09130000627

627 1010 0319

خرید سنگ نما سفید از کارخانه

استعلام فوری قیمت سنگ


سنگ نما سفید یکی از سنگ‌های بسیار محبوب در صنعت ساختمان‌سازی به حساب می‌آید. به طور کلی رنگ سنگ‌های ساختمانی گستره نسبتا وسیعی دارد. و به راحتی می‌تواند سلیقه تمامی افراد را پوشش میدهد. به ویژه آنکه‌ در سال‌های اخیر دسته ای از سنگ‌ها به نام سنگ‌های مصنوعی نیز روانه بازار شده و به سادگی قابلیت ارائه رنگ‌های خاص و منحصربه‌فردی را دارا هستند. اما در میان تمامی این رنگ‌های طبیعی و مصنوعی، همانند گذشته، سنگ سفید همچنان‌ در صدر لیست رنگ‌های محبوب و پرطرفدار قرار دارد.

شاید اگر نگاهی به اطراف خود بیندازیم، متوجه شویم که رنگ سفید نه تنها در مصالح، ودر ساختمان بکار میرود. بلکه در دیگر اجزای خانه، محل کار، پاساژ ها، مراکز تجاری و… نیز به وفور دیده می‌شود. در واقع رنگ سفید به دلیل خنثی بودن، زیبایی و درخشش، ایجاد حس آرامش و قابلیت ترکیب بسیار راحت با رنگ‌های دیگر در وسایل و عناصر مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. و طرفداران زیادی هم دارد. در مورد ساختمان‌سازی نیز همین امر صادق است. و قطعا سنگ‌های سفید رنگ از بازار فروش بهتری نسبت به سایر سنگ‌های ساختمانی برخودار باشند.


به طور کلی رنگ ‌سفید از منظر روانشناسی نشانه خلوص، پاکی و لطافت، طراوت و پاکیزگی و مخالف سیاهی و تیرگی است. هرچند که در برخی از اقوام و ملل نیز چنین معناهایی از آن استنباط نشده و بالعکس، سفید را نشانه غم و مرگ و اندوه می‌دانند. و سعی می‌کنند کمتر از آن استفاده نمایند.

اما به هر حال در ایران و بسیاری از جوامع دیگر استفاده از رنگ سفید در بسیاری از عناصر از جمله سنگ‌های به کار رفته در صنعت ساختمان‌سازی نشانه ظاهری لوکس و زیبا باشد. که به راحتی نور را منعکس نموده، روشنایی زایدالوصفی به ساختمان چه در فضای بیرونی و چه درونی آن می‌بخشد. و باعث می‌شود خطوط و جزئیات معماری به وضوح قابل نمایان باشد. به علاوه رنگ سفیدقابلیت تلفیق با رنگ‌های دیگر و ایجاد یک نمای فوق‌العاده و چشمگیر را نیز دارد. که در نگاه اول بتواند چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود نماید.

استفاده از سنگ سفید در ساختمان سازی
استفاده از سنگ سفید در ساختمان سازی


تاریخچه سنگ به طور کلی، به گذشته‌های بسیار دور و دوران کهن سنگی و پارینه سنگی بازمی‌گردد. سنگ، یکی از ابتدایی‌ترین مصالحی است،که توسط انسان برای ساخت پناه‌گاه و موارد دیگر مورد استفاده قرار گرفت. در واقع در تایید موارد بیان شده همین امر که باستان‌شناسان کاربرد سنگ توسط انسان را مقدم بر مصالح دیگری مانند فلز دانسته‌اند، کفایت می‌کند.

 آثار بناهای چند هزار ساله در قسمت‌های شمالی ایران و همچنین بناهای تاریخی در دیگر نقاط دنیا مانند تاج محل، بناهای متعلق به روم و یونان باستان و موارد اين‌چنينی نیز همگی نشانگر کاربرد سنگ‌های طبیعی در دوران‌های باستانی بوده است. در این میان از آن‌جایی که در بسیاری از بناهای تاریخی مانند تاج محل، برخی از بناها به سبک نمای رومی و… از سنگ سفید استفاده شده است. مشخص می‌شود که کاربرد این رنگ و محبوبیت آن نزد مردم از گذشته وجود داشته و همچنان نیز پابرجا مانده است.


