جستجو

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سنگ نمای ساختمان

از کجا بهترین سنگ نما برای ساختمان بخریم

سنگ نمای ساختمان

5
(4)

جدیدترین سنگ نمای ساختمان با ارزان ترین قیمت را از کجا خریداری کنیم و یا قیمت هر متر مربع سنگ نمای ساختمان چقدر است؟ اینها سوالاتی هست که برای هر فردی که تصمیم دارد تغییراتی در ساختمان خود دهد و یا مشغول ساخت ساختمان است پیش خواهد آمد.

ما در این جا به ذکر نکاتی می پردازیم که به شما در خرید بهترین سنگ نمای ساختمان کمک میکند. در خرید سنگ نما به این نکته توجه کنید که سنگ نما رنگ بندی مختلفی دارند. اگر شما تمایل دارید نمای سنگ ساده ای داشته باشید و یا از قیمت انواع سنگ مطلع شوید می توایند به یکی از بزرگترین مراکز سنگ اصفهان با شماره 09130000627 تماس بگیرید.

شاید تصمیم دارید از روی عکس سنگ های نما که در ساختمانی دیده اید برای ساختمان خود سنگ انتخاب کنید، اما بد نیست بدانید در صنعت سنگ های طبیعی هیچ دو سنگ مثل همی، به طور یکسان نمی‌توانید پیدا کنید. عملا دو سنگ که از هر نظر مانند و شبیه هم باشند در طبیعت یافت نمی‌شود. در این مقاله از اصفهان سنگ، مرکز سنگ اصفهان در زمینه رنگ های مختلف سنگ های نما صحبت خواهیم کرد. اطلاع از این تفاوت ها به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری در خرید سنگ نمای ساختمانی مناسب پروژه خود داشته باشید.

سنگ نمای ساختمانی
قیمت سنگ نمای ساختمان

چه سنگ های برای نمای ساختمان مناسب هستند

پس از پایان ساخت ساختمان برای ایجاد جلوه و افزایش محافظت ساختمان از عوامل جوی خارجی ساختمان با پوشش های مختلفی اصطلاحا کاور می‌شود. که به آن نما سازی می گویند. نمای‌ساختمان، اولین چشم اندازی‌ است که در مقابل دید رهگذران قرار می‌گیرد. ساختمانی با نمای زیبا در دید بیننده کیفیت و ارزش بالاتر را القا می‌کند. نمای بیرونی یک ساختمان تنها برای چشم نواز بودن و زیبایی نیست. بلکه نما به طول عمر ساختمان و مقاومت آن در برابر عوامل جوی خارجی کمک زیادی می‌کند. نمای مستحکم ساختمان بخشی از امنیت ساختمان را در برابر عوامل جوی مانند سیل باد و باران و برف و… حفظ می‌کند و از سویی دیگر باعث جلوگیری از هدر رفت انرژی و کاهش هزینه های جانبی ساختمان می‌شود. سنگ نما یکی از نماهای محبوب است که انواع مختلف با رنگ بندی های متفاوت دارد.

سنگ، نمای محبوب ساختمان

یکی از محبوب‌ترین نماهای خارجی ساختمان که از قدیم الایام مورد استفاده قرار می‌گرفت استفاده از سنگ، در نمای ساختمان است. سنگ در ساختمان سازی برای مهندسان و معماران کاربرد زیاد دارد و انتخاب بسیاری از معماران استفاده از سنگ نما است.

البته همانقدر که محبوبیت سنگ در نما بالا است قیمت بالاتری هم نسبت به سایر نما های خارجی دارد. به طوری که تفاوت قیمت فاحشی بین ساختمان‌هایی که نمای سنگی، آجری و سیمانی، چوب وجود دارد. سنگ های طبیعی، یکی از محبوب ترین نماها در میان نماهای ساختمانی است و از طرفی اصطلاحا سورت ها و رنگ های متفاوتی دارد. در این بخش راجع به خرید سنگ نمای ساختمانی صحبت نمی‌کنیم بلکه راجع به رنگ بندی سنگ های نمای ساختمانی اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

سنگ نمای رومی
خریدسنگ نمای رومی

انواع سنگ نمای ساختمانی بارنگ بندی های متفاوت

ساختمان های طراحی شده با انواع سنگ نما و با رنگ بندی، خاص و شیک تر به نظر می رسند. نمای سنگی، از طراحی های بسیار زیبایی است که می‌تواند برای ساختمان‌های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار بگیرد. اگر دوست دارید در مورد نمای سنگی، انواع سنگ نما، خرید سنگ ساختمانی، انواع رنگبندی نمای ساختمان و مواردی از این دست بدانید، می‌توانید مقالات مختلف اصفهان سنگ را مطالعه کنید.

