جستجو

منو

جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۱ِ ویژگی بهترین سنگ مرمریت ها

بهترین سنگ مرمریت

۱۱ِ ویژگی بهترین سنگ مرمریت ها

5
(2)


بهترین سنگ مرمریت کدام است؟ سنگ مرمریت از جمله سنگ‌های ساختمانی با تنوع بسیار بالا، در کشور ایران و دیگر مناطق دنیا است. ما در این مقاله از اصفهان سنگ، بزرگترین نمایشگاه سنگ محمود آباد اصفهان با معرفی بهترین سنگ مرمریت در صددیم علاوه بر معرفی معادن سنگ مرمریت در کشورمان، اطلاعات جامعی در زمینه سهولت خرید سنگ مرمریت به کاربران دهیم.

معادن سنگ ایران

یک چهارم معادن شناخته شده در کشورمان ایران به معدن هان سنگ ساختمانی مربوط می شوند. آمار نشان می دهد میزان 54 درصد این معادن، معدن سنگ مرمریت هستند. مهمترین معادن سنگ که بهترین سنگ مرمریت از آنها استخراج می شود، در استان اصفهان قراردارد. از سویی دیگر بزرگترین شهرک صنعتی خاورمیانه که بیشترین کارخانجات سنگبری و سنگفروشی را در خود جای داده است، شهرک صنعتی محمود آباد اصفهان است. به همین دلیل است که اصفهان را به عنوان قطب سنگ ایران می شناسند.

سنگ مرمریت

برای معرفی بهترین سنگ مرمریت، ابتدا لازم است با ویژگی‌ها و کاربردهای این سنگ به خوبی آشنا شوید. سنگ های مرمریت در دسته سنگ‌های رسوبی قرار دارند و در طول زمان بر اثر فشار و حرارت بالا تشکیل می‌شود. تنوع طرح و رنگ آن در مقایسه با دیگر سنگ‌‌های ساختمانی بسیار زیاد است.

زیرا زیبایی منحصربه‌فرد و طرح و رنگ‌های متنوع مرمریت، باعث شده تا محبوبیت بسیار زیادی در میان سازندگان و طراحان داخلی داشته باشد. به علاوه از آن‌جایی که این سنگ در مقایسه با سنگ مرمر دارای قیمت مناسب تری می‌باشد و در عین حال ظاهر جذابی نیز دارد. توانسته است در میان انبوه‌سازان ساختمانی هم جایگاه ویژه ای برای خود دست و پا کند.

بهترین سنگ مرمریت را از کجا بخریم
کاربردهای سنگ مرمریت https://stoneesf.com/shop/


ویژگی‌های سنگ مرمریت


ویژگی های سنگ مرمریت در به دو دسته دسته بندی کنیم. دسته مزایا و معایب مرمریت قرار داد.
با عنوان کردن این موارد می توانید متوجه شوید که بهترین سنگ مرمریت چه ویژگی هایی دارد.

مزایای سنگ مرمریت

رنگ‌های متنوع
رنگ اصلی سنگ مرمریت، سفید خالص است، اما وجود ترکیبات و عناصر مختلف باعث شده تا این سنگ در طرح و رنگ‌های مختلف دیگری نیز به استخراج برسد.

ساب‌پذیری و درخشندگی بالا

ویژگی ساب‌پذیری بالا در سنگ مرمریت بسیار بارز است و همین امر در ایجاد درخشندگی سنگ موثر است.
مقاومت بالا در برابر حرارت
سنگ مرمریت در مقابل حرارت بسیار مقاوم است، به همین خاطر استفاده از آن در مکان‌هایی که دمای جویی با بالایی دارند هیچ‌گونه محدودیتی رو‌به‌رو نخواهد بود.

معایب سنگ مرمریت


مقاومت پایین مرمریت در برابر نور خورشید
مرمریت در مقابل نور خورشید تغییر رنگ می‌دهد. به همین دلیل استفاده از آن در مکان‌هایی که در معرض نور قرار دارند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.