همان‌طور که بیان شد، سنگ سفید ساختمانی به دلیل موارد ذکر شده در عناوین بالا، یکی از انواع سنگ‌های بسیار پرطرفدار در جهان و همچنین کشور عزیزمان ایران است. اگرچه در سال‌های اخیر به نوعی شاهد افزایش محبوبیت و کاربرد رنگ‌های دیگر به ویژه رنگ کرم، سیلور و مشکی در صنعت ساختمان‌سازی در کل دنیا بوده‌ایم، اما به قطعیت می‌توان گفت که سنگ سفید هم‌چنان بالاترین درصد محبوبیت در میان سایر سنگ‌های ساختمانی را به خود اختصاص داده است.

در ایران معادن بسیار متعددی جهت استخراج سنگ‌ سفید وجود دارد. که در مناطق مختلف کشور از شمال تا جنوب و غرب تا شرق پراکنده شده است. و هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. از این میان می‌توان به سنگ سفید تراورتن، سنگ سفید مرمر، مرمریت، گرانیت، چینی و سنگ سفید ترامیت و… اشاره کرد. ما در ادامه مقاله به معرفی برخی از مهم‌ترین نمونه‌هایی از سنگ‌های سفید معرفی شده می‌پردازیم.

قیمت سنگ تراورتن سفید برای نما
قیمت سنگ تراورتن سفید برای نما


سنگ تراورتن یکی از انواع سنگ‌های بسیار محبوب و پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی به ویژه تزئین نمای ساختمان است. در گذشته به دلیل برخی از عیوب، میزان استفاده از تراورتن برای پوشش نما بسیار ناچیز بود، اما در سال‌های اخیر با پیشرفت تکنولوژی و برطرف شدن این عیوب، کاربرد سنگ تراورتن در نمای ساختمان افزایش قابل توجهی پیدا کرد. به نحویی که غالب نمای سنگی ساختمان‌ها از نوع سنگ تراورتن است. دلایل استفاده از تراورتن سفید در نما به مزایای متعدد آن از جمله وزن بسیار پایین، چسبندگی خوب با ملات، عایق صوت و حرارت و… برمی‌گردد.

 در این بین، رنگ سفید سنگ به دلیل ظاهری بسیار زیبا و چشم‌نواز، عدم جذب گرما، صرفه‌جویی در انرژی و قابلیت ترکیب با رنگ‌های دیگر و ایجاد طراحی‌های منحصربه‌فرد نسبت به سایر رنگ‌ها طرفداران بیشتری دارد. از میان انواع سنگ تراورتن سفید می‌توان به بهترین نمونه‌های آن از جمله سنگ سفید عباس‌آباد، سنگ تراورتن دره بخاری، سنگ تراورتن حاجی آباد، سنگ تراورتن سفید ابیانه و سنگ آتشکوه اشاره کرد. شما می توانید برای خرید سنگ نما سفید با شماره های 09130000627-03191010627 تماس بگیرید.


سنگ مرمریت سفید یکی از انواع سنگ‌های بسیار محبوب و پرکاربرد به ویژه در فضای داخلی ساختمان مانند سنگ‌فرش فضا، تزئین دیوارهای داخلی، سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه، سنگ پله و دیواره آن و پوشش کف و دیواره آسانسور به شمار می‌رود.

رنگ سفید این سنگ ناشی از وجود ناخالصی‌های متعدد در بافت آن است. که در صورت استفاده از آن در محیط‌های داخلی مانند سالن پذیرایی، لابی هتل‌ها، سالن‌های جشن و عروسی و…، علاوه بر آنکه بر روشنایی و زیبایی مکان مورد نظر می‌افزاید، در بزرگ جلوه دادن مکان‌های کوچک یا روشن‌تر کردن فضاهای تاریک و بدون نور نیز تاثیر به‌سزایی دارد.

 مرمریت سفید یکی از سنگ‌های لوکس و چشم‌نواز به شمار می‌رود، تراکم و صیقل پذیری بالایی دارد و از نظر قیمت و مقاومت مابین سنگ تراورتن و مرمر قرار می‌گیرد. از بهترين و مشهورترین سنگ‌های مرمریت سفید می‌توان به سنگ سفید هرسین، سنگ مرمریت پرنس، سنگ مرمیت سفید الیگودرز، دهیبد و جوشقان اشاره کرد.