رنگبندی سنگ نمای ساختمان

مواقعی پیش می آید که شما قصد انتخاب و استفاده از یک سنگ نما برای ساختمان دارید اما ممکن است در انتخاب خود از نظر رنگ بندی سنگ نمای ساختمان، دچار سر در گمی شوید. ممکن است این سوال برای شما پیش آید که سنگ نمای چه رنگی برای ساختمان شما مناسب است؟ درست است، سنگ نما از نظر رنگبندی، متنوع هستند. اما این تنوع رنگی خیلی زیاد نیست زیرا سنگ های نما طبیعی هستند و تنها سنگ ها با رنگ های محدود در طبیعت وجود دارد.

البته با توجه به منطقه و اجازه شهرداری منطقه می‌توانید از سنگ نمای در ساختمان خود استفاده کنید در این باره یکی از مقالات اصفهان سنگ که بزودی منتشر خواهد شد را بخوانید.

انواع سنگ نما ساختمانی با رنگ هایی همچون کرم، عسلی، سفید، شکلاتی، گردویی،مشکی، قرمز، خاکستری و قهوه ای، لیمویی در بازار وجود دارد.

سنگ نمای سفید
قیمت روز سنگ ساختمانی

چرا از سنگ در نمااستفاده کنیم

یکی از بخش های اصلی در ساختمان، نمای بیرونی و به عبارت بهتر جلوه کلی ساختمان است که بیانگر کلیت کیفیت، سبک و ارزش بنا است. هر منطقه در جهان بر اساس شرایط محیطی و آب و هوایی و امکانات ساختمانی که در دسترس دارد از مصالح مختلف استفاده می کند. در این بین استفاده از سنگ های طبیعی به عنوان نما یک امری قدمت دار و رایج است که در بازه های قیمت متفاوت همچنان ادامه دارد. اما کاربرد درست انواع سنگ در نما اصل مهمی است که باید به آن توجه گردد. مهمترین سنگ های ساختمانی عبارتند از : سنگ گرانیت، سنگ تراورتن، سنگ مرمریت، که در این میان سنگ تراورتن طرق مهمترین سنگ و پر طرفدارترین و با کیفیت ترین سنگ برای نمای ساختمان است.

ویژگی های سنگ های ساختمانی

تنها تفاوت سنگ های طبیعی از نظر رنگ نیست بلکه کیفیت و قیمت سنگ نما، جنس آن و مقاومت آن در برابر هوا، رطوبت، باد و گرما و سرمای محیط، کاملا متفاوت است.

سنگ نما از نظر رنگبندی به دسته های مختلف تقسیم می شود. جالب است بدانید که این رنگبندی ها اصلا ساخت دست بشر نیست. فقط تعداد کمی از سنگ ها در کارخانه و در هنگام تولید، رنگ می شوند. اما اکثر رنگ هایی که از سنگ های نما می بینید، رنگی است که در اثر وجود املاح معدنی درون آب ها به سنگ نشسته است و رنگ کاملا طبیعی است. برای مثال، سنگ تراورتن از سنگ های بسیار پر کاربرد در نمای ساختمان است که می تواند به نسبت املاح موجود در آب، میزان آن تغییر کند.

برخی از سنگ ها به خاطر وجود املاح زیاد در آب، به رنگ روشن هستند و برخی به خاطر املاح کم، رنگ تیره تری دارند.

رنگ بندی سنگ گرانیت شامل رنگ های سماقی، فلفلی نمکی، قهوه ای، پرتقالی، هلویی، کرمی، فیروزه ای و… شما میتوانید رنگ های طبیعی سنگ نما که می شناسید برای اصفهان سنگ ارسال کنید.

همچنین، سنگ های تراورتن نیز رنگ بندی لیمویی، طلایی، چرمی، قرمز، قهوه ای، سیلور، بژ و … می‌باشد.

رنگ های سبز، آبی، دودی و …را هم در برخی سنگ های نمای ساختمانی می بینیم که بعد از فرآوری و برش، سنگ مرمریت رنگ ها به سنگ های طبیعی اضافه می‌شود که ظاهری زیبا وچشم نواز دارد.