جذب آب زیاد در برخی از انواع آن
برخی از سنگ‌های مرمریت تخلخل بالا و در نتیجه جذب آب بالایی دارند. در نتیجه، استفاده از آن در فضاهایی مانند سرویس بهداشتی امکان‌پذیر نیست.


مقاومت پایین در برابر شرایط جوی
سنگ مرمریت با تغییرات شرایط آب و هوایی، تغییر حالت داده و به مرور دچار تخریب می‌گردد.


کاربردهای سنگ مرمریت


 سنگ مرمریت کاربردهای متنوعی دارد. بیشترین کاربرد سنگ های مرمریت را می‌توان فضای داخلی ساختمان دانست. تنوع رنگی بالای این سنگ باعث شده تا هماهنگی میان آن با سایر اجزای دکوراسیون به راحتی انجام گیرد. بنابراین، معمولا سنگ مرمریت حداقل در یکی قسمت‌های ساختمان کف، روی اپن آشپزخانه، دیوارهای داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. در کل، بیشترین میزان استفاده از سنگ مرمریت را می‌توان در کف‌پوش ساختمان، تزئین دیواره‌ها، صفحه کابینت و کانتر آشپزخانه، سطح پله و دیواره‌های آن و پوشش سطح و دیواره آسانسور دانست.

در برخی از سنگهای مرمریت که از معادن مختلف برش می‌خورد. سنگ به شیوه ای فرآوری می‌شود که جذب آب کمی داشته باشد. و در صورتی که این خصوصیت ضد آب بودن تایید شود، سنگ فوق در مکان هایی مانند سرویس بهداشتی، روشویی و پشت سینک آشپزخانه نیز به کار می‌رود. به علاوه نکته‌ای که باید به آن دقت کرد این است که، استفاده از مرمریت به عنوان پوشش کف باید در فضاهایی انجام گیرد که تردد بالایی وجود ندارد. زیرا سنگ مرمریت، از جمله سنگ‌های نسبتا نرم به حساب می‌آید و در مقایسه با سنگی مانند گرانیت، استحکام اندکی دارد.


فرآوری سنگ مرمریت یعنی چه


سنگ مرمریت نیز مانند دیگر انواع سنگ‌های ساختمانی، پس از استخراج از معادن به منظور فرآوری به کارخانه منتقل می‌شود. در این مرحله، کوپ‌های سنگ در ابعاد مختلف اسلب، تایل و طولی برش می‌خورند. هرچقدر ابعاد این برش‌ها بزرگتر باشد، به همان میزان قیمت سنگ‌ نیز افزایش می‌یابد. به عنوان مثال، سنگ اسلب در مقایسه با برش‌های تایل و طولی قیمت بالاتری دارد.
پس از برش در ابعاد مختلف، سنگ‌های با رنگ تیره‌تر، به منظور جلوه بیشتر با لایه‌ای از رنگ‌ می‌پوشانند. از آن‌جایی که سنگ مرمریت معمولا تخلخل و فرج‌هایی نیز بر روی خود دارد. برای پوشاندن سنگ ها و درخشان‌تر کردن سطح سنگ، رزین به کار می‌رود. به علاوه به خاطر آنکه سنگ مرمریت در مقابل نور خورشید مقاومت بالاتری پیدا کند، سنگ را اصطلاحا یو وی می‌کنند. در اکثر موارد در پشت سنگ نوعی توری قرار می‌گیرد. که به استحکام سنگ کمک زیادی می‌کند. در نهایت نیز سنگ، با انواع مختلف پرداخت‌هایی که بر روی آن صورت می‌گیرد، آماده عرضه به بازار می‌شود.

معدن سنگ مرمریت اصفهان
معدن سنگ مرمریت نجف آباد



مشهورترین معادن سنگ مرمریت در دنیا


همان‌طور که بیان شد سنگ مرمریت به جز کشور ایران، در دیگر نقاط دنیا نیز یافت می‌شود. این معادن در کشورهای متعددی از قاره‌های مختلف پراکنده اند. که در ادامه به معرفی 11معدن مشهور سنگ ساختمانی به خصوص سنگ مرمریت می‌پردازیم.


