09130000627

627 1010 0319

استعلام فوری قیمت سنگ

قیمت سنگ تراورتن عباس‌آباد به عوامل متعددی بستگی دارد، اما به طور کلی باید گفت این نوع سنگ در مقایسه با سایر سنگ‌های تراورتن از قیمت بالاتری برخوردار است. سنگ تراورتن یکی از انواع سنگ‌های بسیار محبوب و پرکاربرد در ایران و سایر کشورها است. در سال‌های اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، عیوب این سنگ تا حد زیادی برطرف شده و توانسته جایگاه خود را به عنوان بهترین و مناسب‌ترین سنگ نما در صنعت ساختمان‌سازی تثبیت نماید.

 کشور ایران معادن زیادی از انواع مختلف سنگ‌های تراورتن را در اختیار دارد که هر کدام از آن‌ها ظاهر و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. سنگ تراورتن عباس‌آباد نیز یکی از این نوع سنگ‌ها است که از معادنی واقع در روستای نیمور شهرستان محلات از استان مرکزی استخراج می‌گردد. میزان بالای استخراج سنگ از این معادن و همچنین کیفیت بسیار خوب آن، سنگ‌ عباس‌آباد را به یکی از بهترين و مشهورترین سنگ‌های تراورتن ایرانی تبدیل کرده است.
پیشینه استفاده از سنگ تراورتن
اگر بخواهیم در مورد تاریخچه کاربرد سنگ‌ تراورتن صحبت کنیم، باید بگوییم که ریشه این سنگ به امپراتوری روم باستان بازمی‌گردد. به احتمال بسیار زیاد اولین کسانی که سنگ تراورتن را مورد استفاده قرار دادند، رومی‌ها بودند. زیرا بنای کلوسئوم در روم باستان، قدیمی‌ترین بنای تاریخی است که در ساخت آن از این نوع سنگ استفاده شده است. پس از آن اماکن دیگری نیز در روم و دیگر کشورها ساخته شد که در همه آن‌ها نیز سنگ‌ تراورتن به کار رفته و همین امر نشان‌دهنده محبوبیت این نوع سنگ‌ نزد مردمان باستان بوده است.

 علت آن نیز احتمالا به ویژگی‌های خاص سنگ تراورتن مانند استخراج راحت، قابلیت برش در ابعاد بزرگ، وزن پایین و چسبندگی خوب با ملات برمی‌گردد. واضح است که ویژگی‌های اين‌چنينی در زمانی که با پیشرفت علم و تکنولوژی روبه‌رو نبوده‌ایم، نظر معماران را به راحتی به خود جلب می‌کرده است. البته سنگ تراورتن همچنان بعد از گذشت سال‌های بسیار طولانی نیز طرفداران خاص خود را داشته و به ویژه در تزئین نمای ساختمان به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
سنگ تراورتن چیست؟
سنگ تراورتن یکی از انواع سنگ‌‌های رسوبی متخلخل بوده که در واقع حاصل رسوبات چشمه‌های آب گرم است. منبع رسوب‌گذاری این آب‌ها، گازهای موجود در آن است که در نهایت نیز منجر به تشکیل حفره‌های گوناگون بر روی سطح سنگ‌ می‌شود. کانی‌های تشکیل‌دهنده این نوع سنگ معمولا از جنس کربنات کلسیم هستند و هر چقدر عناصر محلول در آب کمتر و کمتر باشد، سنگ، رنگ‌ روشن‌تری دارد. در ادامه بهتر است در‌مورد فرآیند شکل‌گیری سنگ تراورتن نیز مطالبی را بیان نماییم. تراورتن در آب‌‌هایی تشکیل می‌شود که از میزان بالایی کربنات کلسیم، مواد آلی کم غلظت و PH بالاتر از ۸ برخوردار باشد. به علاوه باید در نظر داشت که درجه حرارت بالا و ارتفاع آن ناحیه بر کیفیت سنگ تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

رنگ‌ اصلی سنگ‌های تراورتن، سفید وکرم است و رنگ‌‌های دیگر می‌توانند ناشی از وجود آهن و اکسید منیزیم یا کربن باشد. رنگ‌های زرد، قرمز و قهوه‌ای ناشی از عناصری مانند اکسید منیزیم و آهن و رنگ‌های آبی، مشکی و طوسی متاثر از وجود کربن است.
سنگ تراورتن عباس‌آباد چه نوع سنگی است؟
تراورتن عباس‌آباد نیز مانند سایر سنگ‌های تراورتن  نوعی سنگ رسوبی آهکی و کاملا متخلخل است. زمانی که عملیات ته نشین شدن رسوب آب در غارها در حال شکل‌گیری است، این سنگ زیبا و منحصربه‌فرد به مرور زمان در معادن نیمور در استان مرکزی تشکیل می‌گردد. ترکیب شیمیایی اصلی سنگ تراورتن عباس‌آباد عبارت است از: کلسیم، استاگمتیت و استالاکتیت.