خرید بهترین سنگ نمای سا ختمان
قیمت بهترین سنگ نمای سا ختمان

انواع سنگ نما ساختمان از نظر جنس و مقاومت

نمای ساختمان، به عنوان قسمتی از یک پوشش بیرونی ساختمان مقاوم سازی می‌شود. زیرا تاثیر نفوذ آب، نور و گرما و سرما به حدی زیاد است که می تواند کل ساختمان را درگیر خود کند و سنگ نما و سایر نما های ساختمانی می تواند به افزایش مقاومت ساختمان کمک کند.

انواع سنگ نما مصرفی در یک ساختمان، می تواند موارد زیر باشد:

تراونیکس ؛ مرمر؛

      مرمریت

      تراورتن

    گرانیت

استاندارد و ویژگی های سنگ نما

قیمت سنگ نما ساختمان برخی از سنگ های دیگر که تعداد آنها کم نیست و هر کدام در منطقه خاص جغرافیایی و با توجه به نوع آب و هوا، انتخاب و استفاده می شود.

هرکدام از انواع این سنگ های نما را می توان در انواع نماکاری ساختمان به سبک های مختلف، به کار برد. سبک مینیمال، سبک رومی، سبک کلاسیک و هر سبک دیگری که مد نظر شما یا طراح ساختمان باشد، با سنگ تراورتن، مرمر و گرانیت و مرمریت، قابلیت اجرایی دارد. اغلب سنگ تراورتن در نمای ساختمان استفاده می شود شاید به این دلیل که طیف رنگی بیشتری دارد. تراورتن رنگ روشن به عنوان سنگ نمای سفید روشن و یا سنگ نمای شکلاتی هر دو از خانواده تراورتن هستند که محبوبیت بسیاری در میان معماران دارند و از این دو رنگ می توانند در هر سبکی از نما، استفاده کنید. این دو رنگ، هر کدام به تنهایی و یا ترکیب شده با هم، می تواند جلوه زیبایی به نمای ساختمان بدهد.

از نظر مقاومت،به ترتیب، بعد از تراورتن، گرانیت و مرمر در نما استفاده می‌شود. تراورتن علاوه بر مقاومت خوب، رنگبندی بیشتری نسبت به سایر سنگ های نمی ساختمانی دارد. گرانیت رنگبندی محدودتری داشته باشد اما از نظر مقاومت در سطح بهتری دارد.

قیمت خرید سنگ نمای ساختمان

قیمت سنگ نما به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از عواملی که اثر زیادی در قیمت تمام شده سنگ نما دارد، جنس آن می‌باشد. اگر جنس سنگ نما ساختمانی که انتخاب می‌کنید از نوع مرمر ، گرانیت و یا تراورتن باشد، قیمت های مختلفی دارد. برخی نیز به خاطر رنگبندی خاصی که دارند، قیمت بالاتری نیز دارند. خرید سنگ ساختمانی باید از جایی انجام شود که آلبوم و ژورنال تمام اجناس و رنگبندی ها را در اختیار شما بگذارد تا بتوانید راحت تر انتخاب کنید.پیشنهاد ما اصفهان سنگ به عنوان مجموعه ای حرفه ای و تولید کننده می‌باشد.

سنگ های تراورتن برای سبک های مدرن و در دسته سنگ های گران می‌باشد. نمای گرانیت قدمت بیشتری دارد و برای نماهای قدیمی تر مورد استفاده قرار می‌گیرد رنگ بندی سبز- سفید و مشکی و قرمز دارد و در دسته نماهای نسبتا ارزان قیمت محسوب می‌شود. سنگ مرمریت که باز هم در دسته نماهای قدیمی است و سفید و طوسی و صورتی قیمتی مابین این دو دارد.

با مطالعه مقالات فوق می‌توانید پاسخ این سوالات را بگیرید.

1.     انواع سنگ نما ساختمان از نظر رنگ بندی، کدام است؟

2.     آخرین قیمت سنگ نما را از کجا بپرسم ؟

3.     خرید سنگ نما ساختمانی از کجا و چگونه باید انجام شود؟

4.     منظور از سنگ نمای سفید روشن چیست و برای کجا مناسب است؟

5.     سنگ نمای شکلاتی برای کجا استفاده می شود؟

6. جدیدترین سنگ های ساختمانی را از کجا خریداری کنم

7. انواع سنگ نما با عکس را کجا مشاهده کنم

8. برای ساختمان یک طبقه از چه سنگی استفاده کنم ؟

9. قیمت هر متر مربع سنگ نما چند

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 4

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نکاتی که در این پست می خوانید