1-سنگ مرمریت آمریکا


ایالات متحده آمریکا از جمله کشورهایی است که معادن سنگ مرمریت مرغوب و با کیفیتی را در اختیار دارد. یکی از معروف‌ترین این سنگ‌ها، دارای رگه‌های طلایی و خاکستری است که زیبایی فوق‌العاده‌ای به آن‌ می‌بخشد.


2-سنگ مرمریت ایتالیا


بهترین سنگ‌مرمریت در کشور ایتالیا را می‌توان سنگهای معدن کارارا دانست. این ‌سنگ،‌ با رنگ سفید و رگه‌های طوسی رنگ توانسته است به جایگاه بسیار مناسبی در میان سنگ‌های مرمریت دنیا دست یابد.


3-سنگ مرمریت ترکیه


ترکیه یکی از مهم‌ترین کشورهای دنیا در تولید و صادرات سنگ مرمریت به حساب می‌آید. در این‌کشور معادن متعددی از سنگ مرمریت وجود دارد که یکی از محبوب‌ترین آن‌ها سنگ‌ مرمریت مشکی با رگه‌هایی به رنگ روشن است.


4-سنگ‌ مرمریت اسپانیا


کشور اسپانیا یکی از معروف‌ترین معادن مرمریت کرما را در اختیار دارد. این سنگ‌ با ظاهری زیبا و منحصربه‌فرد، هم اکنون یکی از سنگ‌‌های مرمریت محبوب در دنیا به شمار می‌آید.


معادن سنگ مرمریت در ایران


5-معدن سنگ مرمریت استان آذربایجان شرقی


آذربایجان شرقی را می‌توان یکی از استان‌های پر اهميت ترن استان ها در تولید سنگ‌ مرمریت دانست. مهم‌ترين معادن مرمریت این استان،  معدن آذرشهر است. سنگ آذرشهر به دلیل رنگ زیبای قرمز، توانسته است در دنیا شهرت بالایی دست یابد. و تنها سنگ قرمر رنگ شناخته شده در ایران می‌باشد.


6-معدن مرمریت استان اصفهان


استان اصفهان را در تولید سنگ‌های ساختمانی از جمله سنگ مرمریت، سرآمد سایر استان‌ها است. مهم‌ترین و بهترین سنگ مرمریت، سنگ مرمریت نجف‌آباد است.


7-معادن مرمریت استان‌ لرستان


۷۰ نوع از سنگ‌های مرمریت کشور، از استان لرستان استخراج می‌شود و در نتیجه سهم عمده‌ای از تولیدات سنگ مرمریت را بر عهده دارد.


8-معادن مرمریت استان فارس


استان فارس نیز یکی از قطب‌های مهم در تولید سنگ‌ مرمریت به حساب می‌آید. که سنگ‌های استخراج‌ شده از آن دارای کیفیت بسیار بالایی است. معدن سنگ دهبید یکی از مشهورترین معادن سنگ استان فارس می‌باشد.


9-معادن مرمریت استان‌ یزد

از دیگر مناطق کشور ایران که سنگ مرمریت در آن به استخراج می‌رسد، استان یزد. معدن سنگ ابرکوه است که مرمریت آباده از آنجا استخراج می‌شود.

 10-معدن مرمریت استان مرکزی


استان مرکزی با تولید بخش قابل توجهی از سنگ مرمریت کشور، در حال حاضر یکی از قطب‌های مهم تولید سنگ مرمریت به حساب می‌آید.

11- مهمترین معادن سنگ ساختمانی ایران

مرمریت نجف آباد، سنگ مرودشت، مشکین شهر ، مرمریت آباده ؛ معدن دهبید، رامشه، حاجی آباد، عباس آباد، دره بخاری، دهشیر، کمشچه، معدن سنگ محلات و… تعدادی از معادن فعال استخراج سنگ می باشند.