 در بسیاری از موارد رگه‌های بسیار خاص و زیبایی بر روی این سنگ خودنمایی می‌کند که می‌توان آن‌ها را ناشی از وجود ترکیباتی مثل آهن و کلسیم و ناخالصی‌های متعدد دیگر دانست. اگرچه ممکن است این رگه‌ها در صورت فرآوری نامناسب، به عنوان حساس‌ترین و شکننده‌ترین نقطه سنگ در نظر گرفته شوند و یا با سلیقه بسیاری از افراد هماهنگ نباشند، اما در اکثر  اوقات زیباترین قسمت سنگ تراورتن عباس‌آباد ‌را تشکیل می‌دهند. علاوه بر آنکه این رگه‌ها در سنگ‌هایی به رنگ روشن نیز جلوه بیشتری داشته و طرفداران زیادی را مجذوب خود می‌نماید.
ویژگی‌های سنگ تراورتن عباس‌آباد
ظاهر لوکس و منحصربه‌فرد
تراورتن عباس‌آباد معمولا در رنگ‌های روشن از جمله سفید، بژ و طلایی یافت شده و به دلیل کیفیت بسیار عالی، نمایی زیبا و لوکس به ساختمان می‌بخشد. همین امر یکی از دلایلی است که موجب بالا رفتن قیمت سنگ تراورتن عباس‌آباد می‌شود.
مقاومت بالا در برابر  تغییرات آب‌وهوایی
این سنگ مقاومت بسیار خوبی در برابر شرایط جوی مختلف داشته و به همین دلیل قابلیت استفاده در مناطق مختلف کشور را داراست.
عایق صوت و حرارت
تراورتن عباس‌آباد نیز مانند دیگر سنگ‌‌های تراورتن، به دلیل متخلخل بودن در برابر صوت و حرارت عایق خوبی به شمار می‌رود.
چسبندگی مناسب با ملات
چسبندگی خوب با ملات در کنار ظاهر زیبای این سنگ‌ موجب شده تا تراورتن عباس‌آباد گزینه مناسبی برای تزئین نمای ساختمان باشد.
مقاومت بالا در برابر سایش
این سنگ در برابر سایش مقاوم است و به راحتی دچار خط و خش نخواهد شد.
مقاومت کششی و خمشی بسیار خوب

این ویژگی باعث می‌شود تا  استخراج و فرآوری تراورتن عباس‌آباد به راحتی انجام گیرد.