گرانیت به یکی از مقاوم‌ترین انواع سنگ‌های ساختمانی مشهور است که کاربرد بسیار زیادی در پوشش کف به ویژه در معابر پرتردد و مکان‌های بهداشتی و صنعتی دارد. سنگ‌ گرانیت ساب‌پذیری خوبی داشته و دارای جذب آب بسیار کمی نیز هست.

در نتیجه باعث می‌شود تا قابلیت استفاده در مکان‌های مختلف راداشته باشد. به عنوان مثال سنگ‌ سفید گرانیت گزینه بسیار مناسبی برای بیمارستان‌ها، متروها و مکان‌های عمومی پرتردد میباشد. به علاوه جذب ناچیز آب باعث می‌شود تا کاربرد گرانیت در مکان‌های مرطوب مانند استخرها، سرویس‌های بهداشتی و… نیز کاملا مطلوب باشد.

باید در نظر داشت که سنگ گرانیت علاوه بر مزایا، دارای معایبی نیز هست، که از مهم‌ترين آن‌ها وزن بالا و عدم مطلوبیت برای استفاده در نمای ساختمان و هزینه بالای استخراج و فرآوری و در نهایت قیمت آن است. بهترين سنگ‌های سفید گرانیت عبارتند از: سنگ گرانیت سفید بروجرد، سنگ گرانیت سفید تکاب، سنگ گرانیت سفید نطنز و سنگ گرانیت سفید زاهدان.


سنگ‌ترامیت متشکل از خاک رس و ماسه بوده و میزان آهک نسبتا زیادی دارد. ترامیت دارای رنگ سفید یا کرم یک‌دست و بدون ناخالصی است و از لحاظ خصوصیات، چیزی مابین سنگ مرمریت و تراورتن قرار می‌گیرد. شباهت فراوان ترامیت با سنگ‌ تراورتن باعث می‌شود تا در بسیاری از اوقات این دو نوع سنگ با یکدیگر اشتباه گرفته شوند. اما باید به این نکته اشاره داشت که علی‌رغم آنکه سنگ‌ ترامیت رنگ و ظاهر زیبا و جذابی دارد، اما به دلیل جذب بالای آب و و همچنین مقاومت بسیار کم گزینه مناسبی برای جایگزین شدن به جای سنگ تراورتن نخواهد بود.

 بنابراین بهتر آن است که تا حد امکان از این سنگ در نمای خارجی ساختمان استفاده نگردد. به جای آن کاربرد سنگ ترامیت سفید به عنوان نمای داخلی ساختمان، بخش‌های کم تردد و همچنین ساخت مصنوعات سنگی و دکوراتیو توصیه می‌گردد. از میان سنگ‌های ترامیت ایرانی می‌توان سنگ سفید سمیرم، ترامیت مهاباد، سنگ ترامیت مرودشت و میاندوآب را نام برد.


سنگ مرمر نوعی سنگ دگرگونی آهکی است که کانی اصلی تشکیل‌دهنده آن کلسیت است. این سنگ زیبایی خارق‌العاده‌ای دارد.بافت نسبتا نرم و صیقل پذیری بالایی دارد، ضد آلرژی است. در شرایط مختلف آب‌وهوایی مقاومت خوبی نشان می‌دهد. گرما را به خود جذب نمی کند. و در نهایت یکی از گران‌ترین سنگ‌های ساختمانی به شمار می‌رود.  در این میان سنگ سفید مرمر در مقایسه با رنگ‌های دیگر آن، محبوبیت بسیار بیشتری دارد.

مرمریت نور را به‌ خوبی از خود عبور می‌دهد. و در نهایت قیمت سنگ مرمریت نسبت به سایر سنگ های ساختمانی گرانتر است. به علاوه سنگ مرمر سفید استفاده فراوانی در ساخت مصنوعات سنگی و محصولات دکوراتیو نیز دارد. از مشهورترين سنگ‌های سفید مرمر باید به سنگ مرمر سفید قروه و سنگ ده رستم قم(سنگ‌حرم) و سنگ نقده اشاره کرد.

