09130000627

627 1010 0319

قیمت هر متر مربع سنگ نما

استعلام فوری قیمت سنگ

سنگ نمای ساختمان متری چند؟
قیمت سنگ نمای ساختمان اهمیت بسیار زیادی در برآورد هزینه نهایی ساخت‌وساز دارد. زیرا سازندگان معمولا متراژ بالایی را به ویژه در ساختمان‌های بزرگ یا چند طبقه صرف تزئین نمای ساختمان می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید ظاهر ساختمان همواره در معرض دید رهگذران قرار دارد. و با توجه به آن چگونگی داخل بنا نیز مورد قضاوت دیگران قرار می‌گیرد. در حقیقت نمای ساختمان را می‌توان نشان‌دهنده هویت آن در نظر گرفت. بنابراین استفاده از مصالح زیبا و در عین حال کارآمد اهمیت بسیار زیادی در نمای یک سازه دارد.

در حال حاضر محصولات متعددی مانند آجر، سرامیک، سنگ و… برای پوشش نماو بخش داخلی ساختمان در بازار وجود دارند، اما سنگ طبیعی از دیرباز تا کنون همواره به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و مستحکم ترین مصالح  مورد توجه سازندگان ساختمانی قرار داشته است. ما در ادامه مقاله قصد داریم شما را با انواع سنگ نما، مشخصات و خرید سنگ نمای خوب و خرید و قیمت سنگ آشنا نماییم. پس لطفا با ما همراه باشید.

قیمت سنگ نمای سفید
قیمت سنگ سفید


از نظر سازندگان ساختمانی، در حال حاضر سنگ تراورتن بهترين و پرکاربردترین سنگ نما به شمار می‌رود. ویژگی‌های منحصربه‌فرد این سنگ مانند وزن پایین، چسبندگی بسیار خوب با ملات، مقاومت فشاری و ضربه‌ای مناسب، عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید، عدم جذب گرما و خنک ماندن سطح آن باعث شده تا تراورتن به گزینه‌ای بسیار مناسب برای ساخت نمای ساختمان تبديل شود. در سال‌های گذشته به دلیل عیب بزرگ این سنگ یعنی تخلخل و جذب آب بسیار زیاد، تراورتن چندان مورد استقبال قرار نمی‌گرفت، اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و برطرف شدن این مشکل به وسیله ماده‌ای به نام رزین اپوکسی توانسته است نظر اکثر معماران را به خود جلب نماید.

هر متر مربع سنگ تراورتن چند
قیمت روز سنگ تراورتن

قیمت هر متر مربع سنگ تراورتن

 یکی از مهم‌ترین خصوصیاتی که موجب محبوبیت تراورتن شده، قیمت سنگ تراورتن است که در مقایسه با دیگر سنگ‌های نما بسیار مناسب است که وجود معادن متعدد در کشور، نوع ترکیبات این سنگ و همچنین قابلیت بالای ابزارخوری آن در این امر دخیل بوده است. فرآوری سنگ تراورتن انواع متنوعی مانند صیقلی، چرمی، هوند، براش، تامبل و تیشه ای دارد که هر کس با توجه به نوع سلیقه خود می‌تواند گزینه مدنظر خود را خریداری نماید.

قیمت سنگ گرانیت
قیمت روز سنگ گرانیت


پیش از آشنایی با قابلیت‌های سنگ تراورتن و برطرف شدن عیوب آن، گرانیت در صدر لیست سنگ‌های مناسب برای کف، سنگفرش و دیوار های ساختمان قرار داشت. ویژگی‌هایی مانند مقاومت و استحکام فوق‌العاده در برابر ضربه و فشار، ساب‌پذیری بالا، تنوع در طرح و رنگ، جذب آب پایین و مقاومت در برابر تغییرات آب‌وهوایی مهمترین ویژگی های سنگ گرانیت است. که موجب شده این سنگ کاربرد بالایی در نمای ساختمان و سنگ کف ساختمان داشته باشد. اما با گذشت زمان و پیدایش سنگ‌ تراورتن با عیوب بسیار کم و همچنین درک این مورد که وزن بسیار سنگین گرانیت می‌تواند خصوصیت منفی برای تزئین نمای ساختمان تلقی شود، به مرور زمان استفاده از آن برای پوشش نما کاهش یافت.

 البته این نکته که برخی از سازندگان هنوز سنگ‌ گرانیت را به سنگ‌های دیگر ترجیح می‌دهند، نباید ناگفته بماند. اما در صورتی که سازنده در صدد استفاده از این سنگ باشد بهتر است برای نهایتا برای ساخت بناهای دو طبقه باشد. زیرا سنگینی سنگ و عدم چسبندگی خوب با ملات خطر سقوط سنگ از ارتفاع را در پی خواهد داشت.