کاربرد سنگ‌ تراورتن عباس‌آباد
نمای خارجی ساختمان
نمای خارجی ساختمان را به نوعی می‌توان اصلی‌ترین کاربرد سنگ تراورتن عباس‌آباد به شمار آورد. رنگ‌ روشن و ظاهر لوکس این سنگ در کنار چسبندگی بالای آن با ملات باعث شده تا مورد توجه بسیاری از معماران ساختمانی قرار گیرد.
نمای داخلی ساختمان
خرید سنگ‌ تراورتن عباس‌آباد در بسیاری از اوقات به منظور تزئین دیوارهای داخلی ساختمان صورت می‌گیرد. زیبایی و جلای این سنگ می‌تواند در ایجاد یک  فضای داخلی چشم‌نواز بسیار موثر باشد.
ساخت انواع مصنوعات سنگی و مجسمه
سنگ تراورتن عباس‌آباد علاوه بر ظاهر بسیار زیبا، صیقل پذیری بالایی هم دارد. در نتیجه این نوع سنگ در ساخت انواع مصنوعات سنگی مختلف و محوطه‌سازی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
پله و راه‌پله داخلی و خارجی ساختمان
زیبایی این نوع سنگ به ویژه رنگ سفید آن موجب شده تا میزان خرید سنگ تراورتن عباس‌آباد به منظور پوشش پله و دیواره آن افزایش قابل توجهی پیدا کند.
خرید سنگ‌ تراورتن عباس‌آباد
خرید سنگ تراورتن عباس‌آباد تحت تاثیر عوامل  متعددی است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
کیفیت فرآوری سنگ
تراورتن عباس‌آباد معمولا به صورت موج‌دار و بی موج، سابیده و چرمی به فرآوری می‌رسد. هر یک از این‌ مدل‌ها طرفداران‌ خاص خود را داشته، کاربردهای مختلف و قیمت متفاوتی نیز دارند. به عنوان مثال در نماهای کلاسیک و رومی معمولا از نمونه بی‌موج استفاده می‌شود و یا سنگ سابیده و پولیش خورده بیشترین کاربرد در تزئین نمای ساختمان و تولید انواع مصنوعات سنگی را دارد.
سورت سنگ
همان‌طور که می‌دانید سنگ‌های ساختمانی معمولا سورت‌‌بندی یا طبقه‌بندی می‌شوند. بهترین نمونه سنگ تراورتن عباس‌آباد از لحاظ کیفیت و سایر موارد در سورت سوپر واقع شده و پس از آن به ترتیب سورت‌های ممتاز، درجه یک و درجه دو قرار می‌گیرند. در هنگام خرید توجه به نوع سورت با در نظر گرفتن نوع کاربری سنگ اهمیت ویژه‌ای دارد.
نوع کاربری سنگ
اینکه سنگ قرار است در چه فضایی و به چه منظور مورد استفاده قرار گیرد، اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال در صورتی که قرار بر این باشد که از این سنگ در ساخت مجسمه و … استفاده کرد، خرید نوع چرمی تراورتن عباس‌آباد کاملا اشتباه بوده و حتما باید از نمونه ساب و پولیش خورده استفاده کرد.
قیمت سنگ تراورتن عباس‌آباد
قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن عباس‌آباد از موارد مختلفی نشأت می‌گیرد. در ابتدای امور می‌توان به چگونگی کیفیت سنگ اشاره کرد. هر چقدر سنگ از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، به همان میزان بر قیمت سنگ تراورتن عباس‌آباد نیز افزوده می‌شود. رنگ نیز از دیگر عواملی است که به نوعی تعیین‌کننده قیمت این سنگ خواهد بود. مثلا قیمت سنگ‌ تراورتن سفید بسیار بالاتر از سایر رنگ‌ها بوده و محبوبیت بیشتری هم دارد. همچنین از نوع سورت نیز در این مورد نباید غافل شد. سورت سوپر بالاترين و سورت درجه دو پایین‌ترین قیمت را خواهند داشت. در نهایت باید به این نکته توجه کرد که محل خرید سنگ هم تاثیر به‌سزایی در قیمت آن می‌گذارد. اگر به دنبال سنگ‌ عباس‌آباد ارزان و در عین حال باکیفیت هستید، لازم است خرید از کارخانه‌ها را جایگزین خرید از فروشگاه‌های واسطه نمایید.به علاوه به دلیل آنکه در حال حاضر شهرهای مختلفی در سطح کشور وجود دارند که در زمینه تولید و فرآوری سنگ‌ تراورتن عباس‌آباد فعالیت دارند، اینکه خرید از کدام شهر و کدام سنگ‌بری انجام گیرد، بسیار مهم است. به عنوان مثال به دلیل فعالیت عمده استان اصفهان در زمینه سنگ، قیمت سنگ عباس‌آباد اصفهان بسیار به‌صرفه و معقول‌تر خواهد بود.
جمع‌بندی
سنگ تراورتن عباس‌آباد یکی از انواع سنگ‌های تراورتن ایرانی بسیار محبوب و پرکاربرد است. در واقع خرید سنگ تراورتن عباس‌آباد در داخل و خارج از کشور طرفداران زیادی داشته و در سال‌های اخیر نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. این سنگ دارای طیف رنگی روشن بوده و کیفیت بسیار خوبی دارد، به همین دلیل می‌توان آن را در ردیف سنگ‌های زیبا و لوکس قرار داد. تراورتن عباس‌آباد علاوه بر ظاهر منحصربه‌فرد دارای ویژگی‌های متعدد دیگری مانند چسبندگی با ملات، مقاومت سایشی، کششی و خمشی، عایق صوت و حرارت و مقاوم در برابر تغییرات آب‌وهوایی است.

 مهم‌ترین کاربردهای آن را نیز می‌توان در تزئین نمای خارجی ساختمان، پوشش نمای داخلی، پله و راه‌پله‌های داخلی و خارجی و همچنین ساخت مصنوعات سنگی مختلف دانست. از نظر قیمت باید گفت قیمت سنگ تراورتن عباس‌آباد به ویژه رنگ سفید و درخشنده آن را می‌توان در ردیف سنگ‌های تراورتن نسبتا گران‌قیمت قرار داد که بخش عظیمی از تولیدات آن به ویژه در سورت‌های سوپر به سایر کشورها صادر می‌گردد. سنگ تراورتن عباس‌آباد نوعی برند نیز محسوب شده و بخشی از قیمت آن َعلاوه بر کیفیت، ناشی از نام پر آوازه این سنگ در داخل و خارج از کشور است.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