خرید سنگ سفید
خرید سنگ سفید

سنگ سفید مرمریت نه تنها در فضای داخلی ساختمان‌ها از جمله سنگ‌فرش حرم امام رضا (ع) کاربرد دارد. بلکه در برخی از نماهای ساختمان‌های لوکس نیز به صورت ترکیبی با سنگ تراورتن مورد استفاده قرار می‌گیرد. چشم‌نواز بودن رنگ سفید سنگ مرمر و در عین حال عبور نور از این نوع سنگ، بسیاری از افراد را در صورتی که از نظر مالی محدودیتی ندارند، به کاربرد این نوع سنگ ترغیب می‌نماید.


سنگ چینی یا کریستال یکی از انواع سنگ‌هایی است که فقط در رنگ‌های روشن و از جمله سفید، اما با رگه‌هایی به رنگ خاکستری و گاها تیره یافت می‌شود. در گذشته، به دلیل رنگ‌ سفید و همه‌پسند این سنگ و ویژگی‌های دیگر مانند جذب آب کم، مقاومت سایشی، فشاری و ضربه‌ای بالا، ساب‌پذیری بسیار خوب و دوام عالی در شرایط جوی مختلف، در نما و فضای داخلی ساختمان استفاده فراوانی از آن می‌شد.

سنگ چینی یکی از انواع سنگ سفید است. که برای خرید سنگ نمای سفید چینی نیز می توانید با اصفهان سنگ مرکز خرید سنگ نما تماس بگیرید. نکته مهم در خرید سنگ چینی این است که تنها یک رنگ دارد و آن هم سفید است. به دلیل تک رنگ بودن این سنگ و تنوع رنگی سنگ‌‌هایی مانند سنگ تراورتن، سنگ‌ مرمر و مرمریت، کاربرد سنگ چینی در نمای ساختمان‌ و همچنین بخش‌های درونی بنا روز به روز روند کاهشی پیدا کرد.

 البته این امر بدین معنا نیست که در حال حاضر استفاده از سنگ چینی کاملا منسوخ شده است. بالعکس در بسیاری از موارد به ویژه زمانی که صحبت از قیمت سنگ در میان است. تمایل افراد و انتخاب آنها سفارش سنگ با رنگ سفید و روشن باست. در این موارد سنگ چینی مورد استقبال قرار میگیرد و کاربرد دارد. اما در حالت کلی میزان استفاده از سنگ چینی نسبت به گذشته کمتر شده است. در حال حاضر سنگ چینی نیریز، سیرجان، ازنا، الیگودرز، قروه و لایبید از بهترین و مشهورترین انواع سنگ چینی سفید به شمار می‌روند.

اصفهان سنگ مرکز خرید سنگ نما یکی از بزرگترین تامین کنندگان سنگ نمای سفید و انواع سنگ تراورتن رنگی می باشد. برای خرید سنگ، خرید سنگ سفید، سنگ تراورتن و انواع سنگ های ساختمانی می توانید با شماره های 09130000627-031910627 تماس بگیرید.

چرا خرید سنگ نما سفید در میان مردم بسیار رایج است؟

سنگ و به ویژه سنگ سفید یکی از مصالحی است که از دیرباز تا کنون کاربرد بسیار زیادی در صنعت ‌ساخت‌وساز داشته است. اگر بخواهیم دلایل محبوبیت رنگ سفید به طورکلی و به ویژه در ساخت انواع بنا را ذکر کنیم، باید به مسائل روانشناسی ورود نماییم. از دیدگاه این علم، رنگ سفید نشانگر خلوص و پاکی، طراوت، نور و روشنایی و برقراری حس آرامش در افراد است. به همین دلیل ترجیح بسیاری از افراد در انتخاب رنگ حتی در ساختمان‌سازی، رنگ سفید خواهد بود.

علاوه بر آنکه از دیدگاه معماران و طراحان دکوراسیون، سفید به دلیل خنثی بودن قابلیت ترکیب با سایر رنگ‌ها را دارد. و همین امر باعث می‌شود تا جزئیات زیبای معماری را به خوبی نمایان سازد. در حال حاضر سنگ‌های متعددی در کشور ایران و دیگر نقاط دنیا وجود دارند که یکی از رنگ‌های اصلی آن‌ها رنگ سفید است. به عنوان مثال تراورتن سفید، مرمریت سفید، سنگ چینی سفید، سنگ ترامیت و مرمر سفید از جمله سنگ‌های ساختمانی سفید است. که کاربرد فراوانی در بخش‌های مختلف ساختمان‌سازی دارند.

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