در فضای استفاده شود که امکان وجود ضربه به سنگ وجود داشته باشد.

معمولا کاربرد لایمستون در جداره راه‌پله‌ها، دیواره‌ها پارکینگ و نمای داخلی استفاده می‌شود. سنگ لایم استون را به دلیل جذب آب بالا و مقاومت فرسایشی کم، نمی توان در هر مکانی به کار برد. این سنگ را باید در قسمت هایی از ساختمان استفاده کرد که آبریز کمتری دارد، تردد کمتری انجام می شود و در برابر ضربه هم قرار نمی گیرد. مانند استفاده در دیوار های داخلی ساختمان و یا دیوار های راه پله. البته با پیشرفت علم، سنگ لایمستون را در کارخانه با ماده ای پوشش می دهند، که این ماده مقاومت سنگ را افزایش می دهد. به حدی که می توان این سنگ را در نمای خارجی استفاده کرد ولی باز هم گزینه ی مناسبی برای بخش های بیرونی ساختمان نیست

سنگ لایمستون که در صنعت ساختمان سازی به دلیل ظاهر شیک و تطبیق پذیری‌اش شهرت دارد، تقریباً برای هر چیزی از کف، دیوار، میز تا ستون، شومینه و محوطه سازی قابل استفاده است. به دلیل کاربردهای متنوع آن، استفاده از سنگ لایمستون آسان‌تر و کم هزینه‌تر است، زیرا  مهندسین را از نیاز داشتن  به تامین کنندگان و تجارت های  متعدد،  بی نیاز می کند .

خرید سنگ ترامیت از اصفهان
خرید سنگ ترامیت ارزان قیمت

خرید سنگ لایم استون

 فروشندگان و عرضه کنندگان زیادی در حوزه سنگ های ساختمانی در حال فعالیتند که این اکثرا خریداران  این حوزه را دچار سردرگمی کردن است اگر به دنبال یک جای معتبر و با قیمت مناسب هستید، اصفهان سنگ عرضه کننده مستقیم انواع سنگ های ساختمانی گزینه ی مناسب و قابل اعتماد برای خریداران است. میتوانید سنگ لایمستون و انواع سنگ های ساختمانی را با قیمت مناسب مستقیم و یا غیر مستقیم خریداری کنید

قیمت سنگ لایمستون سفید

قیمت سنگ یکی از مهمترین نکات حائز اهمیت در نظر ساختمان سازان می باشد. لایمستون در مقایسه با سایر سنگ‌ها با قیمت مناسب‌تری به فروش می‌رسد. این یکی از مهمترین ویژگی‌های لایمستون است که این سنگ را به یکی از گزینه‌های ایده‌آل برای ساختمان‌سازی تبدیل کرده است.

لایمستون سفید نیز مانند سایر سنگ‌های ساختمانی دارای قیمت‌های متفاوتی است. تغییرات نانویی و فراروی هایی که رو سنگ اعمال می‌شود مثل پایین آوردن ویژگی جذب آب روی قیمت لایمستون سفید تاثیر میگذارد بطور کلی عوامل زیادی در قیمت این سنگ تاثیر گذار است . چندین عامل این تفاوت در قیمت‌ها راتعیین می‌کنند.

کیفیت سنگ لایمستون

اولین عامل، کیفیت و مرغوبیت سنگ است. مسلما هرچه کیفیت سنگ لایمستون بیشتر باشد،  قیمت بیشتری هم خواهد داشت. رنگ و طرح سنگ نیز بر قیمت آن تاثیر گذار است. اگر طرح سنگ روشن‌تر و یکدست تر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. مورد و عامل بعدی که می‌تواند قیمت را تغییر دهد، میزان تخلخل سنگ است. هرچه یک سنگ متراکم‌تر باشد و حفره‌های داخلی آن کمتر باشد، قطعاً سنگ، قیمت بیشتری هم نسبت به طرح‌های متخلخل دیگر دارد. ابعاد سنگ نیز می‌تواند قیمت سنگ را افزایش یا کاهش دهد. هر اندازه که ابعاد یک سنگ بیشتر باشد هزینه تولید آن نیز بیشتر است. پس  قطعاً این عامل باعث می‌شود قیمت سنگ‌های بزرگتر نسبت به سنگ‌های کوچکتر بیشتر باشد. نوع آماده‌سازی سنگ و فرآوری آن نیز تعیین می‌کند که قیمت یک سنگ چقدر باشد .

سنگ لایمستون برای نما
سنگ لایمستون سفید برای نما

سنگ لایم استون برای نما

بطور کلی سنگ های لایمستون برای بخش های داخلی ساختمان استفاده می‌شود و لایمستونی که برای نما استفاده می‌شود با مواد مخصوصی نانو می‌شود، در غیر این صورت انتخاب مناسبی برای نما نیست. سنگ لایمستون یک سنگ رسوبی است و جذب آب بالایی دارد. اما می‌توان با استفاده از نانو، سنگ ی نما آن را در برابر رطوبت مقاوم کرد و در انواع نمای ساختمان‌ها از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع آن استفاده کرد.

یکی از ویژگی های خوب این سنگ سطح کاملاً یکدست و یکنواخت است و برای نمای ساختمان بسیار مناسب است. چراکه برخی از ساختمان‌ها باید دارای نمای صاف و بی‌نقص باشند و استفاده از سنگ لایمستون می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در نما سنگ لایمستون در بخش های گوناگونی بکار می رود، ازجمله اطراف پنجره‌ها، راه پله‌ها، قسمت‌های داخلی ساختمان و نمای ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بازار دیگر  لایمستون را با نام ترامیت نیز می‌شناسد  که دارای معادن زیادی در کشور می‌باشد. به همین خاطر قیمت آن بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

خرید سنگ لایم استون از کارخانه

قطعا قیمت خرید مستقیم سنگ از کارخانه نسبت به سنگ فروشی ‎های خورد بسیار پایین‎تر است، چرا که واسطه ‏ها حذف می‏‌شوند و قیمت نهایی کاهش چشمگیری خواهد داشت. همچنین در کارخانه‎‌ها به دلیل اینکه انواع محصولات سنگی به صورت عمده به فروش می‌رسند، قیمت‌ها بسیار کمتر از خورده فروشی‎‌ها در نظر گرفته می‌شوند. کارخانه‎ هایی که به فروش سنگ ساختمانی می‌‎پردازند. نسبت به خدماتی که ارائه می‌دهند، متفاوت هستند. اگر قصد دارید برای خرید سنگ ساختمانی به یکی از کارخانه ها مراجعه کردید ، قبل هردی به چند مورد توجه داشته باشید . اعم از کیفیت سنگ ، تنوع در رنگ و نوع سنگ ، معتبر بودن کارخانه، توجه داشته باشید

اگر به دنبال خرید مطمئن و مقرون به صرفه سنگ های ساختمانی هستید ما به شما اصفهان سنگ را پیشنهاد می‌دهیم . شما میتوانید به صورت مستقیم و غیر مستقیم انواع سنگ های با کیفیت ساختمانی را با قیمت مناسب خریداری کنید.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