قیمت سنگ مرمریت برای پله
هزینه سنگ برای راه پله را چگونه محاسبه کنیم


یکی دیگر از سنگ‌هایی که برای تزئین نمای ساختمان کاربرد دارد، سنگ مرمریت است. این سنگ از تنوع طرح و رنگ بالایی برخوردار است. به طوریکه سنگ مرمریت سفید و سنگ مرمریت مشکی جز لوکس ترین سنگ های ساختمانی برای دکوراسیون داخلی محسوب می شود. استحکام و مقاومت خوبی دارد، در برابر حرارت و آتش بسیار  مقاوم است و می‌تواند به درجه بسیار بالایی از درخشندگی و شفافیت برسد. شاید یکی از دلایل مهمی که مالکان یا سازندگان را برای تزئین نمای ساختمان مجاب به استفاده از سنگ مرمریت می‌کند، زیبایی بی‌نظیر این نوع سنگ است

وگرنه برخی از خصوصیات آن مانند تغییر رنگ در برابر نور خورشید، جذب آب نسبتا زیاد و وزن سنگین آن مانند سنگ گرانیت، نوعی ویژگی منفی برای نماکاری در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه بهترین نوع استفاده از سنگ مرمریت برای نمای بنا، کاربرد آن در نمای داخلی و مناطقی است که در معرض نور خورشید نباشد. به علاوه سنگ مرمریت سنگی برا ی ساختمان‌های دو طبقه مورد استفاده قرار بگیرد و در صورت کاربرد در ساختمان‌هایی با تعداد طبقات بیشتر از اسکوپ کردن سنگ استفاده شود.

قیمت سنگ ماربل
قیمت روز سنگ سفید


سنگ چینی یا کریستال نیز یکی از سنگ‌های کاربردی در نمای ساختمان است. این سنگ معمولا در رنگ‌های روشن و به ویژه سفید یافت می‌شود که هر اندازه درجه سفید بودن سنگ بیشتر باشد، به همان میزان زیباتر و قیمت آن گران‌تر خواهد بود. این سنگ در برابر  شرایط مختلف جوی، ضربه و فشار بسیار مقاوم است. نور را به راحتی از خود عبور می‌دهد، جذب آب بسیار کمی دارد، به هیچ عنوان گرما را به خود جذب نکرده و مقاومت سایشی خوبی از خود نشان می‌دهد. به علاوه قیمت سنگ‌ نمای ساختمان از نوع کریستال کاملا معقول و مقرون به‌صرفه است. اگر بخواهیم در مورد معایب این سنگ نیز مطالبی را عنوان کنیم باید بگوییم که سنگ چینی یا کریستال از تنوع رنگی پایینی برخوردار بوده و چسبندگی با ملات در آن بسیار ضعیف است. در نتیجه کاربرد آن در  نمای ساختمان‌ خطرآفرین بوده و احتمال سقوط سنگ‌ از ارتفاع را به دنبال خواهد داشت.

قیمت روز سنگ نمای ساختمان
تاثیر مقاومت سنگ بر قیمت سنگ


وزن نسبتا پایین سنگ
از آن‌جایی که سنگ نما وزن زیادی را بر سازه تحمیل می‌نماید، هر اندازه سبک‌تر باشد بهتر است.
چسبندگی با ملات
بهترین نوع سنگ نما آن است که چسبندگی مناسبی با ملات داشته باشد. در این صورت سنگ، مستحکم مانده و از خطر سقوط سنگ از ارتفاع جلوگیری می‌شود.
مقاومت در برابر تغییرات جوی
از آن‌جایی که سنگ‌ نما در فضای خارجی و باز مورد استفاده قرار می‌گیرد، باید در برابر تغییرات آب‌وهوایی مقاومت خوبی از خود نشان دهد.
عدم تغییر رنگ در مقابل نور خورشید
اشعه خورشید به ویژه در فصل‌های گرم سال قابلیت تغییر رنگ برخی از را دارد. بنابراین لازم است محصولی مورد استفاده قرار گیرد که رنگ ‌آن به راحتی عوض نشود.
مقاومت در برابر ضربه، سایش و آتش
مقاومت بالای سنگ نما در مقابل مواردی مانند ضربه، فشار، سایش و حرارت بسیار مهم است. زیرا امکان رویارویی سنگ در یک محیط خارجی با هر یک از این عوامل به هیچ عنوان دور از ذهن نیست.
جذب آب پایین
از آن‌جایی که سنگ نما در معرض بارش‌های جوی قرار دارد، لازم است میزان آب بسیار کمی را جذب کرده تا به سرعت دچار تغییر شکل و تخریب نگردد.
خرید سنگ نمای ساختمان
در هنگام خرید سنگ‌ نمای ساختمان برای انتخاب بهترین گزینه لازم است موارد متعددی را مدنظر قرار دهید.
کیفیت سنگ
اولین گزینه‌ای که بهتر است در زمان خرید به آن توجه کرد، کیفیت سنگ است. هرچند قیمت سنگ به شدت تحت تاثیر کیفیت قرار دارد، اما باید در نظر داشت که کیفیت پایین به دلیل مواردی مانند جذب بالای آب، شکستگی‌ سنگ یا چسبندگی پایین با ملات می‌تواند هزینه‌های بعدی مانند تعمیر و تعویض را در پی داشته باشد.

