09130000627

627 1010 0319

استعلام فوری قیمت سنگ


قیمت سنگ نما سفید به عوامل متعددی بستگی دارد. اینکه سنگ از چه نوعی بوده، ویژگی‌ها، کاربرد، نوع فرآوری و سورت آن چگونه است، همگی در تعیین قیمت این نوع سنگ موثر هستند. اگرچه سنگ نمای سفید از گذشته‌های دور تا کنون کاربرد بالایی در صنعت ساخت‌وساز داشته‌، اما استفاده از آن در سال‌های اخیر افزایش قابل توجهی پیدا کرده است. شاید بتوان دلیل این امر را ناشی از برطرف شدن عیوب سنگ تراورتن و آشنایی با قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن دانست. اگرچه سنگ‌ نما سفید به سنگ‌های متعددی مانند مرمریت، سنگ‌ چینی و ترامیت هم اطلاق می‌شود، اما به طور کلی تولیدکنندگان و سازندگان ساختمانی معمولا این نام را در مورد سنگ تراورتن سفید به کار می‌برند.

 به دلیل خصوصیات ویژه‌ای که سنگ تراورتن دارد، می‌توان آن را بهترین نوع سنگ نما سفید دانست که در حال حاضر برای تزئین نمای بسیاری از ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما در ادامه این مقاله قصد داریم توضیحاتی را در مورد ویژگی‌های یک سنگ نمای خوب، انواع سنگ سفید برای دیوار به ویژه نوع تراورتن آن و همچنین خرید و قیمت این سنگ بیان کنیم. پس با ما همراه باشید.
ویژگی‌های سنگ نمای خوب
یک سنگ نمای مناسب باید ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
طول عمر و دوام بالا
همه شما می‌دانید که نمای یک ساختمان معمولا مدت زمان بسیار طولانی باقی می‌ماند. به نحوی که گاهی تا قبل از تخریب کلی ساختمان معمولا تعویض نما صورت نمی‌گیرد. در نتیجه لازم است مصالح استفاده شده برای آن دوام بسیار طولانی داشته باشند.
مقاومت فشاری، ضربه‌ای و سایشی
سنگ نما باید در برابر فشار، ضربه و سایش مقاوم باشد و به راحتی دچار آسیب یا تخریب نگردد.
وزن پایین
وزن سبک سنگ نما باعث می‌شود تا بار اضافه‌ای بر ساختمان تحمیل نگردد.
چسبندگی با ملات
این ویژگی موجب می‌شود تا سنگ به راحتی به ملات بچسبد، لق نشده و از ارتفاع سقوط نکند.
جذب آب پایین
سنگ نما در معرض انواع بارش‌های آسمانی قرار داشته و نباید میزان آب زیادی را به خود جذب کند.
عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید
سنگ‌ نما در محیط بیرونی کاربرد دارد و دائما در معرض نور آفتاب است. بنابراین رنگ آن نباید به راحتی دچار تغییر و تحول شود.
مقاومت در برابر شرایط جوی
این نوع سنگ به دلیل کاربرد در محیط خارجی باید برابر انواع آب‌وهوا کاملا مقاوم باشد.
سنگ سفید مرمریت
سنگ مرمریت یکی از سنگ‌های ساختمانی پرطرفدار است که تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی دارد. در این میان رنگ سفید آن محبوبیت و قیمت  بیشتری داشته و دارای کاربردهای متنوعی است. یکی از این کاربردها تزئین نمای ساختمان است که جلوه بسیار زیبایی ایجاد نموده و نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. مرمریت، صیقل پذیری زیادی داشته و به راحتی به درجه بالایی از درخشندگی می‌رسد. نکته‌ای که باید مدنظر قرار گیرد این است که این سنگ جذب آب نسبتا بالا و وزن سنگینی دارد و به راحتی به ملات نمی‌چسبد. به علاوه مرمریت در برابر نور خورشید به مرور دچار تغییر رنگ می‌شود.

 بنابراین استفاده از این سنگ در نمای بیرونی و همچنین ساختمان‌های بیشتر از دو طبقه پیشنهاد نمی‌گردد. بهترین استفاده‌ای که در نمای بنا می‌توان از این نوع سنگ داشت، کاربرد آن در نمای داخلی ساختمان و مکان‌هایی است که د  معرض نور آفتاب یا باران قرار ندارند. همچنین به دلیل خطر سقوط سنگ از ارتفاع استفاده از آن در ساختمان‌های چند طبقه نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. از میان سنگ‌های مرمریت سفید در ایران می‌توان به سنگ دهیبد، هرسین و کوهرنگ اشاره کرد.
سنگ سفید ترامیت
سنگ ترامیت یکی از انواع سنگ‌های آهکی است که ویژگی‌های مشترکی با مرمریت و به ویژه سنگ تراورتن دارد. به عنوان مثال مانند سنگ تراورتن تخلخل بالایی داشته و به همین دلیل سبک وزن است و به راحتی به ملات می‌چسبد. یا مانند سنگ‌ مرمریت ساب‌پذیری خوبی دارد و درخشندگی آن منحصربه‌فرد است. این سنگ معمولا در رنگ‌های روشن مانند کرم و سفید یافت می‌شود و به دلیل مزایای گوناگون از جمله قیمت مناسب آن برای کاربرد در نمای ساختمان طرفداران زیادی دارد.