خرید سنگ مرمریت

یکی از توصیه های اکید ما این است که اگر میخواهید بهترین سنگ مرمریت را برای ساختمان خود خریداری کنید، از مرکز معتبر و مستقیم از کارخانه خرید کنید. کارخانه اصفهان سنگ به عنوان یکی از بزرگترین عرضه کنندگان مستقیم سنگ واقع در محمود آباد اصفهان است که برای تماس با کارشناسان اصفهان سنگ می توانید با شماره :09130000627تماس بگیرید.

سنگ مرمریت از نظر طرح، رنگ و کیفیت هم تنوع بالایی دارد. مواردی این چنینی باعث شده تا قیمت سنگ مرمریت نیز متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگرچه در برخی از مواقع وجود رگه‌های متعدد بر روی سنگ نوعی مزیت و زیبایی به حساب می‌آید، اما در حالت عادی سنگ‌هایی که دارای رگه‌های کمتری هستند، قیمت بیشتری خواهند داشت.

همچنین سنگ‌های مرمریت سفید خالص، سنگ‌های درخشان‌تر‌ و در ابعاد اسلب را می‌توان در دسته سنگ‌های مرمریت گران‌قیمت قرار داد. هرچند اگر بخواهیم قیمت این سنگ را با سنگ مرمر مقایسه کنیم، باید اذعان کنیم که در کل، سنگ مرمریت قیمت مناسب و به‌صرفه‌ای دارد. نکته‌ای که در هنگام خرید این سنگ بهتر است به آن توجه کنید این است که، شرایطی مانند خرید مستقیم سنگ مرمریت از کارخانه می‌تواند بر کاهش قیمت خرید تاثیر بسزایی داشته باشد. بنابراین اگر به دنبال خرید بهترین سنگ مرمریت با قیمت مناسب هستید، خرید بی واسطه از کارخانه اصفهان سنگ را فراموش نکنید.

خرید سنگ مرمریت از کارخانه
برخی معادن سنگ مرمریت

بهترین سنگ مرمریت از کدام معادن استخراج می‌شود

جمع بندی

سنگ مرمریت را می‌توان از جمله از سنگ‌های محبوب و پرطرفدار در کل دنیا به حساب آورد. این سنگ دارای معادن متعددی در نقاط مختلف دنیا است و درکشور ایران نیز معادن متفاوتی در شهرهای گوناگون دارد. کشورهایی مانند ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، آمریکا، شیلی، یونان و ایران در حال حاضر بزرگ‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان بهترین سنگ مرمریت در دنیا به حساب می‌آیند. هر کدام از این سنگ‌ها با توجه به شرایط اقلیمی مکانی که سنگ از آن‌‌جا استخراج می‌شود، دارای ویژگی‌های منحصر‌به‌فردی هستند.

اگر بخواهیم به مهم‌ترین ویژگی‌های سنگ مرمریت اشاره‌ای داشته باشیم، باید مواردی مانند درخشندگی بالا، مقاومت نسبتا کم در مقایسه با سنگ گرانیت، جذب آب زیاد و تغییر رنگ آن در برابر نور خورشید را بیان کنیم. کاربرد عمده سنگ مرمریت را می‌توان فضای داخلی ساختمان و مناطقی دانست که ‌در معرض مستقیم نور خورشید قرار ندارند. این سنگ به دلیل داشتن زیبایی منحصربه‌فرد و تنوع رنگی بالا، می‌تواند به راحتی با سایر اجزای دکوراسیون داخلی ترکیب شود. و نمایی بسیار جذاب را به نمایش بگذارد. اگر به دنبال خرید سنگ مرمریت زیبا، با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب هستید، می‌توانید خرید از هولدینگ اصفهان سنگ را به صورت حضوری یا آنلاین تجربه کنید. این کارخانه، همواره در تلاش بوده تا بهترین سنگ‌ها نما را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نکاتی که در این پست می خوانید