قیمت سنگ نمای سنگ
خرید سنگ نمای ساختمان


خرید سنگ‌ نمای مناسب


اگر در هنگام خرید به ویژگی‌های سنگ ‌مورد نظر توجه کرده و آن را با مشخصات یک سنگ نمای مناسب تطبیق دهید، می‌توانید بهترین گزینه را خریداری نمایید.
نوع کاربری سنگ
اینکه سنگ قرار است در نمای داخلی یا خارجی ساختمان مورد استفاده قرار گیرد، اهمیت زیادی در انتخاب نوع سنگ و خرید آن خواهد داشت.


این مورد که هزینه کلی سنگ‌ نمایی که در نظر گرفته‌اید چقدر است، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا هر شخص با توجه به بودجه خود قادر به خرید یک نوع سنگ نما خواهد بود.

جهت اطلاع از هزینه نهایی سنگ پروژه می توانید با شماره های مشاورین اصفهان سنگ با شماره 09130000627 -03191010627 تماس بگیرید و یا مقاله عوامل موثر در قیمت سنگ را مطالعه نمایید

محاسبه هزینه سنگ کاری ساختمان
هزینه سنگ برای نما چقدر است


قیمت سنگ‌ ساختمانی‌ مانند قیمت به روز انواع سنگ نمای رومی متاثر از عوامل گوناگونی است که عبارتند از:
نوع سنگ
همان‌طور که بیان شد سنگ‌ نما انواع متعددی دارد و قیمت هر یک از آن‌ها کاملا با دیگری متفاوت است.
ابعاد سنگ
سنگ نمای ساختمانی در ابعاد متفاوتی توليد می‌شود که سنگ‌هایی با قد و پای بلندتر معمولا مخاطبان و همچنین قیمت بالاتری دارند.


در صورتی که سنگ نما تمام ویژگی‌های یک سنگ نمای مناسب را دارا باشد، قیمت آن بالاتر است و هر چقدر از تعداد این خصوصیات کاسته شود، به همان میزان قیمت آن نیز کاهش پیدا می‌کند.


مکانی که سنگ نما از آنجا خریداری می‌شود تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. به عنوان مثال مشخصات و قیمت انواع سنگ نما در صورت خرید مستقیم از کارخانه و نمایندگی‌ اصفهان سنگ بسیار مناسب‌تر از سایر فروشگاه‌ها خواهد بود. به علاوه فروش اقساطی سنگ‌ مستقیم از کارخانه و همین‌طور فروش آنلاین سنگ هم از مزایای خرید از هولدینگ بزرگ اصفهان سنگ می باشد.

مرکز فروش سنگ ساختمانی در تهران
مرکز فروش سنگ ساختمانی در اصفهان


خرید سنگ نما با بهترین قیمت در تهران


قیمت سنگ ساختمانی و سنگ نما موضوع مهمی در انتخاب سنگ است. در بیشتر موارد انتخاب سنگ با توجه به قیمت سنگ ساختمانی انجام میگیرد. سنگ های طبیعی نما به عنوان پرطرفدارترین سنگ‌های ساختمانی است که کاربرد زیادی در صنعت ساخت‌وساز دارد. این سنگ‌ انواع گوناگونی مانند گرانیت، مرمریت، تراورتن و کریستال یا چینی داشته که در حال حاضر سنگ تراورتن را می‌توان محبوب‌ترین و پرکاربردترین سنگ نمای ساختمان دانست. قیمت و خرید سنگ‌ نما به عوامل متعددی مانند کیفیت سنگ، ویژگی‌های سنگ، ابعاد، نوع فرآوری و سورت سنگ بستگی دارد که در این‌ میان سنگ مرمریت گران‌ترین آن‌ها و سنگ تراورتن ارزان‌ترین نوع سنگ نما است.

برای خرید سنگ ساختمانی و اطلاع از قیمت و فروش سنگ تراورتن تهران با شماره های 09130000627 -03191010627 تماس بگیرید

 اگر بخواهیم قیمت سنگ‌ نمای ساختمان را نسبت به برخی دیگر از مصالح مانند آجر و سرامیک بسنجیم، به طور قطع هزینه خرید سنگ ‌به مراتب بالاتر خواهد بود اما در مقابل، ویژگی‌های منحصربه‌فردی مانند مقاومت و استحکام بالای سنگ و تنوع در طرح و رنگ و زیبایی طبیعی آن را نمی‌توان در مصالح دیگر جست‌وجو کرد. در ادامه گزینه خرید و عکس سنگ‌ نمای ساختمان در اختیار شما عزیزان قرار دارد که به راحتی می‌توانید سنگ ‌مورد نظر خود را از میان انواع مختلف آن با بهترین کیفیت و کمترین قیمت تهیه نمایید.

این پست را به اشتراک بزارید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