 اگر بخواهیم معایب سنگ‌ ترامیت‌ را بیان کنیم، باید بگوییم به دلیل آهکی بودن جنس آن، مقاومت بسیار پایینی دارد، همچنین تخلخل بالای آن موجب جذب آب فراوان می‌شود و به همین دلیل برای استفاده در مناطق پر بارش مانند شمال کشور به هیچ عنوان مناسب نیست. در واقع بهترین مکانی که می‌توان بدون دغدغه از سنگ ترامیت. استفاده کرد، نمای فضاهای داخلی ساختمان مانند حیاط، پارکینگ و… است. مشهورترین سنگ‌های ترامیت سفید ایرانی، ترامیت میان‌دوآب، سبزوار و سمیرم هستند.
سنگ سفید چینی
سنگ چینی نوعی سنگ مرمریت است که در اثر دگرگونی تغییر شکل داده، بلورهای دانه درشت کریستال مانندی بر روی آن ایجاد می‌شود و رنگ آن نیز روشن و معمولا سفید است. این سنگ کاربردهای متنوعی مانند کف‌پوش فضاهای داخلی، محوطه آسانسور، پله و دیواره آن، سرویس‌های بهداشتی و سنگ کابینت و کانتر آشپزخانه دارد و یکی دیگر از موارد استفاده آن هم نمای ساختمان است. زیبایی سنگ‌ چینی، درخشندگی آن، جذب پایین آب، مقاومت فشاری و سایشی بالا و عدم جذب گرما از مزایای بی‌نظیر آن برای تزئین بنا محسوب می‌شود که باعث محبوبیت این سنگ در میان سازندگان ساختمانی شده است.

 از دیگر مزایای منحصربه‌فرد این سنگ، قیمت سنگ‌ نما سفید از نوع چینی یا همان‌کریستال است که بسیار مقرون به‌صرفه خواهد بود. از معایب سنگ چینی سفید می‌توان به وزن نه چندان سبک و چسبندگی پایین آن با ملات اشاره کرد، که همین ویژگی محبوبیت آن را در مقایسه با تراورتن کاهش میدهد. اگر بخواهیم به تعدادی از سنگ‌های چینی با کیفیت اشاره کنیم باید سنگ چینی لایبد، الیگودرز و ازنا را معرفی نماییم.
سنگ سفید تراورتن
همان‌طور که قبلا بیان شد، سنگ تراورتن را می‌توان بهترين نوع سنگ برای تزئین نمای خارجی و داخلی ساختمان‌ دانست. این سنگ سابقه‌ای بسیار طولانی در نما دارد و با نام تراورتن رومی یا اروپایی نیز شناخته می‌شود. تراورتن رومی سنگ اصلی مورد استفاده رومیان در دوران باستان است که آثار آن همچنان در ساختمان‌های تاریخی آن‌ها پابرجاست. سنگ تراورتن دارای رنگ‌های متنوعی است اما از میان همه آن‌ها، سنگ سفید تراورتن از جايگاه محبوب‌تری در میان سازندگان ساختمانی و به طور کلی عامه مردم برخوردار است.

