09130000627

627 1010 0319

استعلام فوری قیمت سنگ

قیمت روز سنگ تراورتن در اصفهان سنگ ساختمانی اصفهان از جمله سنگ‌هایی است که نه تنها در داخل کشور طرفداران بسیار زیادی دارد، بلکه در سایر نقاط دنیا از جمله کشورهای همسایه نیز دارای محبوبیت فوق‌العاده‌ای است. این شهرت و محبوبیت را می‌توان ناشی از عوامل متعددی مانند تنوع طرح و رنگ و کیفیت بالای آن‌ها دانست. از میان سنگ‌های ساختمانی استخراج شده از استان اصفهان شاید بتوان از لحاظ تعداد معادن این سنگ و انواع مختلف آن، سنگ تراورتن را در صدر لیست سنگ‌های طبیعی ساختمانی قرار داد.

بزرگترین سنگ فروشی اصفهان

 استان اصفهان به دلیل داشتن اقلیم‌های متفاوت توانسته است تعداد معادن زیادی را به ثبت برساند، که قسمت عمده‌ای از آن‌ها مختص سنگ تراورتن است. به همین دلیل امکان خرید این نوع سنگ از کارخانه‌جات و فروشگاه‌های متعددی مانند بزرگ‌ترین سنگ‎‌فروشی اصفهان با کیفیت‌ و قیمت‌های متنوع  به راحتی امکان‌پذیر بوده و شما در هر نقطه‌ای از کشور که باشید، می‌توانید با اطمینان کامل خرید خود را انجام دهید. ما در ادامه مقاله قصد معرفی ویژگی‌ها، کاربرد و قیمت سنگ تراورتن اصفهان را داریم. پس لطفا با ما همراه باشید.

ویژگی‌های سنگ تراورتن اصفهان

تنوع در طرح و رنگ

سنگ تراورتن اصفهان از لحاظ طرح و رنگ تنوع نسبتا بالایی در مقایسه با دیگر سنگ‌های تراورتن دارد. در نتیجه قدرت انتخاب خریدار در هنگام خرید این نوع سنگ بسیار بالاست.

وزن پایین

تراورتن اصفهان همانند سایر سنگ‌های تراورتن وزن سبکی دارد، بنابراين به دلیل اینکه بار کمی بر سازه تحمیل می‌نماید، برای نمای ساختمان مناسب است.

چسبندگی با ملات

این نوع سنگ به راحتی به ملات می‌چسبد و در نهایت از سقوط سنگ در ارتفاع جلوگیری می‌کند.

سهولت در برش سنگ

تراورتن اصفهان قابلیت ابزارخوری خوبی داشته و به راحتی برش می‌خورد.

قیمت مناسب

به دلیل وجود معادن متعدد سنگ تراورتن در استان اصفهان، قیمت خرید آن بسیار مناسب و به‌صرفه است.

معایب جذب آب بالا

سنگ‌ تراورتن به دلیل تخلخل بالا، آب نسبتا زیادی را جذب می‌کند. به همین دلیل در هنگام خرید باید توجه داشت که میزان تخلخل آن تا حد امکان کم باشد.

عدم مقاومت در برابر سرما

تراورتن اصفهان مانند سایر سنگ‌های تراورتن در مقابل سرمای هوا مقاومت پایینی از خود نشان می‌دهد. در نتیجه استفاده از آن به عنوان نمای ساختمان در مناطق سردسیر مناسب نیست.

کاربرد سنگ تراورتن اصفهان

همان‌طور که قبلا بیان شد تنوع رنگی سنگ تراورتن اصفهان نسبت به استان‌های دیگر بسیار بیشتر است. همین امر موجب شده است تا کاربرد این نوع سنگ به طرز فوق‌العاده‌ای افزایش یابد. اگرچه تراورتن به عنوان نوعی از سنگ ساختمانی اصفهان بیشترین استفاده را در نمای یک سازه دارد، اما کاربردهای دیگر آن را نیز نمی‌توان از نظر دور داشت. رنگ‌های سفید و روشن این سنگ بالاترين تعداد مخاطب را دارند و در نمای ساختمان نیز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، ولی وجود رنگ‌های دیگر این سنگ باعث شده تا سنگ تراورتن اصفهان در ساخت مجسمه و مصنوعات سنگی زیبا و همچنین فضاهای داخلی ساختمان مانند کف پوش داخلی، پوشش دیوار، کابینت و کانتر آشپزخانه نیز کاربرد داشته باشد.