 تراورتن اکثر خصوصیات منحصربه‌فرد یک سنگ نمای خوب مانند مقاومت بالا، وزن سبک، چسبندگی خوب با ملات، عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید، مقاومت در برابر شرایط جوی و دوام نسبتا زیاد را داراست. به همین دلیل و همچنین به دلیل قیمت بسیار مناسب تراورتن سفید، این سنگ در صدر لیست خرید سنگ‌ نمای سفید قرار دارد. در واقع تراروتن سفید با قیمت استثنایی گزینه‌ای است که همواره می‌توان از آن بهره‌مند شد. تراورتن سفید معادن متعددی در کشور ایران دارد که از میان آن‌ها می‌توان به تراورتن سفید عباس‌آباد، تراورتن سفید ابیانه، تراورتن سفید آب‌گرم، آتشکوه و دره‌بخاری اشاره کرد.
خرید سنگ نما سفید
قبل از خرید سنگ نما سفید بهتر است نکات متعددی مدنظر قرار گیرند. این نکات عبارتند از:
کیفیت مناسب سنگ
اگرچه قیمت سنگ ‌نما سفید متاثر از کیفیت آن است و هرچقدر کیفیت بالاتر باشد، قیمت نیز بیشتر می‌شود اما در هر صورت کیفیت سنگ ‌نما نباید از یک حد متوسطی پایین‌تر باشد. زیرا در این صورت هزینه‌های بعدی مانند تعمیر و تعویض را به دنبال خواهد داشت.
نوع کاربری سنگ
اینکه سنگ نما قرار است در فضای باز یا بسته مورد استفاده قرار گیرد و اینکه در چه منطقه‌ای از نظر آب‌وهوایی کاربرد خواهد داشت در انتخاب نوع سنگ‌ نما سفید اهمیت زیادی دارد.
بودجه در نظر گرفته شده
قبل از انتخاب و خرید سنگ باید سنجیده شود که با بودجه موردنظر خود چه نوع سنگ و از چه نوع سورت و کیفیتی را می‌توان خریداری کرد. به عنوان مثال قیمت سنگ ‌نما رومی سفید یا همان تراورتن سفید، در مقایسه با بسیاری از سنگ‌های دیگر، گران‌تر بوده و ظاهر زیباتری هم دارد.
قیمت سنگ‌ نما سفید
قیمت این نوع سنگ نما متاثر از عوامل مختلفی است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.
نوع سنگ
سنگ نما سفید انواع متفاوتی دارد که در این میان سنگ مرمریت بيشترين و سنگ‌ تراورتن و ترامیت کمترین قیمت را دارند.
ابعاد سنگ
سنگ نما سفید ابعاد متفاوتی دارد، اما سنگی که قد و پای بلندتری داشته باشد به دلیل آنکه در ظاهر بسیار زیباتر به نظر میرسد،گران‌تر است. در واقع قیمت سنگ سفید ارزان می‌تواند ناشی از ابعاد کوچک‌تر سنگ باشد.
نوع فرآوری و سورت سنگ
اینکه سنگ به چه صورت فرآوری شده است یا سورت آن از چه نوعی است، تاثیر زیادی بر قیمت آن خواهد داشت.

محل خرید سنگ
مکانی که سنگ از آن‌جا خریداری می‌شود می‌تواند در قیمت سنگ‌ اثرگذار باشد. به عنوان مثال شما با خرید مستقیم از کارخانه یا نمایندگی‌های آن می‌توانید قیمت هر متر مربع سنگ‌ تراورتن را بسیار ارزان‌تر محاسبه نمایید. در واقع لیست قیمت سنگ تراورتن نما و سایر سنگ‌های سفید برای نمای ساختمان، در چنین مکان‌هایی بدون هر گونه هزینه اضافی مانند هزینه واسطه‌‌گر در اختیار شما قرار داده می‌شود.

جمع‌بندی

در حال حاضر مصالح متعددی برای تزئین نمای ساختمان وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها سنگ طبیعی است. این محصول از دیرباز تا کنون در صنعت ساخت‌و‌ساز کاربرد داشته و همچنان نیز در صدر لیست مصالح مناسب ساختمان‌سازی و به ویژه پوشش نما قرار دارد. سنگی که قابلیت استفاده به عنوان نما را دارد، از لحاظ نوع، طرح، رنگ و کیفیت کاملا متنوع است و در این میان رنگ سفید آن در مقایسه با سایر رنگ‌ها طرفداران بیشتر و قیمت بالاتری را به خود اختصاص داده است.

 در واقع اگرچه قیمت سنگ نما سفید تنوع بالایی دارد و می‌توان نوع گران یا ارزان آن را خریداری نمود، اما به طور کلی این سنگ به دلیل زیبایی فوق‌العاده‌ای که به نمای ساختمان می‌بخشد و سایر خصوصیات آن، در ردیف سنگ‌های گران قیمت قرار می‌گیرد. از میان سنگ‌های سفید نما مانند سنگ مرمریت، ترامیت، چینی و تراورتن، سنگ تراورتن سفید هم استفاده بیشتری داشته و هم محبویت بالاتری در میان سازندگان ساختمانی دارد. در این مقاله تمام سعی ما بر این بود تا شما را با ویژگی‌های سنگ نمای خوب، قیمت روز، خرید و کاربرد انواع تراورتن نما و دیگر سنگ‌های نما از نوع سفید رنگ آن آشنا نماییم.

 

این پست را به اشتراک بزارید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مهمترین مطالبی که در این مقاله مطالعه می کنید
× با سلام ، ارسال پیام در واتساپ