 صیقل‌پذیری بالا و برش خوردن راحت این سنگ، تراورتن اصفهان را به یکی از محصولات پرکاربرد در ساخت مصنوعات سنگی تبدیل کرده و در عین حال مقاومت بسیار خوب آن و استفاده از رزین اپوکسی با کیفیت برای پر کردن خلل‌های موجود بر روی سنگ موجب شده تا استفاده از این محصول برای سنگ‌فرش فضاهای مختلف و حتی مکان‌های در معرض رطوبت نیز امکان‌پذیر گردد.

معادن سنگ تراورتن اصفهان

به طور کلی استان اصفهان را می‌توان رکورددار تولید بیشترین میزان سنگ‌ تراورتن در کشور دانست. پس از آن استان‌های مرکزی، یزد و آذربایجان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند که سنگ‌های استخراج شده در هر یک از این مناطق، کاربرد و  ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. به علاوه نکته‌ای که بهتر است مورد اشاره قرار گیرد این است که استان اصفهان در دنیا به عنوان قطب تولید سنگ تراورتن در خاورميانه نیز شناخته می‌شود. در نتیجه وجود معادن متعدد با قابلیت استخراج میزان بالایی از سنگ تراورتن در این استان قطعی و مسلم است.

اصفهان شهرت بالایی از لحاظ شرایط جغرافیایی و تنوع آب‌وهوایی دارد. معادن سنگ تراورتن آن نیز در نقاط مختلفی مانند کاشان، ابیانه، میمه، کمشجه، جرقویه و… گرفته‌اند. بنابراین هر کدام از این سنگ‌ها طرح، رنگ و ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و می‌توانند بخش عظیمی از نیاز کشور ایران و دیگر نقاط دنیا به سنگ پر کاربرد تراورتن را فراهم نمایند.

فرآوری سنگ تراورتن اصفهان

برای آماده‌سازی سنگ ساختمانی اصفهان از نوع تراورتن، فرآوری های متعددی بر روی آن انجام می‌شود تا بتواند سلیقه‌های مختلفی را به خود جلب نماید. به عنوان مثال از میان مشهورترين انواع فرآوری این سنگ می‌توان به فرآوری صیقلی، براش، هوند، تامبل و تیشه ای اشاره کرد. در فرآوری صیقلی پس از حمل به کارخانه، سنگ در ابعاد مختلفی مانند تایل، طولی و اسلب برش می‌خورد. پس از آن سنگ‌ سالم و بدون ترک و شکستگی را با دستگاه‌های مجهز صیقل می‌دهند تا به درجه مناسبی از درخشندگی برسد. در صورتی که سنگ ‌دچار ترک یا شکستگی باشد، لازم است برای استحکام بیشتر ابتدا یک توری در پشت آن ‌قرار گرفته و سطح سنگ ‌نیز با رزین اپوکسی پوشانده شود.

 فرآوری براش به این صورت است که سنگ ظاهری طبیعی و روستایی پیدا می‌کند. هوند نیز مانند فرآوری صیقلی سطح صاف و یک‌نواختی برای سنگ ایجاد می‌کند، اما کاملا مات است. در فرآوری تامبل سنگ پس از برش در ابعاد دلخواه در یک پوشش پلاستیکی قرار گرفته و سطح آن با آب، مواد ساینده و گاهی اسید ساییده می‌شود.  در روش تیشه ای نیز سنگ با دستگاهی به نام تیشه تراشیده شده و روی آن به حالت جای ناخن درمی‌آید.

خرید سنگ‌ تراورتن اصفهان

در هنگام خرید سنگ ساختمانی اصفهان از جمله سنگ‌ تراورتن لازم است موارد متعددی مدنظر قرار گیرند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. کیفیت سنگ

هر چند به هر میزان که کیفیت سنگ بالاتر باشد، قیمت آن‌ نیز بیشتر خواهد بود اما توجه به مواردی مانند عدم وجود ترک، شکستگی‌ یا غده‌های متعدد بر روی سنگ اهمیت ویژه‌ای دارد. زیرا خرید سنگ بی کیفیت اگرچه هزینه ابتدایی را کاهش می‌دهد، اما در بلندمدت مالک ساختمان را درگیر هزینه‌های متعددی مانند تعمیر و تعویض خواهد کرد.

طرح و رنگ‌ سنگ

با توجه به‌ متنوع بودن تراورتن اصفهان از لحاظ طرح و رنگ، در هنگام خرید باید سلیقه خود و همچنین هماهنگی میان رنگ سنگ با دیگر عناصر دکوراسیون را مورد توجه قرار داد.

بودجه مورد نظر برای خرید تراورتن

اصفهان انواع بسیار متنوعی دارد، در نتیجه قیمت هر کدام از آن‌ها با دیگری متفاوت خواهد بود. بنابراین بهتر است قبل از خرید بدانید که قرار است چه میزان هزینه‌ را برای تهیه سنگ ‌مورد نظر صرف نمایید تا با توجه به همان بودجه بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

قیمت سنگ تراورتن اصفهان

آگاهی از قیمت روز سنگ‌ تراورتن در اصفهان اهمیت زیادی داشته و متاثر از عوامل مختلفی است که عبارتند از: رنگ سنگ تراورتن اصفهان رنگ‌های متنوعی دارد، اما قیمت سنگ نما اصفهان به دلیل رنگ‌های روشن‌ بیشتر ازسایر سنگ‌های تراورتن‌ این استان است. ابعاد سنگ سنگ تراورتن در ابعاد مختلفی فرآوری می‌شود که در قیمت سنگ تاثیرگذار است. به عنوان مثال سنگ‌هایی که از قد و پای بلندتری برخوردار هستند، قیمت بالاتری دارند.

میزان تخلخل سنگ  

میزان تخلخل سنگ‌ تراورتن در وزن آن و چسبندگی با ملات تاثیر به‌سزایی دارد، اما به دلیل جذب بالای آب در صورتی که قیمت سنگ ‌نما ارزان اصفهان به دلیل تخلخل سنگ باشد، ارزش خود را از دست می‌دهد. محل خرید سنگ این موضوع که سنگ از کجا خریداری می‌شود در میزان قیمت آن‌ بسیار موثر است. به عنوان مثال خرید از کارخانه سنگ اصفهان به دلیل حذف واسطه می‌تواند هزینه بسیار کمتری را بر خریدار تحمیل نماید. علاوه بر آنکه فروش اینترنتی سنگ‌های ساختمانی با بهترین قیمت و فروش نقد و اقساط انواع سنگ ساختمانی در اصفهان نیز دو مورد از بهترین گزینه‌هایی است که برای خرید سنگ می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

قیمت سنگ تراورتن ابیانه

خرید مستقیم سنگ تراورتن از کارخانه

سنگ ساختمانی اصفهان انواع متنوعی دارد که بیشترین میزان استخراج از معادن آن مربوط به سنگ تراورتن است. استان اصفهان را می‌توان بزرگ‌ترین قطب تولید تراورتن در ایران و خاورمیانه دانست که سنگ‌های آن از تنوع طرح و رنگ بسیار خوبی هم برخوردار هستند. معادن این سنگ در مناطق مختلفی از استان پراکنده شده‌اند و به همین دلیل مشخصات ظاهری و غیر ظاهری نسبتا متفاوتی با یکدیگر دارند. به عنوان مثال رنگ آن‌ها از روشن تا تیره متغیر بوده، صیقل‌پذیری و مقاومت برخی از آن‌ها بیشتر از سایر سنگ‌هاست و با توجه به نوع سنگ نیز فرآوری‌های مختلفی بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد.

 آماده‌سازی این سنگ برای فروش و ورود به بازار معمولا در سنگبری‌هایی مانند سنگبری محمودآباد اصفهان انجام شده و از آن‌جا به سایر نقاط کشور و دیگر نقاط دنیا ارسال می‌گردد. هرچند سنگ‌هایی با کیفیت پایین نیز در میان سنگ‌های تراورتن‌ استخراج‌شده در معادن اصفهان یافت می‌شود، اما به طور کلی درجه کیفیت این نوع سنگ نسبتا بالا بوده و می‌تواند در فضاهای مختلفی مورد استفاده قرارگیرد. به علاوه قیمت این سنگ در کنار مزایای گوناگونی که دارد بسیار مناسب و به‌صرفه است و به همین خاطر مخاطبان بسیار زیادی را جذب خود نموده است.

 

این پست را به اشتراک بزارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